• Anonym (Jens)

    sambo svartsjuk på min kollega

    En kollega till mig är en tjej som uppfattas som utmanade på samhället. För ett tag sedan var det dans ute och hon kom fram till mig och började prata. Inget konstigt, Vi har en god relation. Hon är typen som stryker sig rätt nära och vi gick senare ut på dansgolvet. Det blev fler än en dans på raken, 5 st närmare bestämt om man frågar min sambo. Kollegan är visserligen utmanande, klär sig så och dansen var, enligt min sambo "en sexdans" från hennes sida. Men jag menar ju inget, jag tycker bara det är roligt att dansa. Senare gjordes kollegan misstaget, tycker även jag, att försöka gå emellan min sambo och mig för att dra mig ifrån henne och dansa igen. Jag sa givetvis nej och sedan gick vi hem. När vi kom hem sa sambon att kollegan varit väl på och jag vet inte om jag kanske var så smart då men jag sa att det var hon väl inte alls det. Det är svårt för mig att erkänna när kvinnor flirtar med mig. Men då blev hon arg. Jag och kollegan står varandra nära på jobbet och vi kommer bra överens, men det är ju inte direkt så att vi umgås på fritiden. Men jag kan inte säga något till min sambo om min kollega för hon blir galen på mig och säger att hon vill inte höra ett ord om min kollega. Hon är så enormt svartsjuk men vaddå, det finns ju inget att vara svartsjuk för! Denna kvinna intresserar mig inte, även om hon kom naken på jobbet skulle jag inte vara intresserad. Hon har dessutom man och barn. Hon söker bara bekräftelse. Jag önskar att jag skulle kunna dela med mig av min jobbtillvaro med min sambo men jag kan inte det, hon blir så arg om hon hör något om min kollega, som jag ju trots hennes beteende tycker om som vän och kollega. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden sambo svartsjuk på min kollega
  • Fantasilös

    För det första, dansa inte med din kollega och absolut inte när kollegan är närgången.. Hur tänkte du där?
    För det andra så borde du verkligen visa hur mycket din sambo betyder för dig. Jag hade också blivit orolig och svartsjuk.

  • Anonym (I H)

    Du får bevisa att det är din sambo du vill ha . Inte dansa utmanande och prata om hur trevlig och bra din kolega är . Förstår om hon känner sig obekäm med kollegan när ni visar upp er ute bland folk. Förstår även dig men det är sambon du ska övertyga. Lycka till

  • Rosaceae
    "Kollegan är visserligen utmanande, klär sig så och dansen var, enligt min sambo "en sexdans" från hennes sida. Men jag menar ju inget, jag tycker bara det är roligt att dansa."

    Du säger en sak men visar något helt annat, inte konstigt att din sambo tycker att det är jobbigt.
  • Påven Johanna

    Fem danser i rad? försökte dra dig bort från din sambo? Ja, då hade det nog bra att vara tydlig med ditt ointresse. Det verkar ha varit där det brast lite. Du är säker på att du inte är lite sugen på kollegan? 

    Uppfattas som utmanande på samhället. 

    Vad betyder sådant egentligen? Finns det något sorts byråd som sitter i ring på hembygdsgården och gör den sortens bedömningar? Antastar hon män på samhället? Vad? 

  • Anonym (Jens)

    Nej det finns inget byråd men många, särskilt kvinnor, retar sig på henne. Dock är hon duktig på sitt jobb och vi tycker lika och jobbar på liknande sätt. Hon har humor och är rolig att prata med, men vi umgås bara på jobbet och på riktigt: jag är inte intresserad av henne. Det kommer aldrig att hända något! Därför finns det inget att vara orolig för! Jag ska absolut aldrig mera dansa med henne och jag pratar aldrig om henne hemma, men för den sakens skull vill jag inte sluta umgås med henne på jobbet. Det är ju löjligt! Och jag vill ju kunna dela med mig med min sambo om jobbet, hon är ju den jag älskar mest av allt.

