• Anonym (anonym känslig)

    kk poly swingers och öppen relation inget för dom svaga

    Många väljer det jag har själv .Men jag märker att man ska ta för sig känslor ska man lämna hemma .Finns det inga känslor längre.? Ska man bara ta för sig sexuellt?

    När är det läge att lämna en öppen relation om den ena mår dåligt ?

    Sex pratar man gärna om öppet, men inte om hur det känns,det verkar inte så numera .Nyckelordet är frihet att inte äga, inte bli svartsjuk.inte inskränka på den andres frihet utan ha andra .Men om partnern inte vet vad hon eller han ska göra ,ska man separera för att slippa gå igenom något som kan bli värre sedan. ?

    Ni som har öppna relationer, är swingers som träffar andra som är otrogna sin partner för att ha sex som extrakille eller kk par som i sin tur är otrogna sina partners och är gifta på varsitt håll,hur tänker ni? Finns det i ingen hänsyn eller tanke på den partner som inte vet något?

    Är frihet viktigare än trohet i en relation? Är det sätt som traditionella relationer ger ute,omodernt, inskränkt, att äga den andre?

  • Svar på tråden kk poly swingers och öppen relation inget för dom svaga
  • xSpinell

    Jag vet nu inte vad du har , men jag har valt det jag har för tillfället .
    Det du tar upp i den här tråden är framförallt inget för dom som är svartsjuka.

    Men vad menas med en relation då Obestämd(tål att tänkas på)
    Många tycker att ens partner har en massa rättigheter , ja det har man .
    Men det väldigt många glömmer bort . är ju att man också har en massa skyldigheter.
    Som tex att ge sin partner njutning och försöka få han/hon att stanna kvar , men det glöms ofta bort .

    Så jag undrar lite vad innefattar en relation ?

  • Anonym (anonym känslig)

     
    Nu finns ju alla dom här möjligheterna som alternativ till indelningen Relation och gift och ensamstående

    Det är dessa mitt emellan som blir allt svårare.Hur göra när ett par bor ihop och kvinnan ska vara med tjejer varje månad för att leva ut den sidan? Eller ett annat par där den ene vill swinga  men den andre helst säger nej.?

    När man i en relation skulle vilja ge relationen mera utrymme att göra trevliga saker ihop, då vill den andre bara ses ibland för sex

    Är någon förlorare i en öppen relation,och får ge sig dra sig tillbaka?

    Kan swingerslivet påverka relationen ? Måste man ge upp kk för att orka och inte gå ner sig i olycklig kärlek till sist och tårar och träffa andra?

    Kan kk vara destruktivt, eller göra den andre sömnlös om nätterna av oro av att ork .Med andra ord hur länge orkar man med det känslomässigt?

  • Anonym (anonym känslig)

    det jag vill säga är att om det någon gång känns tveksamt men det visar man inte.
    På en swingersträff gäller på den festen att bra ta för sig, känslor som att prata först känna in finns inte
    Kommer man som par , och man delar på sig för att gå till andra par.Finns det någon gång tvekan att man gör rätt?
    Finns det någon gång situationer där det gjort ont, för att partnern man nyss träffat eller r gift ihop med ligger med en annan och verkar njuta, att en annan kvinna eller man ger partnern hela kvällen?

    Svartsjuka ser många som fult, det ska man inte ha.Men i vissa situationer gör det ont.När kk berättar att han eller hon har 5 andra kk denne träffar.Att det kommer aldrig bli mer än just kk   Blir man ledsen då, är man ju svag?

    Öppna förhållanden kan också öppna dörrar till nya relationer .ger det glädje till båda eller är det bara den ene som plötsligt kan leva livet och den andre som blir olycklig och känner att man mister sin kille eller tjej i alla fall.?

    Vi är alla fria människor, man kan när som helst gå in eller gå ur en relation.>Men dessa mitt emellan former för att man vill vara fri, känns det någon gång som om man gör det för den andres skull.Att man ska inte känna ägande eller svartsjuka
    Andra ser sexet som någonting privat som bara angår dom.Det är i mina ögon rätt tanke.

    Vad anser ni ,finns det situationer då man tvekar?

  • xSpinell

    Det blev mycket frågor / undringar det där , Drömmer(är väll ingen expert , även om jag lever singel)
    vet inte om jag kan svara vad du vill höra på allihop 

    Men jag vill först säga att jag har aldrig varit otrogen , men jag har blivit bedragen.(det är nu 20år sen)
    Efter att nu ha uppfostrat mina barn ensam , så ser jag ingen anledning till en relation igen .
    Jag trivs med det jag har i livet , men det kan alltid vara roligt att lära känna någon ny ibland.
    Jag har sedan inga moralpredikningar eller fördomar om vad som är rätt eller fel i detta ämne.


