• Anonym (MS)

    Ni som låter er partner ha sex med andra. Hur hanterar ni det?

    Jag har sett här på FL att det finns många som låter sin fru ha sex med andra. Cucold kallar en del det för, andra för "fritt förhållande" men det gemensamma är att man tillåter, och kanske till och med understödjer, att frun ligger med andra. Antingen som älskare eller att hon deltar i gruppsex, gangbang eller liknande. (Det tycks vara mindre vanligt med det omvända, dvs att en kvinna tillåter sin man att ha sex med andra kvinnor)

    Att jag frågar beror på att jag nyligen fått diagnosen MS. Än så länge kan min fru och jag ha ett normalt sexliv, även om det gradvis blivit svårare. Jag vet också, att om man inte snart får fram en mirakelmedicin, så är det en tidsfråga innan jag inte längre kan stå på benen. Visst kan man hitta metoder att ha sex ändå, men min fru har en stark sexlust och jag vill inte hindra henne att leva ut. En tanke jag haft är att jag skulle ge henne tillåtelse att ha sex med andra så länge det bara handlar om ren sex. Kanske på en sexklubb eller liknande där risken är liten att man blir kär i en annan person, och sen lämnar bara för det.

    I teorin känns det som en rationell lösning. Samtidigt vet jag inte om jag skulle klara det känslomässigt när det kommer till kritan. Därför vill jag höra med er som valt att leva så hur ni gjort. Hur har ni tänkt, och hur tänker ni när svartsjukan dyker upp med sitt fula tryne?

  • Svar på tråden Ni som låter er partner ha sex med andra. Hur hanterar ni det?
  • Acubens

    Det handlar om självkänsla! Har man tillräckligt stor självkänsla och dessutom älskar sin partner och vill att hon ska ha det så bra som möjligt, dyker inte svartsjukan upp när hon har sex med andra. 
    Jag tycker dock det känns bäst om jag får vara med också, så man ser vad som händer, i annat fall finns risken att man får för sig att det är mer än sex mellan henne och killarna. 

  • JossanTheStar

    Hej!

    Jag tillhör nog undantagen. Jag är tjej och tillåter min kille att ha sex med andra. Jag njuter av att se honom med andra tjejer. Så det är nog lika mycket för min skull som jag tillåter honom att ha sex med andra som för hans skull. Jag antar att det är annorlunda för dig eftersom du inte funderar på detta för din egen skull utan för hennes. Om det är så.... så låter det i mina öron som en farlig lösning. Jag tror att det måste vara lika mycket för din skull som för hennes om inte svartsjukan ska ta dig. Jag blir kåt och njuter av när jag ser min kille bli avsugen av en annan tjej. Älskar att se hans stora kuk tränga in i en annan tjej och att se honom njuta av det. Ibland är det bättre än att ha själva sexet själv. För det mesta när jag bara tittat på har vi sex själva sen. Men ofta blir det trekanter och gruppsex efter ett tag eftersom jag inte kan hålla mig. Om du tidigare i livet inte ens haft en tanke eller fantasi om att din fru har sex med någon annan så skulle nog avråda. Om däremot tanken på det kittlar lite och tänder dig... så kör på! Har din fru sagt något om att hon vill ha sex med andra när du inte kan längre?

  • lostinspace

    Ni kanske skulle prova lite aktiviteter med andra båda två nu när ni väl har chansen, så kanske det inte känns så konstigt sen?

    För egen del har jag inte det minsta emot det. Hon får väl göra vad hon vill när jag inte är med

    Dock är det väl så att jag inte är så speciellt intresserad av att höra detaljer om det...

  • Anonym (Killen)
    JossanTheStar skrev 2014-03-21 13:34:31 följande:
    Hej!

    Jag tillhör nog undantagen. Jag är tjej och tillåter min kille att ha sex med andra. Jag njuter av att se honom med andra tjejer. Så det är nog lika mycket för min skull som jag tillåter honom att ha sex med andra som för hans skull. Jag antar att det är annorlunda för dig eftersom du inte funderar på detta för din egen skull utan för hennes. Om det är så.... så låter det i mina öron som en farlig lösning. Jag tror att det måste vara lika mycket för din skull som för hennes om inte svartsjukan ska ta dig. Jag blir kåt och njuter av när jag ser min kille bli avsugen av en annan tjej. Älskar att se hans stora kuk tränga in i en annan tjej och att se honom njuta av det. Ibland är det bättre än att ha själva sexet själv. För det mesta när jag bara tittat på har vi sex själva sen. Men ofta blir det trekanter och gruppsex efter ett tag eftersom jag inte kan hålla mig. Om du tidigare i livet inte ens haft en tanke eller fantasi om att din fru har sex med någon ann så skulle nog avråda. Om däremot tanken på det kittlar lite och tänder dig... så kör på! Har din fru sagt något om att hon vill ha sex med andra när du inte kan längre?



