• Anonym (Bella­dot)
    Äldre 24 Mar 11:37
    10437 visningar
    41 svar
    41
    10437

    28 år. Har fått min första orgasm. :)

    För några veckor sedan köpte jag lite impulsivt en dildo från Belladot. Den har typ räddat hela mitt sexliv! Jag har nämligen aldrig fått orgasm förut. Tills nu. :)

    Min sambo och jag har varit tillsammans i ca 10 år och han har aldrig fått mig att komma. Trots att han är välutrustad och påhittig. Jag har aldrig fått mig själv att komma heller. Sex har därför blivit ointressant med tiden. Vi har det, men det är mest mysigt och skönt. Inte fantastiskt på något sätt. 
    Nu när jag närmar mig 30 har jag börjat tycka synd om mig själv. Ska jag aldrig få komma? Ska jag dö (nån gång) utan att veta hur det är? Jag har förstått att jag varit tvungen att ta reda på hur min kropp reagerar, vad som är skönt för MIG.

    Jag har nämligen alltid trott att penetrerande sex is the shit. Och att alla kvinnor kommer varje gång de har sex (vilket jag numera tror är bullshit). Och att alla kvinnor kan tillfredställa sig själva. Att vi har en On/Off knapp som karlarna bara kan trycka igång och så är vi kåta. Och när han har kommit så kommer vi ALLTID. Yeah right.

    Jag trodde jag skulle behöva kämpa för att få min första orgasm men min dildo räckte. Dock var den helt ointressant att penetrera med. Jag upptäckte däremot att snabbaste vibrationen mot min klitoris IS. THE. THING! Herregud så UNDERBART! Bara vemodigt att jag aldrig fått känna såhär tidigare.

    Jag har insett, i och med detta, att jag behöver en sexleksak med vibration mot min klitoris. Jag har försökt i många år att stimulera den själv. Mannen med. Ingen har lyckats. Jag tänker inte se det som ett nederlag; att jag (vi) inte kan tillfredställa mig på egen hand. So be it. Jag har ju hittat lösningen. 

    Och vad vill jag eg ha sagt med detta? Jag ville bara dela erfarenheten för jag tror att många fler där ute i min ålder fortfarande inte fått en orgasm som de förtjänar. Att fler ser sig själv som maskiner som bara SKA funka när det kommer till sex, annars är det fel på en. 

    Skulle därför vilja passa på och fråga om det finns fler i min ålder som inte fått orgasm nån gång? 
    Kan vi ta hål på myten om att alla har ett fantaaaastiskt sexliv per automatik? Min erfarenhet är att man får jobba för det.

  • Svar på tråden 28 år. Har fått min första orgasm. :)
  • Anonym (Bella­dot) Trådstartaren
    Äldre 24 Mar 12:55
    #10

    Räknade med dryga kommentarer. Tacksamt att det är en man som står för den dessutom (otippat!) för ni vet ju exakt hur alla kvinnor funkar eller hur? :P

    Jag har alltid vetat att det är min klitoris som behöver stimuleras om chans för orgasm ska bli. Som sagt så har jag en välutrustad man men penetrerande sex må va eggande men inte orgasmframkallande. Jag vet att jag inte är ensam om det för kvinnor har enligt vetenskapliga studier få chanser att få orgasm av penetrerande sex. Det är om man lyckas pricka g-punkten och det har eg inte med själva penetrerandet att göra. Dock tror ju män att deras snoppar är svaret på allt för kvinnan. 
    Anyways... Fingrar + klitoris = väldigt skönt. Jag har varit nära, men det räcker inte ända fram så att säga. Jag behöver den starka vibrationen.
    Jag har inte varit så pro för sexleksaker förut. Har känts som ett erkännande om att man inte fixar att ta hand om sig själv. Därför har jag aldrig haft något sånt förrän nu. Such a shame. 

    Bli slickad. Ja, skönt. Men inte tillräckligt för att nå fram.

    Gött att se att det finns de här som fattade poängen med mitt inlägg. 
    Jag säger grattis till alla er som kommer utan problem! Här har det inte varit lika lätt. Men jag är back in the game. 