    Anonym (anonym känslig) skrev 2014-04-11 18:09:22 följande:
    Nu finns ju alla dom här möjligheterna som alternativ till indelningen Relation och gift och ensamstående
    Det är dessa mitt emellan som blir allt svårare.Hur göra när ett par bor ihop och kvinnan ska vara med tjejer varje månad för att leva ut den sidan? Eller ett annat par där den ene vill swinga  men den andre helst säger nej.?
    När man i en relation skulle vilja ge relationen mera utrymme att göra trevliga saker ihop, då vill den andre bara ses ibland för sex
    Är någon förlorare i en öppen relation,och får ge sig dra sig tillbaka?
    Kan swingerslivet påverka relationen ? Måste man ge upp kk för att orka och inte gå ner sig i olycklig kärlek till sist och tårar och träffa andra?
    Kan kk vara destruktivt, eller göra den andre sömnlös om nätterna av oro av att ork .Med andra ord hur länge orkar man med det känslomässigt?
    Om man bor i en relation , så kan man nog prata om dessa mittemellan .
    Dessa känslor börjar nog dom flesta uppleva efter ett tag i en alltför långdragen relation .
    Spänningen falnar ju i samma takt som vardagen kryper inpå Obestämd(gräset är kanske grönare ???)

    Om den ena vill swinga och den andra inte , så ser jag det nog som ett "inte"

    Har man en relation för bara sex , så ser jag det nog som "man har en Kkrelation"
    Vill man umgås med den andra så gör man trevliga saker tillsammans också .
    Annars mister man ju den andra , så är det.
    Han/hon ledsnar till slut Flört(då får man ju se sitt värde så att säga)

    Finns det nån förlorare i ett öppen relation, det är nog så att den ena känner sig nog mest sårad.

    Nu skriver jag som att  relation och förhållande är två skilda saker.

    Vad gäller Kk , så gäller det nog att ha lite kontroll på sina känslor annars blir det nog inte roligt.
    Man får nog se det lite så här  "är man med i leken , så får man nog leken tåla"
    Växer sedan känslor fram så måste man nog ta upp det eller också får man nog lämna.
    Anonym (anonym känslig) skrev 2014-04-12 05:24:27 följande:
    det jag vill säga är att om det någon gång känns tveksamt men det visar man inte.
    På en swingersträff gäller på den festen att bra ta för sig, känslor som att prata först känna in finns inte
    Kommer man som par , och man delar på sig för att gå till andra par.Finns det någon gång tvekan att man gör rätt?
    Finns det någon gång situationer där det gjort ont, för att partnern man nyss träffat eller r gift ihop med ligger med en annan och verkar njuta, att en annan kvinna eller man ger partnern hela kvällen?
    Svartsjuka ser många som fult, det ska man inte ha.Men i vissa situationer gör det ont.När kk berättar att han eller hon har 5 andra kk denne träffar.Att det kommer aldrig bli mer än just kk   Blir man ledsen då, är man ju svag?
    Öppna förhållanden kan också öppna dörrar till nya relationer .ger det glädje till båda eller är det bara den ene som plötsligt kan leva livet och den andre som blir olycklig och känner att man mister sin kille eller tjej i alla fall.?
    Vi är alla fria människor, man kan när som helst gå in eller gå ur en relation.>Men dessa mitt emellan former för att man vill vara fri, känns det någon gång som om man gör det för den andres skull.Att man ska inte känna ägande eller svartsjuka
    Andra ser sexet som någonting privat som bara angår dom.Det är i mina ögon rätt tanke.
    Vad anser ni ,finns det situationer då man tvekar?
    Jag har aldrig varit på swingersklubb , men har man gått dit så Obestämd( ?? )
    Men man känner väll lite innan vad man vill , så man behöver ju inte gå dit om man är tveksam.
    Det här med att känna in känslor o vad man vill inne på en swingerklubb , det kan man väll.
    Det är inte värre än att gå ut på krogen , det är ungefär samma sak bara det att
    man har lite mera lättklädd klädstil och är där av en annan anledning än att dricka o dansa.

    Svartsjuka har ju en viss negativ klang , men det finns ju mer eller mindre hos alla.
    Men är man den riktigt svartsjuka typen , ja då ska man nog
    hålla sig ifrån allt vad denna tråd innehåller.

