• Anonym (Undrar)

    Är en pungspark samma sak som mensvärk?

    Har alltid undrat Vad det är som gör så ont när en man får en spark på pungen? Det kan väl ändå jämföras med mensvärk?

  • Svar på tråden Är en pungspark samma sak som mensvärk?
  • Anonym (Nej)

    Men de är väll helt olika smärtor! En spark på pungen är väll plötslig och intensiv. Inte som mensverken som är molande, mer långvarig smärta.

    Tror inte att de är samma sak.

    Jag är dock kvinna. Så jag har aldrig fått en pungspark.

  • Anonym (Undrar)

    De verkar ha väldigt ont då de vrider och vänder sig oftast eller är de bara klena? Jag vet ju att mensvärk gör riktigt ont. Och pungsmärtan sitter ju också ungefär på samma plats som livmodern.

  • Helenmedh
    Anonym (Undrar) skrev 2014-04-07 08:45:22 följande:
    De verkar ha väldigt ont då de vrider och vänder sig oftast eller är de bara klena? Jag vet ju att mensvärk gör riktigt ont. Och pungsmärtan sitter ju också ungefär på samma plats som livmodern.
    Men alltså.. *facepalm*

    Så om jag vrider och vänder mig i smärta pga mensvärk som borde det göra lika ont som en brusten blindtarm? 
    Jag menar: Det sitter ju ändå på samma plats.. Typ.. 
  • sextiotalist

    tycker du snarare ska jämföra med en rejäl spark i skrevet på en kvinna.
    Nej, pungen sittr utanför kroppen (mig veterligen), mensverk beror på att man har krampliknande smärtor kring livmodern eller äggstockarna, mig veterigen sitter dessa organ inne i kroppen.
    Sedan har jag förstått att den smärtan som en man får vid en smäll mot pungen är direkt förlamande.
    Även om jag hade svåra menssmärtor som tonåring, så har de nog aldrig varit förlamande på det sättet

  • Anonym (Linda)

    Nej!

    En pungspark är samma sak som om en kvinna skulle få en spark mellan benen och det gör jävligt ont.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Linda) skrev 2014-04-07 09:45:25 följande:

    Nej!

    En pungspark är samma sak som om en kvinna skulle få en spark mellan benen och det gör jävligt ont.


    Tror nog att en pungspark är värre än en spark mellan benen för en kvinna.

    Även om det gör väldigt ont på en kvinna oxå. Kanske liknade med att få en spark på bröstet som kvinna.

    Bara någon råkar stöta in i mig där så gör det förjävligt ont. Tänk då en spark!!
  • Anonym (aj)
    Anonym (Nej) skrev 2014-04-07 19:46:35 följande:
    Tror nog att en pungspark är värre än en spark mellan benen för en kvinna.

    Även om det gör väldigt ont på en kvinna oxå. Kanske liknade med att få en spark på bröstet som kvinna.
    Bara någon råkar stöta in i mig där så gör det förjävligt ont. Tänk då en spark!!
    Tror att riktigt kraftig mensvärk gör bra mkt ondare än att få en spark mellan benen som kvinna? Eller jag har aldrig fått det men slagit i ordentligt och även om det gör ont så gör rejäl mensvärk mkt ondare. Då kan jag inte gå upprätt av smärtan, svimmar och kräks :(  Händer inte så ofta som tur är. Ibland under mensen får jag smärtanfall också som kommer mkt plötsligt så jag inte kan röra mig, känns som "knivhugg" i underlivet och baken. Gör jävligt ont, har aldrig upplevt värre smärta än mensvärk. Men "normal" mensvärk gör inte lika ont förstås :)
  • pungapark

    Hej.

    Jag har fårr en pungspark på på vägen ut ur duchen på simhallen. Och då va jag naken så det va lätt att träffa rätt!

    Sedan skrattade han medan jag låg på marken av smärta!

    Så en pungspark gör ont!

  • swx mestare

    Hej!

    Jag har varit otrogen ett tag och när min fru märkte det så låtsades hon som om att hon inte visste det.

    Sånästa fång vi skulle ha sex så klädde vi av oss som vanligt och när jag såg hennes pattar och fitta blev jag kåt och fick stånd och började runka tills hon stod och tog i med all kraft och sparkade mig rakt i pungen det kändes som om man krossat skallen mot ett sten berg.

    Sedan så hon nu kanske den inte är skönt att ha sex igen.

  • Phalaenopsis

    Pungen motsvarar utvecklings- och känselmässigt faktiskt äggstockarna, så han är inte helt ute och cyklar ändå. Äggstockarna är faktiskt väldigt känsliga om man hittar dem och lyckas klämma på dem. (Rekommenderas ej.) Lyckligtvis blir de sällan utsatta för yttre våld, väl skyddade i bukhålan.

    Att jämföra de cykliska smärtor som intensiva menssmärtor ger med en plötslig pungspark blir ändå helt fel, även om man kan svimma av bådadera.

Svar på tråden Är en pungspark samma sak som mensvärk?