• Tösapö­sa
    Äldre 19 Mar 14:53
    5056 visningar
    14 svar
    14
    5056

    Varför är kändisar så snygga?

    Jag har på den senaste tiden funderat på varför många svenska kändisar är så snygga ! Hur kommer det sig att de är så "perfekta" även utan smink medans vi vanliga inte ens kommer i närheten av att vara så vackra..

    Tex Marie Serneholt , en klassiskt vacker kändis.  Perfekt slät hy , perfekt ansiktsform med hud som ligger slät över ansiktskonturerna , ingen slapp hud eller linjer i ansiktet , inga svullnader eller påsar under ögonen och heller  inte en enda rynka !!  Även utan smink.

    .

    Jag har tittat på fler kvinliga kändisar och jag förstår inte hur de kan vara så fina.. Har de goda gener tro? 

    Eller kan det bero på att de får så mycket bekräftelse från omgivningen så att de mår så bra psykiskt så att det lyser igenom ? 

    Vet att i en kort period i mitt liv då jag mådde väldigt bra psykiskt och fick massa bekräftelse från omgivningen över att jag var vacker så "lyste" verkligen självförtroendet och måendet igenom och min hud var jättefin . Jag fick glansigt hår , fast och tight i kroppen ( trots att jag inte tränade  ) , inte ett spår av några påsar under ögonen , all akne försvann och jag behövde inte sminka mig längre.   Har aldrig sett så välmående och fräsch ut som jag gjorde då!!  

    Sen gick den perioden över då jag flyttade och jag gick tillbaka till mitt vanliga slitna jag igen. 

    Direkt jag blir lite nere eller lever i det vanliga tråkiga svensson livet med jobb sova jobb sova så blir jag direkt grå , svullen under ögonen , linjer blir framträdande, torrt risigt hår , slapp i kroppen  osv.

    TROTS att jag rör på mig , äter supernyttigt, , använder dyr och bra hudvård från salong , sover, är nykterist och röker inte! 

    Tycker det var precis samma sak under skoltiden. De populära tjejerna hade sååå fin hy och det lös verkligen skönhet om dem!  Har sett flera stycken nu 10 år senare och de ser exakt lika friska och välmående ut som innan! Ingen skillnad alls . 

  • Svar på tråden Varför är kändisar så snygga?
  • Äldre 19 Mar 15:17
    #1

    Men känner du de kända personerna personligen och träffar dem privat? För alla bilder som hamnar på tidningar och annonser är ju photoshoppade, även de "naturliga". Sedan är det ju rätt hårt arbete för att se sådan ut. Många gymtimmar, men också bra stylist som hjälper till med snyggkläder som döljer och framhäver rätt saker.

  • Äldre 19 Mar 16:50
    #2

    De kanske blir kända just för att de är snygga? Dvs det är inte så att kändisar i sig är snygga utan det är de snygga som just blir kändisar. Det är väl svårt att slå sig fram i dagens mediasamhälle om man är ful eller ofräsch.

  • Äldre 21 Mar 17:09
    #3

    Jag tror även jag att det beror mycket på photoshop, men även de behandlingar de har råd att göra. Som botoxunderhållning (svindyrt) och fillers överallt för att släta ut varenda skavank. Och löshår, lösnaglar, färgade linser, skalfasader på tänderna, spraytans osv osv. Dom är ju inga aliens utan folk som alla andra. Skulle det bli krig och vi var alla tvugna att knega i krigsläger utan tillgång till skönhetsvård skulle det nog vara en drös med annars så "perfekta" människor som började se riktigt sunkiga ut.

  • Äldre 21 Mar 17:18
    #4
    Alexi skrev 2014-03-19 16:50:00 följande:
    De kanske blir kända just för att de är snygga? Dvs det är inte så att kändisar i sig är snygga utan det är de snygga som just blir kändisar. Det är väl svårt att slå sig fram i dagens mediasamhälle om man är ful eller ofräsch.

    Tror jag också.
    Utseendet har säkert stor betydelse om man lyckas eller ej eftersom mycket handlar om utseende idag.
  • Unis
    Äldre 21 Mar 17:52
    #5

    Du får tänka på att Marie S. bara är 30 årI den åldern har man oftast inga rynkor, slapp hud eller påsar under ögonen.

  • Äldre 21 Mar 17:54
    #6

    för att de är retuscherade.


    *puss puss puss puss*
  • sextio­talist
    Äldre 21 Mar 17:58
    #7

    Alla är inte bildsköna, men många är tjusiga.

    Men med en stylist och med rätt make-up och klädsamma frisyrer så är det många vardagliga kvinnor som skulle kunna bli lika tjusiga

    Sedan finns det en del med en naturlig skönhet, som t.ex Marie Sernholt, som inte behöver mycket hjälp på traven, men det finns många okända kvinnor som är lika vackra de också.
    Men jag vet många kändisar som inte är snygga, men har en enorm utstrålning

  • Äldre 21 Mar 17:59
    #8

    finns nån länk nu på FB om kändisar på reklam och sen samma kändis fotad till vardags.


    *puss puss puss puss*
  • Äldre 21 Mar 18:05
    #9

    Jag tror att många som delvis lever på sitt utseende är väldigt måna om att ta hand om det. 

  • Lady Godiva
    Äldre 21 Mar 18:36
    #10

    Enkelt: De har råd att se snygga och fräscha ut, som Lorkah påoekar. Har de småbarn, något som får många av oss vanliga dödliga att säcka ihop på alla möjliga sätt, har de barnflickor som sköter allt det jobbiga.

    Photoshop inte att förglömma, till och med jag såg skitsnygg ut när en bild av mig photoshoppades, och det vill inte säga lite! Flört

    Sedan är det kanske som Alexi säger, att mycket av deras kändisskap beror mycket på att de är snygga från början. Klassisk hönan-och-ägget-frågeställning; Vad kom först?

    Jag förstår inte varför folk överhuvudtaget bryr sig om sådana här saker.


    Inget tvättmedel renar självbefläckelse!
  • hallon­troll
    Äldre 21 Apr 12:57
    #11

    Beror på många olika saker: Är man vacker / snygg har man bättre chanser att bli känd. De har råd till de bästa behandlingarna och produkterna. Styling Photoshop Det kan ta flera timmars jobb av minst 3-4 människor att göra en kändis färdig till en premiär eller Photoshot De flesta är inte så perfekta utan make up. Jag har sett massor av kändisar IRL , nästan ingen av de är lika snygg i verkligheten. Maria Bonnevie är faktiskt den enda som enligt mig var lika vacker osminkad som i filmer / bilder. De andra var inte heller fula , vara lite mindre perfekta.

  • hallon­troll
    Äldre 21 Apr 12:58
    #12

    Bara , inte vara.

  • hallon­troll
    Äldre 21 Apr 13:09
    #13

    En tjej jag jobbade med satt och snackade i sminket med Claudia Schiffer före en modevisning , och hon kände inte igen henne innan hon var färdigsminkad. ;) Hon var snygg utan smink också , men hon såg inte ut som Claudia i tidningar.

  • Fri 10 May 2019 15:36
    #14

    Botox, fillers.

    Vilket supermånga ?vanliga? människor håller på med också.

    Folk börjar redan i 20 års åldern.

    Botox för att inte få rynkor och fillers för att bygga upp det ?perfekta? ansiktet med kindben och allt.

    Det är bara att titta på ?före och efter? på alla kändisar så ser du att dom är precis som alla andra från början.

Svar på tråden Varför är kändisar så snygga?