• corran

    Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

    Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

  • Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Kawinna

    Hej! Vi har också börjat försöka bli gravida jag är 22 och detta är första försöket.

    Jag vill också ha barn tätt så helt rätt attni kör igen!

  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-15 17:11:46 följande:
    Hej! Vi har också börjat försöka bli gravida jag är 22 och detta är första försöket.
    Jag vill också ha barn tätt så helt rätt attni kör igen!
    Var roligt! :) Så spännande att planera en graviditet. Första var inte planerad så har aldrig planerat förut heller så det känns väldigt roligt :)

    När har du äl, bim? :)
  • Kawinna

    Okej, då blir det lite annorlunda denna gången då

    Hade äl den 10:e enligt flytningar men den 13:e enligt en app jag har. Bim 27:e, långt kvar innan jag kan testa :p

    Du då?

  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-15 17:32:45 följande:
    Okej, då blir det lite annorlunda denna gången då
    Hade äl den 10:e enligt flytningar men den 13:e enligt en app jag har. Bim 27:e, långt kvar innan jag kan testa :p
    Du då?
    Jaha, ja tiden går ju så sakta ;) Har mens nu så har äl 27e och Bim 10/4 så ääännu längre för mig innan jag kan testa  haha hur ska man fördriva tiden??
  • Kawinna

    Åh, drygt! Sjukt att man blir så otålig helt plötsligt :p haha har du gjort något speciellt för att bli "gravidredo"?

  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-15 18:57:36 följande:
    Åh, drygt! Sjukt att man blir så otålig helt plötsligt :p haha har du gjort något speciellt för att bli "gravidredo"?
    Börjat ta vitaminer och framförallt folsyra :) (multivitamin kvinna har jag och de innehåller lite smått och gott) ;)
    Du då? :)
  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-15 19:45:04 följande:
    Kör folsyra här och har börjat dragit ner på kaffet, drack ganska mycket innan:p
    Ja kaffe är mumma, men jag dricker inte överdrivet mkt så jag forsätter med det. Men förra graviditeten började jag må illa av bara tanken på kaffe så kunde iaf inte dricka det då ;)

    Håller på och ska sluta snusa nu,, är inne på sista dosan, när den är slut vilket är om typ 2 dagar så blir det inge mer sån skit! :)
    Gick jätte bra att sluta snusa när jag fick reda på att jag va gravid med sonen så tror inte att det ska bli några problem denna gången heller :) föll dit igen för någon månad sen när jag sluta amma, dumt jag vet. Men men.
  • Kawinna

    Hur tidigt upptäckte du graviditeten då? kanske kaffesuget försvinner då :p

    Okej, det är ju bra förstår att det är svårt, min man slutade för fyra år sedan och han känner fortfarande sug efter snus!

  • corran

    De var väldigt tidigt, mensen kom aldrig. Kände mig konstig i kroppen så tog ett test ganska snabbt  :) 
    Ja det är svårt för många, men när det gäller graviditet så fanns det för mig inte så mkt annat alternativ än att sluta, vill absolut inte göra något som kan vara skadligt barn barnet :)

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)