    Kan man kalla dig omvänd cuckold eller att din man är en hotman (istf hotwife).

    Hur ofta får han ha sex med andra? Berättar han om det efteråt? Tar han bilder och visar dig? Får du bar med och titta på? Får du slicka henne ren efter han tömt sig i henne?

    Berätta gärna mer hur ni har det. Inte så ofta man hör något från tjejer som låter sin man knulla andra. Andra vägen om verkar mycket vanligare. (Konstigt nog)
  • JossanTheStar
    Anonym (Killen) skrev 2014-03-22 00:52:19 följande:
    Kan man kalla dig omvänd cuckold eller att din man är en hotman (istf hotwife).

    "Det kallas för cuckqean."

    Hur ofta får han ha sex med andra? Berättar han om det efteråt? Tar han bilder och visar dig? Får du bar med och titta på? Får du slicka henne ren efter han tömt sig i henne?

    "Han får ha sex med andra så mycket han vill. I 99% av gångerna är jag med. Ibland tittar jag bara på, andra gånger kan jag vara med och assistera. Men lika ofta har vi trekanter med en eller flera extra tjej/er.

    Det är härligt att slicka rent en annan tjej!"

    Berätta gärna mer hur ni har det. Inte så ofta man hör något från tjejer som låter sin man knulla andra. Andra vägen om verkar mycket vanligare. (Konstigt nog)

    "Vi gör det för att nåda njuter av det. Lika mycket min njutning som hans."

  • Anonym (MS)

    Jag tror du har en viktig poäng Acubens. När jag har kollat runt på forum för "cuckolds" och liknande är det slående hur självsäkra de är. De känner att de "kan låna ut sin fru" för hon kommer alltid tillbaka. Dock inte alla. Det finns också de som är undergivna och njuter av att bli förnedrade och för vilka det dåliga självförtroendet är en del av deras personlighet. Men förnedring är inte aktuellt i mitt fall.

    Tyvärr tror jag inte att jag har det självförtroende som behövs. Särskilt inte sedan jag blev sjuk. Däremot känns "lostinspaces" svar kanske som en väg. Att man stänger av behovet av att "äga" den andre och inte bryr sig om vad hon gör på sin "fritid". Om jag förstår så vill han heller inte att hon berättar utan lever efter principen "det jag inte vet har jag inte ont av". 

    Nu är det ännu inte aktuellt, men skulle man kunna komma in på en parklubb som "par i hjärter" om man sitter i rullstol. Går det att komma in rent fysiskt för det första, och skulle man i så fall bli accepterad? Är det någon som stött på en rullstolsbunden på en sådan plats? Eller skulle folk bara känna sig besvärade och kanske rent av äcklade?

  • Schna

    Det finns ju väldigt många olika sätt att se och känna inför att ens partner har andra, vissa tänder ju på detta. Andra ser bara inga hinder, en tredje kompromissar, osv. Spontant känns det oerhört dumt att agera cuckold om du redan innan vet att du inte kommer tända på det, men det är bara du som kan veta.

    En lösning är ju att öppna upp tillfälligt när du är redo, för att så småningom ha öppet under dina stabila perioder. Dvs att hon, med din hjälp, kan vara lite lyhörd för när du inte orkar med en öppen relation och avstå från att ha sex med andra en tid.


    It takes a fool to remain sane
  • Anonym (samba)

    jag har troligen nedsatt insulinresistens nedsatt glukostolerans och giftstruma är troligen på väg samt godartade tumörer opererad 2 gånger med prover som tumörmarkörer, tillhör en cancerfamilj och cancersläkt.Jag har alltid varit känslig HSP person troligt. Någon gång kommer giftstruma att vara en sjukdom jag kanske måste medicinera för  som mamma och mormor.

