• isis bianco

    syskonförsök med IVF/FET till sommaren/hösten 2014. Följas åt?

    Hej tjejer! När jag skulle ge mig in i ivf-svängen första gången fann jag otroligt stöd härifrån. Nu är det snart dags igen och jag hoppas på en lika fin tråd denna gång. Välkomna in, berätta er historia och era planer framåt

  • Svar på tråden syskonförsök med IVF/FET till sommaren/hösten 2014. Följas åt?
  • isis bianco

    Jag kan börja :) Fick en dotter med hjälp av Ivf i december 2012. Gick på första försöket. Korta metoden. Innan dess hade vi försökt 18 månader själva. Utredning visade inga större fel, spermier låg på gränsen men dock godkänt, och min menscykel har en något kort lutealfas. Annars inga fel. Nu har vi två eskimåer i frysen och börjar alltså bli sugna på syskon.

  • lottisS

    Hej...
    har varit inne här titt som tätt men aldrig tagit tag i saken att skriva, nu gör jag det!

    vi fick en dotter med IVF dec -11
    nu är vi vips igång med ett syskonförsök.
    Trodde inte att det skulle gå så fort, hade tänkt mig köer och massa strul. Men icke, nu nästa vecka börjar vi med äggtester sedan kör vi.
    Mår så illa, är så nervös.
    Hur har ni det där ute?

    Ta hand om er!

  • JenJoh5

    Hej! Är igång med syskonförsök. Fick en dotter på första IVF-försöket, hon föddes i juli 2011. Vi fick flera blastocyster till frysen och har gjort två FET förra hösten, det andra ledde tyvärr till missfall. Ska göra FET den här cykeln så om ca två veckor blir det insättning. Både nervös och förväntansfull. Vill så gärna att det ska funka men samtidigt rädd för fler missfall. Vi har iaf 5st i frysen så vi kan göra flera försök om det behövs men hoppas så att det går nu den här gången.

  • tette09

    Hej! Hoppar gärna in här :) Är i startgroparna för syskonförsök, kör långa protokollet så sprayar med synarela nu sedan vidare till menopur och sedan beräknat äggplock i slutet av augusti. Vi har en son som kom till på första IVF 2009 och har sedan gjort 1 FET och 3 ET varav ett slutade i MA i vecka 14. Så nu är så så jäkla taggad att det ska lyckas!!! Eller hur!!! Vi går på cura/öresund i Malmö

  • humelibum

    Hej, Jag fick min dotter med IVF 2011 och nu ska vi göra ett syskonförsök i september/oktober. Vi har 3 ägg i frysen som jag hoppas på :)
    Det har varit ett svårt beslut att försöka skaffa syskon för förra ivf resan blev 6 otroligt jobbiga år.
    Äggen får ju inte ligga mer än 5år i frysen så det börjar bli dags. 
    Men vi har bestämt att vi ska försöka ta det här lite avslappnat. Vi gör nog bara ett försök nu. Funkar det så är det underbart men annars så är vi tacksamma över den dotter vi har :) 
    Någon mer som är på Huddinge sjukhus?

  • mom2012

    Och här är jag. Fick barn mha ivf 2012 och nu längtar vi efter syskon. Har gjort flera försök med start 2013. Ruvar just nu RD 5. Testdag 18/8 vilket känns som en djurisk evighet. Hade ett knivhugh i magen morse, vaknade av det. Hoppas på implantation och inte mens. Någon som känner ige knivhugg i nedre regionen kring RD 5 på 3 dgrs embryo?

  • mom2012

    Tette09 får jag undra hur du fick menopur? Jag fick tjata väldigt att testa ngt annat än gonal-f.

  • tette09
    mom2012 skrev 2014-08-08 19:37:17 följande:

    Tette09 får jag undra hur du fick menopur? Jag fick tjata väldigt att testa ngt annat än gonal-f.


    Jag har alltid använt gonal f men efter gjort tre försök på min nya klinik (varav ett resulterade i en graviditet) tyckte ändå läkaren att det misslyckats med gonal f och ville prova menopur. Jag känner mig lite nervös att prova det då gonal f är så lätt att använda och jag vet hur min kropp reagerar på den men jag är villig att prova nytt :)
  • mom2012

    För min del blev det färre ägg med menopur, bara 2 st och ett befruktades inte... men vid senaste försök där jag nu ruvar ? så kombinerade vi gonal-f och menopur. Fick lite fler ägg och 50% av dem befruktades och delade sig. I menopur finns ett hormon som verkar göra susen för mina ägg. Min man gjorde även allt han kunde. Vitaminer, ingen alkohol, antioxidanter och utlösning var 3:e dag.

    Hoppas verkligen det fungerar bra för dig. Skriv gärna mer sen.

  • lottisS

    Hej igen...

    härligt med fler i samma fas!

    Det är många tankar som flyger runt. Jag känner mig bakfull all The Time just nu. Konstig känsla....

    Hur har ni det,är era försök"gratis" eller finansierar ni dem själva?

Svar på tråden syskonförsök med IVF/FET till sommaren/hösten 2014. Följas åt?