• snerkan

    Tanatofor dvärgväxt?

    På RUL den 27/2 upptäcktes det att våran bebis var allvarligt missbildad så vi fick snabbt tid att avbryta graviditeten.
    Idag har vi fått svaren från obduktionen och fostervattensprov. De hittade inga kromosomavvikelser men han hade den missbildningen de misstänkte vid RUL: Tanatofor dvärgväxt och enligt läkaren är detta inte ärftligt.
    Har googlat o googlat men hittar inte mycket om det.
    Är det någon annan här i forumet som drabbats eller bara vet något om tanatofor?


  • Svar på tråden Tanatofor dvärgväxt?
  • MrsP79

    Jag vet inte om du har sett den, men det ligger en tråd i "Gravid-fosterdiagnostik", om just detta! Vet inte hur man länkar, men den är inlagd den 26 januari av Sharika!

  • Malinb20

    Hallå!

    Jag och min gubbe var med om samma händelse år 2005, minns det som igår. En pojke ????

    Finns inte så mycket skrivet om det. Men du kanske har fått dina svar och gått vidare?

    Jag själv forskade då mycket via nätet och försökte få hjälp av olika dvärgförbund.

    Efter denna tragiska händelse för oss fick vi en flicka januari 2007.

  • snerkan

    Beklagar! <3

    Jag har inte forskat mer i just sjukdomen. Fick väldigt mycket stöd här på familjeliv efteråt o i graviditeten efter. Hade tur o blev gravid drygt två månader efter att vi avbröt.

    Den graviditeten var dock kantad av mycket oro och ångest, men allt gick bra o vi fick en frisk pojke i januari 2015. Är nu gravid igen med en flicka som väntas i början på maj :)

Svar på tråden Tanatofor dvärgväxt?