  • Anonym (Bella­dot) Trådstartaren
    Äldre 24 Mar 12:56
    #12
    viseversa skrev 2014-03-24 12:52:16 följande:
    Jag känner ingen som kommer av enbart penetration. Det är en seglivad myt. Lite porrskadad är man nog om man tror att tjejer kommer så lätt.
    Exakt. Det är bevisligen väldigt svårt. Men vi är porrhjärntvättade och tror att det är så det ska va. Annars är det fel om det inte funkar. 
  • Anonym (Bella­dot) Trådstartaren
    Äldre 24 Mar 13:02
    #13
    Anonym (Fia) skrev 2014-03-24 12:55:21 följande:
    24 år här. Aldrig fått en orgasm i mitt liv. Och jag har minst 15-20 sexleksaker under min säng. Jag har testat det mesta för att komma. Klitorisvibrator, penetration, anal penetration. Mm. Mm. Men ingenting fungerar för mig. Har fått fontän ett par gånger. Men har tyvärr inte kommit då heller.
    Men jag får fortsätta försöka tills jag och min sambo hittar vad som behövs för att få mig att komma.
    Tyvärr så börjar sex bli lite tråkigt då jag bara längtar efter den där jävla orgasmen!
    Tråkigt att höra att du har det så svårt. Men ja fortsätt kämpa. Den som söker ska finna. ;)
    Tror (tyvärr) att det är väldigt vanligt. Vi lever i tron om att alla runt omkring oss har perfekta sexliv och få vågar erkänna att så inte är fallet. 
    Våra kroppar fungerar olika och kräver olika stimulering. Har en tjejkompis som får orgasm bara av att peta på sin klitta. Hon får orgasm varje gång hon duschar när hon avänder strålarna i duschmunstycket mot klittan. Det är helt ofattbart för mig. 

    Ska tillägga att jag inte precis har börjat utforska sex. Har experimenterat en hel del för att hitta rätt men jag har aldrig gått till botten med hur jag själv fungerar. Jag har ägnat för lite tid åt att ta reda på hur just jag fungerar och vad som får mig att komma. The basics.
  • Anonym (Bella­dot) Trådstartaren
    Äldre 24 Mar 18:55
    #19
    shivas skrev 2014-03-24 17:53:09 följande:
    Härligt TS! Underbart! Vibrationer är verkligen guds gåva till klittan.
    Blir måttligt irriterad på folk som sitter på sina höga hästar kring just det här. Som menar på att man ska fixa det utan vibrator. Ja jo, jag kan ändå. Men det är lite som att välja mellan att ro en eka och att dra igång en racerbåt. Ofta kommer kanske folk dit dom ska oavsett, men min racerbåt varvar ekan både en, två, tre osv gånger. Plus att, personligen så får jag problem att fortsätta fokusera på att röra fingrar när jag kommer, så att då kunna bara koppla av under själva orgasmen gör att jag kommer både mycket mycket längre och mycket mycket starkare. 
    Ha så roligt nu när ni experimenterar med vibrationerna.
    Haha det där med ekan och racerbåten var en perfekt liknelse! :D 
    Och det är lite problemet för mig med, att jag tappar fokusen av att jag ska fippla rätt med fingrarna med. 
  • Anonym (Bella­dot) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 17:53
    #29

    Här var det fortfarande aktivt! :) Jag och dildon är nu bästa kompisar och umgås ofta haha ;) Får även hänga med mej och killen i sängen. 

    HasseA: Jag är en sån som kommer i sömnen. Har gjort det i många år och vaknar då av orgasmen, men den är inte alls lika stark som en "riktig" i vaket tillstånd så har aldrig räknat det riktigt som orgasm ändå. 

  • Anonym (Bella­dot) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 12:09
    #33
    äntligen orgasm skrev 2014-06-22 00:41:40 följande:

    Skönt att läsa att man inte är ensam . Jag är 34 år och fick min första orgasm för ca 1 månad sedan. Tänkte att det var dags att ta befäl över min egen kropp, och beställde hem två vibratorer. Innan hade jag aldrig fått orgasm vid vare sig onani eller sex med min man. Har bara fått orgasm i sömnen vid några tillfällen. Nu är jag också bästa kompis med mina dildos . Däremot är det handen som tillslut tar mig över gränsen. Vibrationerna kapar dock startsträckan med flera mil


    Anonym (Var över 30 år) skrev 2014-06-22 10:05:00 följande:

    Grattis TS!
    Var i samma situation som du fram tills jag var över 30 år. Då fick jag min första orgasm. Var gift och hade en man som gjorde allt för att jag skulle njuta. Ändå fick jag aldrig orgasm. Hade börjat vänja mig vid tanken på att jag nog aldrig skulle vara med om den upplevelsen. Jag hade köpt en dildo i smyg och en dag när maken stod i duschen testade jag den stående framför min byrå där den låg gömd (jag skämdes lite grann och var nervös att han skulle komma på mig). Plötsligt när jag hade stått en stund med vibratorn mot klitoris upplevde jag en helt fantastisk skön känsla. Den sköljde över mig som svallvågor och benen nästan vek sig. För första gången blev jag tillfredsställd och jag blev så lycklig över känslan att jag genast sprang in till min duschande man och berättade vad som hänt! Efter den gången släppte spärren sakta men säkert och idag då jag är 43 år har jag ett underbart sexliv (med en ny man). Jag kan ff inte komma utan min "man i byrålådan" men orgasmerna jag får med hjälp av denne med samtidig djup penetration av min älskling är makalösa! Och min sexlust är på topp just nu. Kan inte få nog eller älska för ofta! Lycka till i ditt fortsatta sexliv och Grattis än en gång!


