• Elwan

    Förstföderska med BF i November 2014

    Hej på er alla...
    Jag har precis plussat och jag tänkte att det kunde vara kul att hitta ett litet gäng som vill följas åt under graviditeten.

    Jag o min sambo bor på gränsen mellan Sörmland län o Stockholms län.
    Det är ju ännu väldigt tidigt i graviditeten så allt kan ju hända men så som det ser ut nu så är det BF den 18 november. Vi har blivit gravida genom IVF på första försöket.

    Hur går det för er?

    Kramar på er alla som vill vara med o dela detta med ossCool

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-19 10:27
    Jag vill passa på att önska alla hjärtligt välkomna hit. Det ska bli kul att ha folk i samma situation att stöta o blöta alla saker med.

    Jag tänkte göra en lista som vi kan fylla i. Kanske några bor nära varandra o vill träffas eller så. Man vet ju aldrig.

    Lägg till ditt Alias o ort nedanför i listan. Man kan INTE trycka på " tecknet utan kopiera o klistra in listan i kommentarsfältet när ni lägger in er i listan. Leta upp den senaste uppdaterade listan bland sidorna, börja självklart bakifrån så alla som lagt in sig kommer med o slipper göra om det igen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-08 19:21

    Det kan vara kul att veta vad man ska få för kön på bebis. Därför kom detta förslag:

    "Allteftersom vi får reda på kön på bebisen i magen kan vi skriva till det i BF listan efter vårt datum. Sen kan vi se hur många pojkar och flickor det blir. Det är ju roligt! :)

    Så t ex:

    MsLilja: 2/11, flicka"

    Vi som inte vill veta kan ju välja att skriva "hemligt" eller inget alls

  • Svar på tråden Förstföderska med BF i November 2014
  • Pell

    Hej bor i Västerbotten och har bf 3 nov, skulle lika gärna kunna bli oktober men det är ju sånt som visar sig :) grattis till er lilla!

  • Johanniee

    Hej :) jag testade precis positivt och fick ett beräknat bf till 11 november så jag hänger på här ;) men vad ska jag göra nu? Ringa nånstans och "anmäla" att jag är gravid antar jag. Haha känner mig mest förvirrad ;) men grattis till er tjejer :)

  • Elwan

    Åh vad glad jag blir att vi blir flera här! ???? välkomna.

    Eftersom vi gör ivf så var vi tvinga o ringa fertilitetsläkaren o meddela om testet blev pos eller neg. Då skrev de in mig automatiskt. Ska på koll den 24e mars för att kolla så att det inte är utomkvedshavandeskap.

    Annars kokar man väl upp vilken Mvc man vill gå till o ringer dem o bokar tid. Säg bara: Hej. Jag har testat pos på ett grav test o jag vill skriva in mig. Hur gör man? !???? det borde funka????

  • Elwan
    Pell skrev 2014-03-15 06:24:28 följande:
    Hej bor i Västerbotten och har bf 3 nov, skulle lika gärna kunna bli oktober men det är ju sånt som visar sig :) grattis till er lilla!



    du får vara med gör i alla fall???? Välkommen o Grattis!
  • Pell
    Elwan skrev 2014-03-16 00:11:05 följande:

    har ni oxå "mensvärksliknande" ont varje dag?


    Vaknade nyss av smärtan, livrädd vart jag, kändes som mensvärk men var nog i själva verket bara pinknödig och gasig. Så nu kanske jag kan somna om :)
  • Värmlandstösen

    Jag plussade igår :) Bf nån stans runt 18/11. Mycket tankar nu... :) Vill helst snabbspola till v.12 så största riskperioden är över!

    På mig spänner det i brösten emellanåt och har fortfarande "mensvärk". Har läst runt lite, och det ska inte va farligt. Även om jag blir lite nojjig direkt!

  • Ninnik

    Jag hänger gärna på jag har bf 3/11 bor i karlstad värmland hoppas att allt kommer att gå bra denna gång

Svar på tråden Förstföderska med BF i November 2014