• Sandans

    Nu kastar vi våra preventivmedel! Fler som vill följas åt?

    Hej tjejer!
    Nu äntligen har det blivit min tur efter år av längtan.
    Jag har en månad kvar på p-piller sen har sambon sagt att jag inte behöver skaffa nya om jag inte vill. Vilken lycka!
    Jag tänker inte köra med ägglossningstester men det är självklart upp till var och en.
    I denna grupp kan vi prata symptom, peppa varandra, diskutera bästa barnsakerna osv.
    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Nu kastar vi våra preventivmedel! Fler som vill följas åt?
  • stockholmstjej86

    Vet inte om jag passar i denna tråd.... men skriver kortfattat så får vi se om jag följer tråden sen :)

    Vi har slutat med prev.medel idag, men har inte tänkt gå all in med att ha extra mycket sex, tester, tillskott osv osv. Vi kommer däremot INTE köra avbrutet samlag, utan det får hända när det händer. Tog ut min stav i första hand för att låta kroppen komma i balans i sin egen takt för att en vacker dag vara mer beredd så att säga. Har haft stav i drygt 10 år så jag vet inte hur lång omställningstid just jag har .

    Men klart jag hoppas på ett plus, det sticker jag inte under stolen ! Kommer säääkert bli skengravid x antal gånger osv. Kommer nog ha både frågor och funderingar på sikt trots att vi inte aktivt försöker. Analysera är en av mina starka sidor haha :)

  • Wishme
    Sandans skrev 2014-04-04 10:43:27 följande:
    Hej tjejer! Nu äntligen har det blivit min tur efter år av längtan. Jag har en månad kvar på p-piller sen har sambon sagt att jag inte behöver skaffa nya om jag inte vill. Vilken lycka! Jag tänker inte köra med ägglossningstester men det är självklart upp till var och en. I denna grupp kan vi prata symptom, peppa varandra, diskutera bästa barnsakerna osv. Välkomna! :)

    Hej .. Jag hänger gärna på denna tråden , jag har väntat i år på att min sambo ska säga att jag kan sluta med mina p-piller .. Så den 23 mars slutade ! 😊 sån himla skönt känsla .. Nu är de på riktigt och vägen mot min största dröm här i livet är igång .. Vi har sagt att vi inte ska prata med någon om detta , men jag måste ju bara skriva av mig här känner jag .. Vi har även sagt att vi kör på som vanligt och inga tester för ägglossning hit och dit .. Allt för att försöka minska stressen i de .. 😉 Kul att ha någon att prata med genom resan ..
  • Sandans

    Vi har inte heller tänkt planera en graviditet in i det minsta utan mer låta det ske när det sker. Så klart kommer man känna efter lite extra varje månad om man har symtom eller ej. Är mest nervös för när det kommer att ske. Jag är inte en sån tjej som har stenkoll på äl eller liknande. Men bara tanken på att vi kan bli gravida när som helst får det att pirra i kroppen :) vi har inte heller gått ut med det till någon ännu. Min önskan är att om det är möjligt, hålla det lite hemligt tills ett plus och lite därefter.

  • corran

    Är inne på första försöket nu, ska ha mens om 6 dagar hoppas den inte kommer ;) Vi harinte legat i som kaniner, har haft sex som vanligt. Någon gång i veckan så får s va som händer. Så spännande :)

  • ESusan
    corran skrev 2014-04-04 21:14:05 följande:
    Är inne på första försöket nu, ska ha mens om 6 dagar hoppas den inte kommer ;) Vi harinte legat i som kaniner, har haft sex som vanligt. Någon gång i veckan så får s va som händer. Så spännande :)



    Va spännande!! Du får höra av dig hur det känns och Hur det går.

    Jag vet egentligen inte om jag hör hemma i denna tråden. Vi slutade med p-piller i dec. Blev mycket chockade över att bli gravida med en gång. Men tyvärr fick vi missfall för 2 veckor sedan. Och nu är vi i de läget att vi väntar på att kroppen vill komma igång igen. Vi stressar inte utan bara tar de som de kommer . Men visst hade de varit trevligt om vi blir gravida innan året är slut .
  • corran
    ESusan skrev 2014-04-04 21:46:45 följande:
    Va spännande!! Du får höra av dig hur det känns och Hur det går. Jag vet egentligen inte om jag hör hemma i denna tråden. Vi slutade med p-piller i dec. Blev mycket chockade över att bli gravida med en gång. Men tyvärr fick vi missfall för 2 veckor sedan. Och nu är vi i de läget att vi väntar på att kroppen vill komma igång igen. Vi stressar inte utan bara tar de som de kommer . Men visst hade de varit trevligt om vi blir gravida innan året är slut .

    Tråkigt att höra om missfallet. Vilken vecka va du i? Hoppas din kropper återhämtar sig bra så äl kommer igång snabbt! Jag håller er uppdaterade :) än så länge har jag molande värk och stickningar i nedre delen av magen, samt trött, osv osv haha tror man känner efter alldeles för mkt och ser allt som ev symptom :P
  • ESusan

    Jag var i vecka 15. Men graviditeten hade avstannat tidigare. Jag har fortfarande inte fått tillbaka mensen. Jag har aldrig längtat så mycket efter en mens som jag gör nu.

  • Wishme
    Sandans skrev 2014-04-04 21:00:14 följande:
    Vi har inte heller tänkt planera en graviditet in i det minsta utan mer låta det ske när det sker. Så klart kommer man känna efter lite extra varje månad om man har symtom eller ej. Är mest nervös för när det kommer att ske. Jag är inte en sån tjej som har stenkoll på äl eller liknande. Men bara tanken på att vi kan bli gravida när som helst får det att pirra i kroppen :) vi har inte heller gått ut med det till någon ännu. Min önskan är att om det är möjligt, hålla det lite hemligt tills ett plus och lite därefter.

    Ja men precis , hålla de hemligt när kompisarna frågar stup i ett om vi inte med ska ha barn snart , det kommer nog av jobbigast att hålla masken ;) .. Ja man vill ju helst ha vart gravid ett tag innan man går med det ! Jag skulle önska att jag blir gravid iaf innan detta år är slut.. Min sambos mormor önskade sig att jag skulle bli gravid tills nästa jul , skulle vara lite kul då :) Men vi kör på och ser vad som hände .. Jag har ingen koll på ÄL och hur man ska räkna iaf så de kan jag inte ;) hehe Hur går de för er andra där ute då ? Någon som bor någonstans nära Uppsala ? :) Lycka till alla fina :)
  • BustersTjej

    Vi har nog börjat försöka lite smått med. Borni England och har ingen att prata med om sånt här. Har en kusin här och pojkvännes familj. Men jag vill inte berätta för dom att vi försöker. Min kusin kommer bara berätta hur mycket ansvar det r och hur mycket det kostar och få allt att låta negativt och pojkvännens föräldrar har tjatat efter barnbarn sen vi blev ihop så jag vill ju inte ge dom massa förhoppningar om inget händer så jag hoppas jag får vara med här. Jag är väldigt spänd och exalterad men vill inte ta massa test och bli besviken eller planera in vilka dagar vi ska ha sex. Utan bara köra på som vanlig och hoppas på det bästa. Hoppas allt går bra för er och jag önskar er all lycka i världen!!!

Svar på tråden Nu kastar vi våra preventivmedel! Fler som vill följas åt?