• Anonym (TS)

    nu ska jag fan gå ner i vikt! du med?

    HEJSAN!

    Tänkte starta en tråd för oss som verkligen vill gå ner i vikt nu till sommaren! '

    Kort om mig:

    Jag är 20 år,  170cm lång och väger 70kg. Mitt mål är runt 63kg. 

    Jag är ganska smal men har ändå hull på mage, lår, rumpa som jag vill förminska. 
    (Vill ha fastare rumpa, plattare mage och smalare lår)

    Igår så började jag käka swiss diet kapslar med naturliga ingredienser så som afriskansk mango, hallon keton, acai frukt, grönt te, äppelcider vinäger, koffein, grapefrukt osv... Tänkte ha det som en liten boost. Det tar bort sötsuget och så. 

    Har köpt på mig en massa grönt te som hjälper fettförbränningen.

    Har börjat räkna kalorier med hjälp av en app som heter "Lifesum". 

    Igår så åt jag ca 1009 kalorier på hela dagen. 

    Frukost: Grekisk yoghurt med honung ca 300gram

    Lunch: Weight watchers kyckling risotto

    Mellanmål: Grönt äpple

    Middag: ca 1dl quinoa blandat med sallad, spenat, fetaost och oliver.

    Idag än så länge har jag ätit

    Frukost: 2 knäckemackor med ost + grönt te med ingefära och apelsin

    Lunch: Weight watchers lax risotto

    Efter lunchen: Grönt te med ingefära och apelsin

    Var snurrig igår eftersom min kropp är ovan vid så lite mat. Men jag ska nog vänja mig!

    Har inte kunnat träna eftersom jag är förkyld men gjorde iallafall några benövningar (Fast rumpa here I come)
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jag tänkte om någon ville haka på? Ge tips? Skriv gärna vad ni äter/ska äta :D Hur många kalorier osv. Berätta om er själva så som jag gjorde! Ålder, vikt, mål? 

    Vi ska klara detta! Bit ihop! Det är jobbigt i början jag vet! Jag har försökt flera gånger med olika dieter osv. Men denna gången är det allvar! Är jättetaggad!

    VILKA ÄR MED? 

  • Svar på tråden nu ska jag fan gå ner i vikt! du med?
  • Nyfikeeen

    Jag är med!!:D fast det har jag tänkt i ett halvår nu men hittar inte riktigt motivation!

    Jag är 18, 170cm lång. Har dock ingen våg...men ganska normal byggd skulle jag säga. Lite hull på armarna, låren, samt lovehandles.

    !:)

  • Anonym (7 kg)

    Hej!

    Jag vill jättegärna vara med! Har försökt flera gånger men tappat motivationen. Nu ska jag klara det! Det känns som att vi har lite lika strategi, jag har också tänkt ligga kring 1000-1200 kcal tills jag når mitt mål. Jag vill liksom du gå ner 7 kg men från 58 till 51. Jag är 160 cm lång och har vägt 51 hela mitt vuxna liv förrän senaste åren när jag plötsligt gick upp i vikt. Har ett enormt sötsug som nog kommer att bli det värsta problemet samt att jag älskar att småäta.

    Jättebra att du skrivit upp vad du har ätit, så att man kan få tips! Jag har inte ätit jättebra idag.

    Frukost: Toscansk tomatsoppa 2 dl, 2 frukostbröd med ost, 1 kopp kaffe.
    Förmiddagsfika: 1 kopp kaffe, 50g choklad.

    Hittills 600 kcal. Alldeles för mycket men jag tänker inte ge upp för det utan ska äta väldigt lätt lunch och middag så att jag inte går över 1200 idag.

  • Anonym (7 kg)

    Kanske ska skriva också att mitt främsta mål är att få lite plattare mage och så mindre överarmar. Armarna är nog viktigast för det är där all min extravikt samlas Foten i munnen

  • Anonym (TS)

    Vad roligt att ni vill vara med! :D

    Detta ska vi klara! Vi ska vara fina och slanka till sommaren! 

    Jag har också tappat motivationen många gånger men är så peppad nu att jag får värsta ruset i magen och huvudet när jag tänker på det! Skrattande Det är ju trots allt värt det! Ska bara se till att bli helt frisk och sen blir det träning hemma (kroppsvikt men även vissa redskap så som gummiband, hantlar och kettlebell) och skall se till att skaffa mig ett par riktigt bra löparskor och försöka komma ut varje dag och springa! Det är ju trots allt varmare ute nuförtiden! 

  • Anonym (TS)

    Rekommenderar weight watchers kyckling- och laxrisotto till lunch då och då! kostar ca 30kr i mataffären och är lagom mättande och jättegoda! Jag vet att man helst skall göra egen matlåda men har ätit dom när jag inte har haft tid / ork till att laga något!

    Det är ju iallafall bättre än många andra färdigrätter! 

  • Anonym (Försiktig)

    Försiktig så att du inte hamnar i svält, det gör du om du äter för lite. Det kroppen gör då är att den istället för att bränna fett samlar fett, och bränner muskler. 1000 kalorier är på tok för lite!

    Jag använder själv Lifesum appen och har som mål att äta 1500 Kcal om dagen. Jag gissar att det inte är Lifesum som rekommenderar 1000 Kcal om dagen för dig, det låter inte ens vettigt faktiskt.

    Om mig, 179 cm lång och touchade 80 kg när jag fick nog. Målvikt 69 kg som jag vägde innan jag slutade röka för ett par månader sedan. Registrerar vad jag äter i Lifesum och löptränar 3 gånger i veckan. Tänkte inte späka mig eller gå på någon diet då jag inte tror på det. Under själva dieten absolut! Men förr eller senare ska du ju börja äta vanlig mat igen och risken då är att du ökar i vikt igen, sk jojobantning. Dessutom lätt att hamna i frossläge när man förbjuder sig själv en massa saker och helt plötsligt inte kan stå emot vare sig hunger eller sug.

    Så att lägga om min livsstil, röra mig mer, äta lite nyttigare är receptet för mig.

  • Anonym (TS)

    Jag har läst samt sett på youtube folk som rasat i vikt på 1000 kalorier om dagen. Men min lifesum är inställd på 1285 kalorier. Har några kalorier kvar igår men jag hoppade över dom för jag kände inte att jag behövde dom. :)

  • Anonym (TS)

    Jag är också medveten om jojobantning. Har själv varit där. Men kommer fortsätta äta nyttigt när jag väl har nåt mitt mål och vant mig vid mindre mat. Kanske inte 1000 kalorier men max 15000!

  • Anonym (Fiffy)

    Jag vill vara med! Vill gå ner till 50-49 kg till början av juni, så det är bara att ligga i! Är 1,66 och väger 56 kg idag. Vill få smalare lår, minska lite runt höfterna och lite runt armarna.
    Jag fokuserar helt på kosten just nu. Ska börja med ett eget träningsupplägg när jag ligger på 52-51 hade jag tänkt.

  • Anonym (Försiktig)

    Som sagt, du bör nog hålla din rekommenderade kcalnivå. 1000 Kcal är lite för lite, speciellt om du äter så lite under en längre tid, finns risker med det, läs på om det. Uppenbarligen behövde du dem eftersom du var snurrig.

Svar på tråden nu ska jag fan gå ner i vikt! du med?