• Äldre 11 Apr 06:31
    5301 visningar
    11 svar
    11
    5301

    Jag får betala allt

    Okej. Jag är en tjej på 16 år som har ett problem. Min pojkvän är 19 år och bor hemma (han har inte slutat skolan än) hur som helst så måste jag prioritera mina pengar efter honom. Vi båda får vårt studiebidrag, men det är jag som måste betala allt. Och då menar jag ALLT. Han tänker bara på sig själv och köper saker åt sig själv. Men jag därimot, jag måste betala hans saker när hans pengar är slut. Jag behöver nya kläder, men jag kan inte köpa det eftersom "vi" inte har pengar kvar sen. Jag bor också hemma hos mina föräldrar så min pojkvän och jag träffas i helgerna. Då är det jag som får betala vårt "helgmys". Chips, dipp, godis, dricka och om vi går ut och äter. Jag kan inte minnas sist han betalade något. Jag har även sagt till honom om detta, men han bryr sig inte. Men igår gick fan doppen. Han föräldrar är borta över helgen så vi fick pengar av dom så vi kubde ta hand om huset. Vi bestämde då att vi skulle grilla och gjorde en inköpslista. Vi åkte ner och handlade och när han gåe not kassan säger han "vad ska du grilla då?"
    Asså... jag trodde vi kanske skulle grilla tillsammans meb tydligen inte. Och han sa "då får väl köpa ditt egna". Visst fine, jag har 40:- kvar av mitt studiebidrag så gissa vem som fick komma gråtandes till mamma och be henne handla åt mig? Asså vad ska jag göra? Jag tycker inte detta är okej någonstans. Hur ska jag kunna prata med honom om detta? :(


  • Svar på tråden Jag får betala allt
  • Ciliaj­a
    Äldre 11 Apr 06:57
    #1

    Men ärligt? Varför är du tillsammans med en sån snåljåp??

  • Äldre 11 Apr 06:59
    #2

    Gör slut? Varför går du med på detta? Du har hela livet framför dig. Ödsla inte en minut längre på den loosern.

  • Äldre 11 Apr 07:00
    #3

    Varför är du ihop med honom? Han verkar ju inte göra dig glad direkt... 

  • Äldre 11 Apr 07:34
    #4

    Jag tycker det är väldigt osexigt att vara snål. Särskilt mot sin partner. Jag håller med de andra - du är bara sexton - dumpa honom och hitta någon bättre!


    42.
  • Äldre 11 Apr 07:40
    #5

    Betala inger mer för honom alls... Och lämna honom sedan

  • Äldre 11 Apr 07:45
    #6

    Du behöver bli hårdare. För du kommer bli med såna från och till. Köp en påse Popcornfrön så har du helgmyset och det kostar bara 12kr eller nåt.

    Ta inte med pengar, ge inte pengar och klagar han så säg att han hade lika mycket med har roa bort sitt på saker han ville ha och att du ska oxå roa bort ditt på saker du vill ha. Klagar han så bör du fundera på allvarligt om han är något att ha!


    Instagram f_lady
  • Äldre 11 Apr 11:09
    #7

    Men varför betalar du allt åt han?

  • Äldre 11 Apr 16:20
    #8

    Men seriöst TS, VARFÖR betalar du en enda spänn till en sådan idiot!?!? Du har alltså bjudit honom massvis med gånger, han bjuder aldrig tillbaka och nu har NI fått pengar av gans förändrar och han använder allt själv? Han "bjuder" alltså inte ens när hans föräldrar betalar!!! Nä fy vilket stolpskott! Dumpa honom, roa dig för dina egna pengar och sedan skaffar du en kille som delar på era utgifter tillsammans med dig och beter sig som en normal människa.

  • Äldre 11 Apr 16:41
    #9

    Ödsla inte din tid på honom. Du kan inte ändra på honom. Kommer heller aldrig kunna. Såååå många tror dom kan, men så fungerar inte människor. Enda gången en människa kan ändra sig är om dom själva vill och det finns det många som inte vill, oavsett hur elakt, våldsamt, taskigt, snålt och bedrövligt dom beter sig. Har man noll självinsikt över ens egna handlingar och vad dom kan orsaka andra och dessutom är egoistisk? - nej, lämna. Sörj att det tog slut pga hans brist utav omtanke om dig. Må skitbra och bli förälskad i en härlig mogen kille som bryr sig om dig, och er som par.

    När jag var i din ålder var jag också tillsammans med en fullblodsidiot. Jag skämtar inte när jag säger att han utan problem kunde låta mig svälta en hel dag, bara för att jag inte hade pengar med mig. Jag fick skylla mig själv hette det. Ofta så var det ju så att han helt plötsligt kunde bestämma att vi skulle åka iväg någonstans med hans kompisar, när vi egentligen bestämt annat där jag räknat med att jag ej behövde ha pengar med. Noll hänsyn eller omtanke om mig men jag skulle alltid visa hänsyn och omtanke om honom. Det där förhållandet skulle aldrig ha inletts kan jag säga så här med facit på hand.. Började med snålhet och egoism, slutade med verbala kränkningar både i hemmet och utanför (framför vänner, i kön till kassan osv) samt upprepade våldtäkter. 3 år av mitt liv bortkastat och åtskilliga år efteråt för att reparera skadorna på min självkänsla och mitt mående. Var tillsammans med honom mellan 15-17 års ålder. Önskar att jag hade lämnat tidigt, innan han lyckades bryta ner mig och få mig att tro att allt han gjorde var mitt eget fel - konsekvenser jag förtjänade för att jag varit "dum".

  • Äldre 11 Apr 16:43
    #10

    Nä usch vilken människa! Jag skulle sluta betala för honom. Han är ju så ego och snål att det dundrar om det. Han får skärpa sig!

  • Äldre 11 Apr 20:11
    #11

    Det är väl inget att prata om, sluta betala för honom bara!

Svar på tråden Jag får betala allt