    Jag har försökt men jag klarade inte fri relation , utan har nu haft några vänner som stött och jag jobbar verkligen med det här.Min förra vän  kille som var svårt njursjuk  dog men den nya killen ville ha öppen relation

    Trots att jag är fri så går det inte, för jag kanske har svartsjukans tryne i mej jag med? Jag är rädd att sitta på en fest med hans vänner med ett glas vin i handen och prata med hans kompis och in kommer han genom dörren med en ny tjej presentation "hej här är Ll  vi har fri sex nu"det gör för ont helt enkelt

    Mitt råd är till dej vila sov ordentligt och ta stöd utav goda vänner i den här frågan. Gå på kontroller hos din läkare . Om du inte orkar en sådan fri relation måste du tala om det för det kan bli mycket svårt då du är hemma och måste vila och sova för att orka nästa dag och du vet att frun din är ute och stuffar och med vilka och gråter i kudden.  Jag säger inget ont om det jag försökt med det är ingen ond demon som vill skada mej men jag kunde inte.  Jag såg för många skilsmässor som ung och självmord hos kompisar efter relationer som spruckit

    Jag måste sova mycket för att giftstruman inte ska bryta ut jag har besvärlig hypoglykemi varje månad ibland varje vecka samt anafylaxi

    Jag undrar om det inte ligger i tiden med cuckold och dom fria former som finns som kk swinger  poly och öppet förhållande?

    För att ha dessa relationer måste det egna förhållandet vara mycket sexuellt och känslomässigt starkt och vänskapligt och man måste tala om det här.Men man måste ju om man lever ihop ha ett eget sexliv också.

    För min del var det tårar på kudden och en stöttande vän .  Måste man tacka ja för att andra gör det? Finns det inga förhållanden nu förtiden? Jag tror det har med den sexuella frigörelsen att göra.
    Jag tycker du ska dra en gräns , om det gör ont så gör det ont man kan ha sex fast man är sjuk också med mera kramar och ömhet. Går det inte så tala om detta

    Jag kan förstå synsättet om partnern låter sin fru eller man göra det om sjukdom uppstår,eller om partnern jobbar utomlands sex månader om året . Men om en ny partner dyker upp och man blir lämnad hur gör man då.
    Men om man tillåter cuckold bör ju ingen  bli lidande utav det.Men båda måste vilja och ha kvar ett eget sexliv tror jag

    Båda måste vilja och det kan göra ont för alla blir svikna i kärlek någon gång

  • Anonym (samba)

    va man också måste ta med i beräkningen är könssjukdomar.Ju fler partners ju högre risk.Vissa kroniska sjukdomar hos män som njursjukdom och diabetes kan påverka erektionen.MS påverkar ju kroppens rörlighet och en psykisk belastning som att gå till öppen relation om man är tveksam är heller inte bra. psyksika sjukdomar ger ökad sårbarhet i relationer och kan i vissa fall utlösa riktiga depressioner.

    Giftatruma kan uppkomma under graviditet under stress och vid kris.tyreotoxisk kris är inte bra. Det är det jag undviker nu.  Många lever i dagens samhälle med HIV och alla kan inte ta bromsmedicinerna . Astma kan utlösas av sress och att man mår dåligt.Cancer är väldigt svårt om kroppsdelar måste tas bort och kan påverka sexlivet

    Astma kan man få om man mår dåligt även in dessa frågor anser jag. Jag tycker man ska vara rädd om sig och relationen båda skall ha glädje utav det inte bara den ena . Man måste kunna säga stopp speciellt då man är gift

  • Anonym (Nina)

    Min sambo berättade om denna fantasin för några år sen. Först tyckte ja de va helt stört att han vill att jag är med andra men efter ett tag så gav vi det ett försök. Jag skulle ut med mina vänner och min sambo ville att jag följde med någon hem så jag kunde berätta om de dagen efter. Hittade en skit snygg kille som jag följde med och tog ett kort precis innan han körde in sin kuk i mig och skickade till sambon. Han hade aldrig blivit så kåt innan sa han. Sen dagen efter hade vi det bästa sexet någonsin. Älskar ni varandra så går det skilja på sex och kärlek. Vi gör detta regelbundet nu och den killen jag träffade har jag som kk. Jag är nöjd över att få lite varierad sex och min sambo tänder på det =) Win/Win

Svar på tråden Ni som låter er partner ha sex med andra. Hur hanterar ni det?