• Mammamamman

    Tiggare överallt

    Det sitter två tre tiggare utanför varenda affär...organiserat tigger eller inte,det är riktigt tråkigt att se.
    ´Hur har dom råd att komma hit?
    Var bor dom?
    Är det lagligt?

    Det känns för jävligt att se dom och man vet inte om man ska ge pengar eller inte,hur gör ni?

  • Svar på tråden Tiggare överallt
  • Hmpf

    Jag blir skogstokig. Hos oss är de fan oförskämda. En kollega till mig stod bakom en tiggare i affären när hon handlade mat. När kassörskan bad om pengar vände hon sig till min kollega och sa : "Please Please".

    Ärligt talat så vill jag bara slå bort koppen när de kör den under näsan. Usch alltså !

  • Mammamamman
    Hmpf skrev 2014-03-07 22:42:10 följande:
    Jag blir skogstokig. Hos oss är de fan oförskämda. En kollega till mig stod bakom en tiggare i affären när hon handlade mat. När kassörskan bad om pengar vände hon sig till min kollega och sa : "Please Please".

    Ärligt talat så vill jag bara slå bort koppen när de kör den under näsan. Usch alltså !
    Jag också,men samtidigt får jag dåligt samvete och jag vet inte om jag ska ha det..för om dom använt pengar till mat istället för att resa hit och hem så.....
  • Hmpf
    Mammamamman skrev 2014-03-07 22:50:36 följande:
    Jag också,men samtidigt får jag dåligt samvete och jag vet inte om jag ska ha det..för om dom använt pengar till mat istället för att resa hit och hem så.....
    Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete över huvud taget. Jag har förövrigt inte sett en enda tiggare som inte är överviktigt. Hur blir man överviktig om man aldrig äter?
  • Jowimo

    Har ingen aning om vart de kommer ifrån eller var dom bor eller nånting. Men det har ju ökat sitter nästan nån utanför varenda affär nu och säger please please så fort man går förbi.
    Jag bara skakar på huvudet och går förbi. Gillar det inte.

  • Insanejane77

    Jag är en av dom som på någon nivå har tyckt synd om tiggarna förut men har på senare tid börjat reta mig på att man aldrig får vara ifred när man ska gå och handla utan man blir närmast antastad. Så härom dagen när jag handlade på kvällen och stod och höll på med det krångliga låset på min cykel så såg jag en av tiggarna när han var klar med sitt "skift" eller vad man ska kalla det. Han gick till buskarna, hämtade en bag han hade gömt där med sina saker, tog på en varmare jacka rätt snygg jacka och gick över till parkeringen där han klev in i sin bil! Det hade han tydligen råd att ha en? Det var inte världens skitbil heller utan en av medelklass. Jag tittar inte på dom alls längre, dom försöker spela på vårt dåliga samvete bara!

  • linnn89

    Hatar tiggare och hjälper dem inte pga att de ljuger tyvärr... Skulle gärna hjälpt men litar absolut inte på dem.

    En gång när jag var gravid o var nära att kräkas o var hungrig så gick jag in till mc o åt hamburgare då kom en tjock kvinna tiggare som ville ge mig en ros "gratis" men ville inte ta emot och hon satt bredvid mig o lag rosen bredvid mig. Det var jätte störande då jag åt o samtidigt ringa viktiga samtal men hon satt kvar o glodde på mig o sist gav hon mig ett papper om att någon familjemedlem är sjuk och behöver pengar till på. Eller hur nästan alla tiggare kör på samma sätt!!!

  • Gizmo

    Ger aldrig några pengar, ignorerar de helt och hållet. Tycker inte om när de sitter precis vid entrén till köpcentrumet, det går knappt att komma förbi. 

  • Adolf den store

    Ser jag en av de kända alkisarna på byn, kliver jag med raska steg rakt över tiggar packet för att ge denna alkis en hundralapp....rakt inför alla romska tiggarblickar...

    Alkisen blir glad, jag vet vart pengarna tar vägen, och tiggarasen blir sura!!

    Win, Win och Win!!

  • Hmpf
    Adolf den store skrev 2014-03-08 09:04:44 följande:
    Ser jag en av de kända alkisarna på byn, kliver jag med raska steg rakt över tiggar packet för att ge denna alkis en hundralapp....rakt inför alla romska tiggarblickar...

    Alkisen blir glad, jag vet vart pengarna tar vägen, och tiggarasen blir sura!!

    Win, Win och Win!!
    Så gör jag också. Alltså jag kan slänga till med både sedlar och mynt när alkisarna och pundarna ber om det. Gladeligen.. Men dessa jäklar alltså. Man blir bara mer och mer förbannad för var dag som går.
Svar på tråden Tiggare överallt