• malinshe

    cp-skada

    min son är 16 månader och vi har preicis fått svart på vitt att han har spatisk cp.
    vi ska börja med habilitering nästa måndag.
    söker föräldrar med barn som har en cp skada som  man kan prata och bolla lite funderingar med,

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-14 19:32
    När min son föddes i nov 2012 då hade han lågt blodsocker, medans dom försökte få ordning på det så fick han blodförgifning och blev väldigt sjuk. efter 1 månad fick vi komma hem och börja vårat liv, märkte senare när han var ca 4 månader att han inte kunde böja benen ordenkligt fick svar av läkare att han var stel så tänkte inte så mycket mer på det, men sen när han inte ens hade börjat vissa en trendens till att sitta vid 7 månader började man fundera lite mer igen men fick fortfarande svaret att han var stel.
    När han varken kunde sitta eller gå vid 1 års ålder då fick jag nog och sa att jag ville ha en sjukgymnast till honom, då fick vi komma till läkaren igen och då började dom prata om en cp-skada och till slut kom det fram att han hade spatisk cp.
    vi ska nästa måndag börja på habiliteringen, ska bli jätte skönt att komma igång med det,

  • Svar på tråden cp-skada
  • a no nym

    Hej! Välkommen till en ny värld. På,Facebook finns en del aktiva grupper där du kan byta erfarenheter med andra. Använd sökfunktionen så hittar du dem. Kram

  • Clara2014

    Min lilla Clara, nu 11 veckor föddes med syrebrist. Man såg endast en liten svullnad i pyramidbanan på mr. Det som noterats vid senaste undersökningen var att hon är något stel i kroppen samt att hon ibland böjer sig bakåt som i en båge. Har misstänkt reflux och medicineras för det, är ibland svårmatad. Har hittills utvecklats normalt. Oro och ovisshet tär. Var detta symtom på cp skada ni noterade på era små?

  • IrisBlå

    Stelheten kom inte förrän senare. I början var det mest att han inte hängde med motoriskt i utvecklingen, kroppen kändes slappare än på andra barn.

  • Clara2014

    Clara har alltid varit lite stel. Svårt att egentligen veta vad som tyder på skada, vad som är normalt och hur framtiden kommer bli. Och egentligen förändrar det ju ingenting att veta i nuläget. Är ju fantastiskt glad över att hon lever. Men ibland svårt att bara vara i nuet utan att oroa sig bara. Skönt att få läsa lite om hur andra haft det och har det idag.

Svar på tråden cp-skada