    Öppna förhållanden tror jag inte finns , vad är det för jävla förhållandetyp .
    Talar ju emot allt vad ett förhållande är , Försök att vårda ditt öppna förhållande Obestämd(hur fan då)
    Handlar nog mest om att inte våga släppa taget om det gamla man har som ändå är döende.
    Ja , det handlar nog om att mista sin älskade förr eller senare ändå .
    Då är det ju ändå nåt som har försvunnit på vägen , när man börjar prata om ett "öppet förhållande"

    I Sverige är det inte kriminellt att lämna en dålig relation som tur är ,
    men det är ju upp till var o en att vilja vara kvar eller ta sig vidare .

    Hoppas det gav klarhet i nåt men skriv gärna igenCool

  • Baby Firefly

    Jag är gift och varken jag eller min man vill dela med oss av varandra till en tredje part. Skulle han eller jag vilja ha ett öppet förhållande så skulle vi inte fungera ihop helt enkelt. Man ska inte gå med på något som man inte tycker känns rätt, det om något är svagt. 

    Under mina singelår innan jag träffade min man så hade jag flera kk samtidigt. Det var inget som jag dolde för någon av dessa killar. Själva grejen med en kk är ju att man har en relation utan en massa villkor och att man inte är kär i personen och vill ha honom/henne för sig själv. Blir man kär och sårad så bör man avsluta relationen helt enkelt. 

  • Anonym (Jo)

    Du har fel det är till för svaga osjälvsäkra dom tappat sjäkvrespekten och knappast till för stark självsäker personer dom åker garanterat ut genom dörren .Så det är till för svaga annars .

  • xSpinell
    Anonym (Jo) skrev 2014-04-12 18:06:20 följande:
    Du har fel det är till för svaga osjälvsäkra dom tappat sjäkvrespekten och knappast till för stark självsäker personer dom åker garanterat ut genom dörren .Så det är till för svaga annars .
    Det där får du förklara lite bättre vad du menar ?

    Vadå , vem har fel ?

    Till för svaga , osjälvsäkra och tappat självrespekt ?

    Åker garanterat ut genom dörren , så det är till för svaga annars ?

    Jag fattar ingenting Obestämd(hmm ? )
  • Anonym (anonym känslig)

    Man separerar sex från känslor, kropp och själ skiljs åt, man ska inte känna någonting.Mycket hänger ihop med den sexuella frigörelsen under 60 och 70 talet.

    Men finns det situationer då man tvekar att göra det, tvekar att vara kk eller  att man vet att just den swingersfesten kommer inte att kännas bra

    Syftet är ju att frikoppla känslor ifrån sexet. Man vill leva ut, Man går in i ett rum och har bara sexet med dom därinne

    Har man flera kk är syftet inte att ha en relation utan bara ha sexet.

    Men under en swingerskväll kan oron gnaga, det kanske inte känns bra att ens tjej eller kille genast ger sex till någon annan hela kvällen. Par ska ju göra det för varandra ,Men så sker inte alltid utan ens egna behov kommer före
    När kk gått hem för kvällen maler tankar på att man skulle vilja ha någonting mera,Det är en person man skulle vilja göra någonting med.Men det ryms inte här .Syftet är sex inte att bli kär och utveckla förhållandet.

    Dom äkta känslorna det man skulle vilja att det skulle vara ,kommer inte fram.
    Andra kan tala om att förhållande kk och relation är skilda saker. Men om man skulle känna, varför ska den känslan alltid hamna i ett underläge?

  • Baby Firefly
    Anonym (anonym känslig) skrev 2014-04-13 09:12:23 följande:
    Man separerar sex från känslor, kropp och själ skiljs åt, man ska inte känna någonting.Mycket hänger ihop med den sexuella frigörelsen under 60 och 70 talet.

    Men finns det situationer då man tvekar att göra det, tvekar att vara kk eller  att man vet att just den swingersfesten kommer inte att kännas bra

    Syftet är ju att frikoppla känslor ifrån sexet. Man vill leva ut, Man går in i ett rum och har bara sexet med dom därinne

    Har man flera kk är syftet inte att ha en relation utan bara ha sexet.

    Men under en swingerskväll kan oron gnaga, det kanske inte känns bra att ens tjej eller kille genast ger sex till någon annan hela kvällen. Par ska ju göra det för varandra ,Men så sker inte alltid utan ens egna behov kommer före
    När kk gått hem för kvällen maler tankar på att man skulle vilja ha någonting mera,Det är en person man skulle vilja göra någonting med.Men det ryms inte här .Syftet är sex inte att bli kär och utveckla förhållandet.

    Dom äkta känslorna det man skulle vilja att det skulle vara ,kommer inte fram.
    Andra kan tala om att förhållande kk och relation är skilda saker. Men om man skulle känna, varför ska den känslan alltid hamna i ett underläge?
    Det är klart att man kan ha en relation till sina kk, men inte ett förhållande. Man kör ju på ordet, knullkompis. Alltså en kompis som man knullar med. Man måste ju tycka om sin kk. Men man måste ju inte vara tillsammans bara för att man tycker om varandra och har bra sex. 

