• tessum

    Filmtips för 11-årig tjej?

    Brukar se film på helgerna med 11-åringen men har nu total idétorka.

    Hon gillar inte läskiga eller våldsamma filmer, visst kan hon se lite blod eller ett slagsmål men absolut inget med vampyrer, spöken och liknande.

    Helst inte alltför barnsliga filmer heller då vi ser mycket tecknat när lillasyster får vara med. Hon vill känna att hon är lite större.

    Komedier och drama  brukar gå hem och även ungdomsfilmer.

    Några tips?

  • Svar på tråden Filmtips för 11-årig tjej?
  • faithfully

    Såg About Time häromdagen, drama/kärlek brittisk, den var fin! Handlade om livet.

    Ska det vara nya filmer?

  • pluvdo

    Clueless! Filmen från 1995, alltså. Inte serien. Den gillade jag när jag var i den åldern (och gör fortfarande).
    www.imdb.com/title/tt0112697/

    Muriel's wedding är kul också. Fast insåg nu att det är en eller ett par "sexscener" med i den. Vet inte om man ser så mycket, men man förstår vad som pågår, typ.


    MVH Den smartaste kniven i lådan.
  • faithfully

    Annars 'gamla' klassiker?

    Erin Brockovich
    Forrest Gump
    Chocolat
    Benajmin Button
    Pirates of the Caribbean
    Titanic

  • faithfully
    pluvdo skrev 2014-03-28 12:13:02 följande:
    Clueless! Filmen från 1995, alltså. Inte serien. Den gillade jag när jag var i den åldern (och gör fortfarande).
    www.imdb.com/title/tt0112697/

    Muriel's wedding är kul också. Fast insåg nu att det är en eller ett par "sexscener" med i den. Vet inte om man ser så mycket, men man förstår vad som pågår, typ.
    Muriels wedding är så rolig, borde inte göra något med sexscenerna jag började se den i bra mycket lägre ålder och är då inte skadad av det vad jag vet ;)
Svar på tråden Filmtips för 11-årig tjej?