• Äldre 28 Mar 13:29
    4220 visningar
    7 svar
    7
    4220

    Söker kontakt med föräldrar som har barn (från 12 år och uppåt) med autism/aspberger

    Skulle vilja ha kontakt med andra som också har barn med autism/aspberger. Jag har en son på 13 år som fick diagnosen för ca 1 år sedan.

  • Svar på tråden Söker kontakt med föräldrar som har barn (från 12 år och uppåt) med autism/aspberger
  • Äldre 31 Mar 15:59
    #1

    Ingen som har?😞

  • Äldre 8 Nov 13:30
    #2

    Min son (-04:a) har ADHD och autism.

  • Äldre 24 Sep 22:52
    #3

    Hej!
    Min son är född 04 och har autism.

  • Äldre 25 Sep 10:11
    #4

    Hej.
    Nu är min dotter bara 10 (fyller elva i november) men kände ändå att jag kunde dra iväg ett svar. 
    Hon har autism, fick diagnosen i juni men vi har misstänkt det i flera år och sökt hjälp men inte fått det fören i början av året.

  • Äldre 25 Sep 10:39
    #5
    EliMil skrev 2017-09-25 10:11:13 följande:

    Hej.
    Nu är min dotter bara 10 (fyller elva i november) men kände ändå att jag kunde dra iväg ett svar. 
    Hon har autism, fick diagnosen i juni men vi har misstänkt det i flera år och sökt hjälp men inte fått det fören i början av året.


    Hej! Jag håller just nu på att söka vårdbidrag. Så jädrans jobbigt! Är det något som du har erfarenhet av?
    Med vänlig hälsning,
  • Äldre 25 Sep 10:53
    #6
    Luna80 skrev 2017-09-25 10:39:45 följande:
    Hej! Jag håller just nu på att söka vårdbidrag. Så jädrans jobbigt! Är det något som du har erfarenhet av?
    Med vänlig hälsning,
    Ja vi är i samma sits där. Så fort vi fick diagnosen så sökte vi, har fortfarande inte fått något besked men har en inbokad telefonkontakt nästa vecka. Håller mina tummar att det går vår väg. 

    Jag tyckte det var svårt att fylla i papprena, att veta vad man ska skriva och hur. Så svårt att få fram hur det är i vårat liv genom text lixom. Att sen söka om merkostnader var ju ännu svårare när man skulle ha summorna på alla utgifter. Det har ju inte jag någon koll på, vet ju bara att alla pengar går åt och att man inte alltid kan köpa det där tredje paret skor på en månad även att det behövs. Men då känns det ju ändå bra att man får en telefonkontakt, då kan man säkert få fram tydligare hur man har det både med extra tillsyn och med merkostnader.

    Hur långt har du kommit i din ansökningsprocess?

    Hur har du det med fritids till din son? Har han det eller klarar han sig själv?
  • Äldre 27 Sep 12:31
    #7

    Hej! Förlåt för sent svar.


    Min son klarar sig relativt bra. Han behöver inte fritids. Har inte märkt av så mycket innan utan mer att han varit blyg. Men detta kan ju "utvecklas" mer i tonåren. Så detta kom som en chock. Inser nu att allt arbete jag gör är mer än normalt.


    Jag har precis börjat räkna på allt och summorna är sjukt höga. Vi måste ju köra till en annan stad för det enda som intresserar honom finns inte vid oss. Tvivlar på att fk kommer att tro på mig. Ringde dit och bad om råd men de sa att jag skulle skriva ner hur en dag såg ut (inte ha med hur lång tid saker och sånt utan mer hur mycket jag behövde ex påminna honom om) Sen kollar de om det är normalt för barn i den åldern. 


    Hur mycket hjälp behöver din dotter?  

Svar på tråden Söker kontakt med föräldrar som har barn (från 12 år och uppåt) med autism/aspberger