• Boothwalker

    Rösta i vår fototävling - tema: Kärlek

    Rösta på den bild du gillar bäst. Ge oss gärna konstruktiv kritik =)


    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.


    Huvudtråden


    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rösta i vår fototävling - tema: Kärlek
  • Zopiklon

    Oj, det var ingen bild som föll mig i smaken. Men röstar på 5, för den prickiga klänningen.

    Nr 1. Alldeles för platt. Hade gått att göra mkt med lite mer kontraster i svartvitt, men för att spegla kärlek skulle rosen varit röd!

    Nr 2. Ser ju söta ut, men mkt mer fokus på djuren, kapa bort mkt av omgivnignen och allra helst framifrån.

    Nr 3. Här skulle fotografen gått mkt närmare. Nu ser man inte direkt vad bilden eg föreställer.

    Nr 4. Söta barn och en fin "syskon"? bild. Men kärlek?? Om de tittat på varandra tror jag att jag fått mer känsla för det.

    Nr 5. Absolut kärlek, men inte så nytänkande, har sett för många såna bilder, även om jag är svag för prickigt

    Nr 6. Ser mer ut som när mina katter slåss...och blixt på det vita blir inte bra...

    Oj, det var inte mkt positivt här inte, men hoppas kritiken ändå kan kännas konstruktiv.

  • Boothwalker
    Zopiklon skrev 2014-03-14 22:57:04 följande:
    Oj, det var ingen bild som föll mig i smaken. Men röstar på 5, för den prickiga klänningen.

    Nr 1. Alldeles för platt. Hade gått att göra mkt med lite mer kontraster i svartvitt, men för att spegla kärlek skulle rosen varit röd!

    Nr 2. Ser ju söta ut, men mkt mer fokus på djuren, kapa bort mkt av omgivnignen och allra helst framifrån.

    Nr 3. Här skulle fotografen gått mkt närmare. Nu ser man inte direkt vad bilden eg föreställer.

    Nr 4. Söta barn och en fin "syskon"? bild. Men kärlek?? Om de tittat på varandra tror jag att jag fått mer känsla för det.

    Nr 5. Absolut kärlek, men inte så nytänkande, har sett för många såna bilder, även om jag är svag för prickigt

    Nr 6. Ser mer ut som när mina katter slåss...och blixt på det vita blir inte bra...

    Oj, det var inte mkt positivt här inte, men hoppas kritiken ändå kan kännas konstruktiv.

    Tack för din röst och din kritik =)


    Och jag håller med. Min bild är knappast nytänkande. Men gillade ändå kontrasten med klänningen så den fick vara med i tävlingen =)


    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • enola
    Zopiklon skrev 2014-03-14 22:57:04 följande:
    Oj, det var ingen bild som föll mig i smaken. Men röstar på 5, för den prickiga klänningen.

    Nr 1. Alldeles för platt. Hade gått att göra mkt med lite mer kontraster i svartvitt, men för att spegla kärlek skulle rosen varit röd!

    Nr 2. Ser ju söta ut, men mkt mer fokus på djuren, kapa bort mkt av omgivnignen och allra helst framifrån.

    Nr 3. Här skulle fotografen gått mkt närmare. Nu ser man inte direkt vad bilden eg föreställer.

    Nr 4. Söta barn och en fin "syskon"? bild. Men kärlek?? Om de tittat på varandra tror jag att jag fått mer känsla för det.

    Nr 5. Absolut kärlek, men inte så nytänkande, har sett för många såna bilder, även om jag är svag för prickigt

    Nr 6. Ser mer ut som när mina katter slåss...och blixt på det vita blir inte bra...

    Oj, det var inte mkt positivt här inte, men hoppas kritiken ändå kan kännas konstruktiv.
    Haha, hårda bud! Nummer 6 är min bild och jag håller med om kritiken. Det var en sista sekunden-bild, hade ingen annan som passade men tyckte det kunde vara kul att slänga in en bild i alla fall. Om man tittar på deras ansiktsuttryck så ser man att de inte slåss, men de kunde mycket väl göra det sekunden efter. Det brukar vara så, de gosar ena sekunden och bråkar nästa, sen gos igen Glad

    Bilden är tagen med mobil, de låg i mitt knä och var så söta så jag var tvungen att ta en bild. Det var mörkt, därför blixten. När jag fotar "på riktigt" använder jag aldrig blixt. Alltså inget tekniskt tänk alls bakom denna, så helt befogad kritik. Men kärlek är det, de är bästisar de här två Hjärta
Svar på tråden Rösta i vår fototävling - tema: Kärlek