    Vad menar du exakt med att känslan ska komma i ett underläge? 
  • xSpinell
    Anonym (anonym känslig) skrev 2014-04-13 09:12:23 följande:
    Man separerar sex från känslor, kropp och själ skiljs ---------->---------------->-----inlägg #8............................
    Men den sexuella frigörelsen från 60 / 70talet är väll en gåva till mänskligheten Skål

    Vad hade vi förut då ?Drömmer( lite historia är kanske på sin plats)

    Människan började sin vandring vid den frigjorda lilla stenåldersbyn där det handlade om att
    överleva och ni kvinnor valde bland männen (jag misstänker att Ts är kvinna) och att ni troligen
    skaffade barn med fler än en man för att åtminstone några barn skulle överleva tack vare vissa olika
    egenskaper hos oss männen som sedan skulle kunna föra gruppen/familjen vidare.

    Så det här med att ni kvinnor är mer otrogna än oss män beror på att eran lilla senåldershjärna
    som åt er säger att ni tjänar mest på det för överlevnadens skull .
    Vi män tjänar inget på det , det är ni som tjänar på att utse den mest lämpliga mannen
    Har du hört talesättet:
    Mannen tror att han väljer kvinnan,
    men oftast är det kvinnan som väljer ut den mannen som hon vill ska välja henne .

    Men sedan kom religionen och gjorde sitt intrång med allt vad det
    innebar , angående moralpredikningar om att det var syndigt att leva på annat
    vis än som "man o kvinna"
    Här uppe i norr så har vi då den kristna kyrkan som styrde o ställde allt till rätta.

    Men vilka satt i toppen på detta samfund då , jo svartsjuka män som hade makten att påverka
    den lilla människan dit dom ansåg det bäst.
    Med det införde man sedan det här med giftermål , där vi då ska stå och svära evig trohet inför gud
    Vilka tjänar då på det  , jo vi män .
    För nu har vi gjort det syndigt för er tjejer/kvinnor att knulla runt med dom ni anser mest lämpade.

    Det här vi nu idag dras med är sviter som våran lilla stenåldershjärna brottas/kämpar med
    samtidigt som vi ska förhålla oss till alla moralpredikningar i samhället om
    att vi ska hålla oss till den ena halvan som är mer värdelös än den andra .

    Trivs man sedan med sin partner o är lyckligt gift eller sambo , ja kalla det vad du vill.
    Men då ska man fortsätta med det o vårda det ömt , inget fel i det (men dom är nog få förunnat)

    Visste du att  Adam i paradiset hade en kvinna ( Lilith ) före Eva som han fick barn med .
    Men det skrivs inte så mycket om henne i Bibeln , faktiskt ingenting .
    Före Bibeln skrevs , så förekom det svek o tårar även i paradiset .
    Så jag undrar hur det är i paradiset , får väll se om jag får pinkoden till pärleporten Oskyldig ( suck )

    Har det hänt något i ditt liv , eftersom du startat denna tråd ?
    Någonting är det , och du brottas med det moraliska Obestämd (har jag fel ? )
    Är du tillsammans med någon som föreslagit något av trådens innehåll eller 
    är du sugen på att testa något som du undrar över , så säger jag släpp loss .
    Det finns inget rätt eller fel Flört(inte enligt mig)

    Om man gillar swingerfesten , man måste nog testa

    Frikoppla känslor , tja man har ju egna känslor att tillfredsställa om man ges njutning av någon.

    Om man har flera Kk , det räcker väll med en om det känns bra
    Kk-relation är också en sorts relation , men inte ett förhållande.

    Funderar man i banor som att gå på swingerklubb , så ger inte förhållandet vad man förväntar sig
    Då ska man nog oroa sig för något annat  "i förhållandet"

    När Kk gått hem , ja då är du ju fri att göra vad du vill.
    Vill du ha mer , så är det nog dags att ta ett snack mellan fyra ögon
    Sedan får man ta ett beslut därifrån.

    Dom äkta känslorna kommer inte fram , för din egen del ?
    Ja , då har man nog blivit bränd , ärrad , sviken , eller som i mitt fall bedragen .

    Tal om förhållande Kk och relation (står i inlägg #9)
    Kk-förhållande , nej nej  finns inte (står i inlägg #4)
    Känsla i underläge , det behövs inte (skrev jag 6rader upp , ta ett snack o utgå därifrån)

    Läs igenom mänsklighetens historia , så förstår du kanske varför du känner som du gör .
    Skriv gärna igen Cool( men nånting tynger dig)

Svar på tråden kk poly swingers och öppen relation inget för dom svaga