• Äldre 4 Apr 11:28
    3497 visningar
    7 svar
    7
    3497

    Söker er kvinnor som suttit i fängelse för misshandel/ väpnat rån

    Hej familjelivare! 

    Detta är kanske ett konstigt forum men jag håller på och skriver en bok och skulle i research syfte komma i kontakt med kvinnor som suttit i fängelse för misshandel och/eller väpnat rån. 

    Det är även intressant att tala mer kvinnor som har ägnat sig åt eller fortfarande ägnar sig åt kriminalitet på olika sätt. 

    Jag skriver en skönlitterär bok om en ung kriminell tjej. Med boken vill jag förmedla mänskligheten bakom rubrikerna och dessutom det kvinnliga perspektivet. Jag har själv upplevt detta till viss mån men vill ha så många perspektiv som möjligt! 

    Har du en historia du vill dela med mig skicka ett PM! 

    Jag väntar med spänning! 


    En dag i sänder.
  • Svar på tråden Söker er kvinnor som suttit i fängelse för misshandel/ väpnat rån
  • Anonym (.....­..)
    Äldre 7 Apr 01:50
    #1

    Jag är nu en 26 årig kvinna som har MYCKET i mitt bagage gällande,misshandel/kriminalitet/droger/...har aldrig suttit i fängelse,det gick aldrig så långt tack och lov,men därimot satt jag på en låst anstalt,paragraf 12-hem under 6 års tid för Behandling.´Har många ggr tänk tanken på att skriva en bok om mitt liv,men har inte den kundskapen och vet inte hur jag ska gå till väga.

  • Äldre 7 Apr 16:20
    #2

    Hej! 
    Om du vill berätta för mig så lyssnar jag gladeligen! 

    Men förstår om du känner att din historia är din egen. Jag har inte tänkt att ta med några berättelser direkt in i min bok utan mer använda det som inspiration och för att få en större bild utav problematiken. 

    Om du vill dela dina upplevelser med mig får du gärna skicka ett privat meddelande här. =)

    Om du vill ha hjälp att skriva en bok så rekommenderar jag varmt Folkuniversitet. Det finns en kurs där som heter Terapeutiskt skrivande tror jag som fokuserar på självbiografier och hur man kan bearbeta händelser genom text. Så kolla in det! =)

    (Är själv före detta elev på Folkuniversitet och alla lärare i litterärt skrivande är toppen!)


    En dag i sänder.
  • Anonym (Finns Inte)
    Tue 13 Aug 2019 11:23
    #3

    Det finns inte har aldrig hört talas om kvinnor som rånar. Många är skötsamma av sig  

  • Anonym (Finns Inte)
    Sun 2 May 2021 08:03
    #4

    Du ser det Finns inte

  • Anonym (Finns Inte)
    Mon 9 Aug 2021 11:28
    #5

    Någon som har hört talas om det ens

  • Anonym (Sälja­)
    Mon 18 Apr 2022 12:47
    #6
    Lufsan skrev 2014-04-04 11:28:17 följande:

    Jag skriver en skönlitterär bok om en ung kriminell tjej. Med boken vill jag förmedla mänskligheten bakom rubrikerna och dessutom det kvinnliga perspektivet. J


    Skulle en sådan bok sälja bra eftersom det inte är så många kvinnor som gör så 
  • Mon 13 Jun 2022 23:01
    #7

    Min flickvän misshandlade mig flera år innan jag lyckades bryta med henne. Jag är ju inte henne, men jag kanske har något som kan vara användbart.

Svar på tråden Söker er kvinnor som suttit i fängelse för misshandel/ väpnat rån