• Anonym (nenne)

    Vilken inredningsstil tycker du är hemsk?

    Smaken är ju som sagt som baken. Det är bajs i mitten. 

    Beskriv dina inredningsmardrömmar. 

    Jag kan börja. 

    American psycho stilen går verkligen inte hem hos mig. Tomt, sterilt, glas, kromad metall och svart läder. brrrr inte bra alls. 

    Shabby chic. Alldeles för vitt och puttinuttigt och jag hatar väggord för att inte tala om målade små pittinutt ord på möbler och textilier. Sen dessa bokstäver i trä? som bildar ord som kärlek och love. 

    Sen en stil som nog inte har något namn men som ofta innehåller drömfångare, ljushållare i form av delfiner, drakar, dödskallar eller älvor och sängkläder med kinesiska tecken och fejkade samurajsvärd på väggen.

  • Svar på tråden Vilken inredningsstil tycker du är hemsk?
  • Queenie70

    Den sista stilen du beskriver kallas WT-stilen (den klassiska)

    Min hatstil är nog den "syrianska" pråligher, guld och stora

  • Queenie70

    Den sista stilen du beskriver kallas WT-stilen (den klassiska)

    Min hatstil är nog den "syrianska" pråligher, guld och stora plastiga utsmyckade sovrumsmöbler med pärlemorskimmer. Dessutom är allt inplastat för att skydda dyrgriparna, plastar matbort stolar och till och med en inplastad dörrmatta.

  • sär skriven

    Furuträsk. Och stärkta spetsdukar med pråliga, glansiga krukor innehållande plastväxter. Porslinsdockor och prål, såna där kristallfigurer... Vitrinskåp. Tavlor på gråtande barn.


    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Detoxtjejen

    Jag hatar fondväggar och väggtexter. Vet ej vad det är för stil?

  • Anonym (nenne)
    Queenie70 skrev 2014-03-09 22:16:19 följande:
    Den sista stilen du beskriver kallas WT-stilen (den klassiska)

    Min hatstil är nog den "syrianska" pråligher, guld och stora plastiga utsmyckade sovrumsmöbler med pärlemorskimmer. Dessutom är allt inplastat för att skydda dyrgriparna, plastar matbort stolar och till och med en inplastad dörrmatta.
    Ja det där lät minst sagt osmakligt. haha
  • Anonym (nenne)
    Valhall skrev 2014-03-09 22:21:00 följande:
    "Stilrent"...vitt, kliniskt, raka linjer....Kräks
    Ja usch! Ett hem utan själ.
  • La Lola

    Alla opersonliga hem utan själ.
    Sen kan inredningsstilen variera.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • HäckHäxan

    Jag ogillar allt som ser ut att vara plockat ut en steril möbelkatalog och så chabby chick, allt det där vita och blomigga gullegullet går mig på nerverna.

    Själv är jag totalt stillös och har en ådra av WT förstår jag nu, eftersom jag formligen älskar älvor och feer och dödskallar. Därmed inte sagt att hemmet är fyllt med dom. Älvorna är nedpackade för jag inte hittat rätt plats och dödskallarna är värmeljusstakar på mitt nattduksbord, jo jag har en drömfångare också, en lite en visserligen men ändå Drakar kan också vara fina, i grunden gillar jag dessa saker för jag gillar fantasy.

    Annars har jag mest tunga jävla möbler med lejontassar, som jag inte har hjärta att måla om för jag anser det vara att förstöra möbeln ( slåss med mig själv där ) folk hatar att hjälpa mig flytta! Tror jag är en av de sista i världen som skaffat såna där runda smides gardinstänger haha och det är inte i varje rum heller. Gillar udda lampor och köper helt enkelt saker som tilltalar mig oavsett om det passar ihop med det som redan finns. Mitt hem är en salig blandning av ungefär allt möjligt och omöjligt, vi har för tillfället tex ett skrivbord från ikea som köksbord, köksbordet ,med lejontassar är just nu mitt databord. Ville inte att kaninen gnagde i sig det och får inte vara i mitt sovrum så.

    Nä jag har ingen stil alls och det har aldrig riktigt intresserat mig, är lite som med kläder, det skall vara praktiskt och fungera. Sen är de ju vissa lampor och annat krafs som jag enkom köpt för att jag gillade dom.

    Egentligen bryr jag mig inte om hur folk har sina hem, så länge de trivs så är det ju deras grej liksom. Orka hata andra möbler haha


    Canis meus id comedit
Svar på tråden Vilken inredningsstil tycker du är hemsk?