• Anonym (ARG)

    Plattbagge......IGEN!

    Jag är så himla trött och äcklad på att hitta plattbaggar här hemma. Har bott i den här ettan sen augusti 2013 och detta är fjärde gången jag hittar plattbaggar.
    Första gången var vid inflytt då det låg 4 döda i ett skåp
    Andra gången på spisen. 
    Tredje gången i en påse ris från Eldorado men som tur är såg jag den när jag skulle skölja riset
    fjärde gången idag på spisen igen! Det är en fläkt ovanför spisen så jag förstår inte hur den kan ha tagit sig dit om inte det har fallit ner? det är lite glapp mellan spisen (på båda sidorna) och den är inte helt puttad mot väggen.....

    Jag hatar verkligen kryp och speciellt om de bara dyker upp i ens kök.... Alla jag hittat har varit levande. Och jag förstår att de kommer med varor hem från butiker men ändå....ska det vara såhär ofta??

    Andra gången det hände så kom anticimex och sprutade lite...och har tittat i skåpen men inte sett något.

    Uschhhhhhhhhhhhhhh

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-16 15:22
    Köket är litet och jag hade inte fläkt förrän nyligen men jag är inte van vid att använda den hela tiden när jag lagar så det kan bli rätt varmt tills jag kommer på att öppna ett fönster eller slå på fläkten.. kan värmen ha något med detta att göra??

  • Svar på tråden Plattbagge......IGEN!
  • sigrid73

    Jag hade plattbaggar och de krävdes två saneringar av anticimex. Så jävla jobbigt! Fick typ ångest av dom där jävla krypen. Lider med dej!!

  • Anonym (ARG)
    sigrid73 skrev 2014-03-16 15:32:52 följande:
    Jag hade plattbaggar och de krävdes två saneringar av anticimex. Så jävla jobbigt! Fick typ ångest av dom där jävla krypen. Lider med dej!!
    Ska ringa Anticimex imorgon igen...usch...jag orkar inte mer...ångest också
  • Anonym (ARG)

    Är det ingen som varit med om liknande....vad ska jag göra förutom ringa anticimex?

  • MissElensar

    Jag har också problem med plattbaggar, har hittat några stycken lite då och då och undrade var fan dem kom ifrån då jag tyckte det var väldigt jobbigt och äckligt. Slängde många grejer i skåpen och köpte en massa platsburkar att ha mina torrvaror då jag hörde att det inte räcker med platspåsar för fanskapen kan ta sig igenom dem ändå. Torkade och dammsög i skåpen och gjort det varje gång jag hittat nya kryp men dem kommer hela tiden tillbaka. Värsta gången var när jag hittade dem i hundens mat. Hade inte mycket torrfoder kvar i hans plastlåda som jag förvarar det i så jag tänkte kolla på botten om det fanns några plattbaggar där, tro fan det att där fanns kryp. Har aldrig hittat så många på en gång. Minst 20st! Såå jävla äckligt, all mat fick åka rakt i soptunnan och fick åter igen storstäda. Tror inte man kan göra så mycket åtgärder själv för att bli av med dessa kryp. Har hittat nu igen och funderar på att ringa Anticimex för jag har inte kunnat bli av med dem själv. :(

  • Anonym (ARG)
    MissElensar skrev 2014-09-20 17:52:16 följande:

    Jag har också problem med plattbaggar, har hittat några stycken lite då och då och undrade var fan dem kom ifrån då jag tyckte det var väldigt jobbigt och äckligt. Slängde många grejer i skåpen och köpte en massa platsburkar att ha mina torrvaror då jag hörde att det inte räcker med platspåsar för fanskapen kan ta sig igenom dem ändå. Torkade och dammsög i skåpen och gjort det varje gång jag hittat nya kryp men dem kommer hela tiden tillbaka. Värsta gången var när jag hittade dem i hundens mat. Hade inte mycket torrfoder kvar i hans plastlåda som jag förvarar det i så jag tänkte kolla på botten om det fanns några plattbaggar där, tro fan det att där fanns kryp. Har aldrig hittat så många på en gång. Minst 20st! Såå jävla äckligt, all mat fick åka rakt i soptunnan och fick åter igen storstäda. Tror inte man kan göra så mycket åtgärder själv för att bli av med dessa kryp. Har hittat nu igen och funderar på att ringa Anticimex för jag har inte kunnat bli av med dem själv. :(


    Ring anticimex, ja. Jag tror att många kommer in med varor tyvärr
Svar på tråden Plattbagge......IGEN!