  • Påven Johanna
    Anonym (Jens) skrev 2014-04-02 11:29:27 följande:
    Nej det finns inget byråd men många, särskilt kvinnor, retar sig på henne. Dock är hon duktig på sitt jobb och vi tycker lika och jobbar på liknande sätt. Hon har humor och är rolig att prata med, men vi umgås bara på jobbet och på riktigt: jag är inte intresserad av henne. Det kommer aldrig att hända något! Därför finns det inget att vara orolig för! Jag ska absolut aldrig mera dansa med henne och jag pratar aldrig om henne hemma, men för den sakens skull vill jag inte sluta umgås med henne på jobbet. Det är ju löjligt! Och jag vill ju kunna dela med mig med min sambo om jobbet, hon är ju den jag älskar mest av allt.
    Högst rimligt att du ska kunna prata om henne hemma, jag tycker att du ska kunna dansa med henne också. Däremot hade jag i motsvarande situation sagt till min kollega att jag inte ville ha honom twerkande mot mitt underliv. Han hade fått välja på att dansa vanligt med mig eller inte dansa med mig alls. 

    Det kan ju vara något för dig att tänka på också? Som ett alternativ till fem danser i rad med en kvinna som använder dig som vore du en strippstång.
  • Anonym (suck)

    HUR man säger saker är otroligt viktigt i såna här sammanhang. Och hur man agerar är också otroligt viktigt och du, min vän, agerade fruktansvärt korkat.

    En kvinna som åmar sig kring en lämnar man på dansgolvet med orden att så där dansar jag enkom med min sambo/fru, ska jag dansa med dig får du uppföra dig som folk. Att du nu har svårt att dela med dig av ditt jobb med din fru är pga tillitsproblem som uppstått pga ditt felval.

    För att få tillbaka det får du jobba hårt. Tillit tar ett helt liv att bygga upp men kan ta en sekund att riva ner.
    Du får uppvakta din sambo extra mycket, om du och din sambo av någon anledning befiner er nära denna kvinna får du se till att du har armen om din sambo, ta med henne i samtalen och pratar ni jobb får du göra det så kort som du kan så att din sambo inte känner sig utanför. Men framförallt, håll om henne, eller håll henne i handen och absolut inte så hon står bakom dig på något vis, hon ska fram, 'i ljuset' så att säga.

    Du kan dessutom bjuda ut henne på dejt och kankse tom fria.

  • bint

    svartsjukan väl hennes problem och inte TS
    TS har försökt förklara och få henne att FATTA att det aldrig finns risk att bli ngt och han är helt ointresserad
    TS har misslyckats med att få henne att fatta tydligen men varför ska han behöva "jobba hårt och förtjäna tillit" ??
    varför ska TS behöva lida för att hon är osäker?

    tycker det är värt att försöka en eller två ggr till med att logiskt förklara och försöka få henne att förstå och accepter
    näven i bordet TS!

  • Anonym (me)

    Det känns igen här hemifrån, sambon hade en kollega som är tjej och hon och han umgicks med varandra, jag fick aldrig vara med, även fast jag frågade. När han pratade om henne så log han, dom hade mycket gemensamt. Nu har hon dock flyttat och kommer hon och hälsar på så får jag fortfarande inte vara med, dom far ut och fikar med varandra dom gånger hon kommer hit.

    Nu är det inte samma situation, men jag känner igen sättet.

    Låt det inte bli såhär för er, visa för henne hur mycket hon betyder för dig, att du älskar henne, betée dig inte så som du gjorde på dansgolvet, ha med din sambo och lyft fram henne och ha med henne i konversationer, frågar hon någonting så svarar du.

    Det kan bli så fel annars.

  • Nenne666

    Fan vilken mes du är TS och så spelar du oskyldig och låtsas att du inte förstår. Eller hur?!? Tro på fan din flickvän går i taket .

Svar på tråden sambo svartsjuk på min kollega