• Äldre 14 Mar 14:53
    26745 visningar
    17 svar
    17
    26745

    Cerafit-stekpanna från TV-SHOP

    Är det någon som har provat Cerafit-stekpannan från TV-Shop? Den verkar ju helt fantastisk men jag har handlat från TV-Shop förut och vet att det ofta inte är så bra som reklamen vill göra gällande.

    Fick just slänga min fina dyra teflonpanna från Jamie Oliver efter bara 13 månader och har nog aldrig haft en teflonpanna som har hållit längre än så, vad jag minns.

    Finns det någon här med erfarenhet av pannan?

  • Svar på tråden Cerafit-stekpanna från TV-SHOP
  • Äldre 14 Mar 15:40
    #1

    Jag undrar också :)

  • Äldre 14 Mar 16:42
    #2

    Jag med! Jag beställde de blåa, den andra varianten som också finns på tv-shop. De var alldeles för små, alla tre var 24 cm och alldeles för små för vår stora familj på 6 personer.

  • Äldre 14 Mar 16:44
    #3

    Jag håller mig till gjutjärn.Håller i flera generationer! Bara man inte diskar med diskmedel.
    Kan man hitta på loppis för en 50 lapp.
    Man får i sig nyttigt järn när man lagar maten också

  • Äldre 14 Mar 17:05
    #4
    isisisis skrev 2014-03-14 16:44:07 följande:
    Jag håller mig till gjutjärn.Håller i flera generationer! Bara man inte diskar med diskmedel.
    Kan man hitta på loppis för en 50 lapp.
    Man får i sig nyttigt järn när man lagar maten också
    Har en stor gjutjärnspanna och en gryta men tycker att de är så tunga och bökiga... sen tycker jag att det smakar  järn, eller jag upplever det som att det smakar järn ;) 
  • Äldre 14 Mar 18:19
    #5

    Här är en till som undrar

  • Äldre 21 Mar 19:23
    #6

    Puff :)

  • Äldre 21 Mar 19:54
    #7

    Jag köpte cerafitpannorna och fick dem för tre veckor sedan och de är verkligen så bra som jag trodde!
    Däremot stog det i bruksanvisningen att för att hålla längsta släppförmåga inte använda metallföremål som kan repa ytan. Med tanke på att de demonstrerar med metallspadar och mynt osv tycker jag det var lite sådär. Men vi har iallafall alltid använt plast så det spelar ingen roll. Men de är så mycket bättre än de vanliga pannorna och nu älskar dottern att göra pannkakor och steka ägg bara för att det är så lätt att vända nu. Hon flippar bara runt dem i luften =)

  • Äldre 21 Mar 20:49
    #8

    Oh, det låter ju jättebra :) ja de använder ju en sprattel av metall i reklamen så det är ju missvisande iof.. Är så sugen på att testa... Blir nog att jag gör slag i saken :)

  • Äldre 21 Mar 21:15
    #9
    Lillekott skrev 2014-03-21 20:49:57 följande:
    Oh, det låter ju jättebra :) ja de använder ju en sprattel av metall i reklamen så det är ju missvisande iof.. Är så sugen på att testa... Blir nog att jag gör slag i saken :)
    Ja vi tycker definitivt att det var värt det! (sen vet vi ju inte riktigt livslängden då vi bara haft dem i tre veckor men de är bättre än ny teflonpannor än så länge tycker jag)
  • PTmart­ina
    Äldre 3 Nov 00:14
    #10

    jävlat bara skit. Efter första stekningen blev det en beläggning som fasen int går att få bort.. allt bränner fast med elle utan smörj´ning..

  • FIame
    Äldre 3 Nov 00:18
    #11

    En av mina bekanta är expert, han säger att teflon är bättre. Keramikpannorna är bra i början men blir snabbt skit. mvh

  • Äldre 3 Nov 00:38
    #12
    FIame skrev 2014-11-03 00:18:50 följande:

    En av mina bekanta är expert, han säger att teflon är bättre. Keramikpannorna är bra i början men blir snabbt skit. mvh


    Jag håller med. Vi var jättenöjda första 1-2 månaderna och tänkte att det var enbart såna vi skulle köpa framöver. Det tog dock slut sedan. Snabbt gick det och pannan blev helt oduglig. Vi har vänner som vittnat om samma sak.
  • Äldre 3 Nov 00:39
    #13
    FIame skrev 2014-11-03 00:18:50 följande:

    En av mina bekanta är expert, han säger att teflon är bättre. Keramikpannorna är bra i början men blir snabbt skit. mvh


    Håller helt med dig. Min väninna köpte dem och tyckte dem var helt ok i typ någon månad.SEN brände den allt. Jag provade den själv och vi stekte burgare. Provade först uran smör eller olja efter några sekunder fastnade det i pannan. Även med tillsatt olja och lägre temperatur. Dem är helt värdelösa! Aldrig använt en sämre panna. Och att försöka få bort det brända var inte enkelt kan jag säga. ..
  • Äldre 3 Nov 01:02
    #14
    Erfdgt skrev 2014-11-03 00:38:58 följande:
    Jag håller med. Vi var jättenöjda första 1-2 månaderna och tänkte att det var enbart såna vi skulle köpa framöver. Det tog dock slut sedan. Snabbt gick det och pannan blev helt oduglig. Vi har vänner som vittnat om samma sak.
    Ni reklamerar väl skiten då och får pengarna tillbaka, ni som har fel på pannan efter bara några månader?
  • Äldre 11 Nov 13:35
    #15

    Mitt tips är en som heter StoneDine, har haft den i över tre månader nu och den funkar hur bra som helst. Det viktiga är att dem inte frigör en massa gifter och denna ska vara fri från gifter, minns inte vad dem heter. 

  • Äldre 9 Jul 15:03
    #16

    hej


    Har ett sett på 3 stycken pannor och efter 2 år är dem lika dåliga som dem flesta andra stekpannor !
    Livslängden alltså 2 år och vi är 2 peroner i hushållet dvs lagar inte mycket mat .

  • Äldre 9 Jul 15:11
    #17

    Det finns inga såna där pannor som håller nå länge. Beläggningarna slits ut oavsett vad de lovar. Vill man ha såna pannor är det bättre att köpa billigt och byta ofta.

Svar på tråden Cerafit-stekpanna från TV-SHOP