• Äldre 14 Apr 15:31
    1499 visningar
    6 svar
    6
    1499

    Kronan Duo S

    Hej!
    Vi väntar nu vårt tredje barn i september och börjar fundera lite grann kring vilken barnvagn man ska ha. Jag vill ha en smidig vagn som är lättkörd i alla slags förhållanden och inte allt för tung att få in i bilen. Min man vill ha en vagn med stora däck, så han kan köra den överallt... hehe..

    Jag har nu hittat en Kronan Duo S vilket jag tror passar oss, men jag vill gärna ha lite input från er på FL gällande denna vagn. Kom gärna med råd om annan vagn om ni har detKyss


    Plus 12/1 BF 24/9 2014
  • Svar på tråden Kronan Duo S
  • Äldre 14 Apr 17:03
    #1

    Den har vi bestämt oss för och beställt. När vi provkörde den så kändes den lätt men ändå inte som nån liten paraplyvagn. Vi har en golf men fick ändå in den med liggvagnsdelen kvar på vagnen i bagaget i bilen. Verkar supersmidig!

  • Äldre 14 Apr 17:05
    #2
    Regnbågsfärg skrev 2014-04-14 17:03:51 följande:

    Den har vi bestämt oss för och beställt. När vi provkörde den så kändes den lätt men ändå inte som nån liten paraplyvagn. Vi har en golf men fick ändå in den med liggvagnsdelen kvar på vagnen i bagaget i bilen. Verkar supersmidig!


    Eller vänta nu. Är det cityn eller duo s som har svängbara hjul? Vi har beställt den med svängbara hjul. Stabil och smidig!
  • Äldre 14 Apr 20:27
    #3

    Jag har kronan duo S och den är SUPERBRA! Mitt barn är 14 månader och den har varit med från början. Väldigt lättkörd, i stan, i skog, i snö. Lätt att fälla ihop och få in i bilen. Det enda negativa är att suffletten på sittdelen är lite kort och att det är liiite trångt att komma åt varukorgen. Men annars, helt klart en supervagn! Rejäl och tålig men samtidigt lätt och smidig!

  • Äldre 15 Apr 07:42
    #4

    Jag har oxå bara hört bra saker om duon men att den möjligtvis är klumpig att få in i bilen. Jag tror nog att det blir en duo för våran del. Tack alla för svar.


    Plus 12/1 BF 24/9 2014
  • Äldre 25 May 14:08
    #5

    Hej!

    Väcker lite liv i tråden :)

    Vi funderar på en Kronan Duo S. Någon av er som har använt den med mjuklift? Vad tycker ni? Vi bor nämligen tre trappar upp utan hiss och tycker det verkar smidigt.

  • Äldre 25 May 17:27
    #6
    Myma skrev 2015-05-25 14:08:11 följande:

    Hej!

    Väcker lite liv i tråden :)

    Vi funderar på en Kronan Duo S. Någon av er som har använt den med mjuklift? Vad tycker ni? Vi bor nämligen tre trappar upp utan hiss och tycker det verkar smidigt.


    Då hade jag valt kronan city. Duo s är större. Vi är supernöjda med vår city. Med mjuklift så kan bebisen inte ligga där så länge.
Svar på tråden Kronan Duo S