    Tack för att ni delar med er! Jag har en känsla av att det är mycket vanligare än man tror men det är få som vill säga det högt. 
    Anonym (Mannen) skrev 2014-06-23 08:48:07 följande:

    Nej du är nog inte ensam. Min fru är 35 och får inte orgasm. Hon har dock haft, för 10 år sedan med en annan partner, men har inte kunnat få sen dess, varken på egen hand eller med mig. Jätteskönt att det lyckades för dig.


    Starkt att dela med dig! Jag tror du är långt ifrån ensam om att ha en fruga som inte kommer. Men det är nog tabu för karlar att säga det högt. Jag tror vi måste försöka släppa tanken om att man är ansvarig för sin partners orgasm. Det funkar inte alltid så. Jag har dessutom jätteskönt i sängen med min man men tyvärr kommer jag inte med honom, herregud jag kan ju inte ens det själv så det är ju eg inte lustigt. Hoppas ni njuter tillsammans i sänghalmen ändå och kanske kan du föreslå någon typ av vibrator för din fru? 
  • Anonym (Bella­dot) Trådstartaren
    Äldre 10 Jul 00:30
    #38
    Anonym ((nyfiken)) skrev 2014-07-01 13:56:27 följande:

    Good for you!  {#emotions_dlg.laughing}

    Två frågor bara. Du skriver som sagt att ni, som par, har utforskat en hel del. Hur mycket har du utforskat på egen hand? Jag fick min första orgasm när jag var 22, vilket också betraktas som sent. För min del handlade det om att jag var tvungen att lära mig på egen hand få orgasm innan jag kunde blanda in någon annan. Det är svårt att ha riktigt bra sex med någon annan om man inte har riktigt bra sex med sig själv. 

    En annan fråga också. Sex handlar mycket om vad som händer uppe i huvudet. Gjorde du någonting annorlunda den här gången. Jag menar fantiserade du om något annat än vad du gjort tidigare? Något som liksom fick dig att gå över den där tröskeln från att något bara är skönt till extas?  


    Tack! ;) Nej jag har aldrig gjort det. Som ung hade jag nog lite snedvriden bild av sex. Trodde det skulle va som på porrfilm så jag gjorde massa "spännande" saker som jag eg inte var intresserad av bara för att "det är väl så det ska gå till" ungefär. Sorgligt men sant. Sen har det väl fortsatt lite i det spåret, inte så att jag gjort saker jag inte vill men har i alla fall aldrig riktigt tagit reda på vad som är "min" grej. Så det du säger om att utforska sig själv först, det var precis det jag bestämde mig för att göra för några månader sedan. Tyckte det var på tiden såhär närmare 30. ;) Sen prickade jag ju rätt direkt med dildon så den snålskjutsen har gjort mig bekväm och just nu nöjer jag mig där. Men ska så småningom försöka klara av det på egen hand tänkte jag. Hade ju varit fint att kunna, men tror tyvärr att jag behöver tyngre artilleri än så. Det kanske låter lite smått patetiskt att börja utforska sig själv när man är så pass gammal, men det har liksom aldrig varit så intressant för mig tidigare. Sex har öht inte varit superintressant för mig och är det inte nu heller. 
    Svar på andra frågan. Nä inget annorlunda tänk eg. Men jag fantiserar inte så mycket. Jag försöker ägna all fokus på känslan mellan benen istället och när det börjar närma sig så tänker jag faktiskt på former som expanderar. Låter säkert superflummigt haha. Men Tex en cylinder som expanderar eller en slags båge som kommer mot mig. Ja som sagt. Skitskumt men så är det. :D
    Anonym (Mannen) skrev 2014-07-02 13:11:22 följande:

    Jo, jag har en kompis som har samma situation. Han hade också sen debut, har haft bara en partner och det går inte för frun.

    Visst njuter vi, men det varierar förstås. Ibland är det mindre skönt och ibland mera, men tydligen aldrig så skönt att hon når orgasmen.Visst känns det ibland frustrerande för oss båda att hon inte blir tillfredsställd. Hon har testat vibrator efter att det blev slut med första partnern, men det gick aldrig för henne med hjälp av den. Det är bara genom penetration som hon har lyckats komma.


    Jag förstår! Ska inte försöka låta ball här eller så men har läst massa om We-vibe som är nån leksak som ska va skön för både mannen och kvinnan. Kanske kan va nåt? Om man vill testa sånt. Annars hoppas jag att ni ändå är nöjda. Jag tycker om att ha sex med min man och han kan göra det jätteskönt för mig vilket jag njuter av. Menar bara att orgasm faktiskt inte är allt även om det är väldigt synd om man aldrig kan få det. Sex kan va jäkligt bra ändå. Även om gräddet på moset uteblir. ;)
Svar på tråden 28 år. Har fått min första orgasm. :)