• Anonym (Ohmy.­.)
    Äldre 31 Mar 13:10
    2822 visningar
    27 svar
    27
    2822

    gravid igen? bild..

    Har en tvåmånaders son. Planerar ingen till bebis SÅ tätt! Har inte fått mens än. Ammar.

    Grejen är att jag i tre mornar mått hemskt illa! Hade ett test kvar efter grav och gjorde det.

    Innan kontrollstrecket kom så kom gravstrecket på 1 sek. Ska inte kontrollstrecket komma först..? Betyder det "trasigt" test? Kan hormonerna vara kvar sen grav tror ni? Törs inte ens fråga bm..

    Herregud....

  • Svar på tråden gravid igen? bild..
  • Anonym (A)
    Äldre 31 Mar 13:14
    #1

    Ser positivt ut.

  • Äldre 31 Mar 13:23
    #2
  • Äldre 31 Mar 13:24
    #3

    Har ni använt skydd? Om inte så JA du kan vara gravid. För du tror väl inte att amning skyddar mot graviditet?

  • Äldre 31 Mar 13:27
    #4

    Har du haft oskyddat sex så kan du givetvis vara gravid... det ser pos ut!

  • Anonym (Ohmy.­.) Trådstartaren
    Äldre 31 Mar 13:35
    #5
    viseversa skrev 2014-03-31 13:24:26 följande:

    Har ni använt skydd? Om inte så JA du kan vara gravid. För du tror väl inte att amning skyddar mot graviditet?


    Givetvis så vet jag att oskyddat sex kan leda till grav. Vet precis hur bebisar blir till och är inte förståndshandikappad på något vis..... Och nej, jag vet att amning inte är ett preventivmedel, men att ägglossningen OFTA brukar vänta med att komma igång till efter avslutad amning, men inte alltid. Vet det.

    Min fråga, om man läser TS, handlar inte om bebisar kommer till genom oskyddat sex eller om amning är ett säkert preventivmedel. Det handlar om ifall någon vet om positivt test kan hänga kvar såpass länge efter grav och om inte kontrollstrecket ska komma först när man gör ett tillförlitligt test.

    Uppnosiga kommenterare kan vända sej till en annan stackars tråd, så kan någon som kanske har något att tillföra gärna få svara på den faktiska frågeställningen..
  • Äldre 31 Mar 13:41
    #6

    "Efter förlossningen kan det ta tre veckor innan hCG-nivån har återgått till det normala." står det på Clearblue.se.

    För mig har alltid teststrecket blivit färgat före kontrollstrecket oavsett märke så det måste inte vara tvärtom för att vara giltigt test.

    Då får man väl viska ett litet grattis då?


    The Dimitra universe.
  • Anonym (Ohmy.­.) Trådstartaren
    Äldre 31 Mar 13:45
    #7
    Dimitra skrev 2014-03-31 13:41:49 följande:

    "Efter förlossningen kan det ta tre veckor innan hCG-nivån har återgått till det normala." står det på Clearblue.se.

    För mig har alltid teststrecket blivit färgat före kontrollstrecket oavsett märke så det måste inte vara tvärtom för att vara giltigt test.

    Då får man väl viska ett litet grattis då? smile1.gif


    The Dimitra universe.
    Vi hade svårt att bli gravida. Sonen är född i jan. Skulle det här vara positivt och gå bra hela vägen skulle bf oxå vara 2014...

    Tre veckor.. Då enl den källan borde hormonerna efter sonen alltså vara borta.. Intressant.....

    Tack!
  • Äldre 31 Mar 13:48
    #8

    Ja du är nog rätt så gravid, eller har du hunnit få din mens än? tänkte om du kan ha koll på hur långt gången du är. :)
    Tog ett test sent i graviditeten och test strecket kom före än kontroll strecket.
    Har med fött i jan, vilket datum? :)

  • Äldre 31 Mar 13:55
    #9

    JA du är gravid igen.

  • Äldre 31 Mar 13:57
    #10

    Nej äl kan komma igång på en gång. Jag har en vän som har 11mån mellan sina barn.

Svar på tråden gravid igen? bild..