• Svar på tråden Hotades efter att ha konverterat från islam till kristendom
  • Threezool

    Så om jag skulle söka upp en kristen som konverterade så skulle automatiskt kristendomen vara våldsam? Det är ju människor som hotar inte religionen, vad är det med alla de rasistiska trådarna som dyker upp nu på kort tid? Fyi så är jag emot alla religioner utom kanske buddhismen.

  • Jag är bara jag

    Jag säger bara: titta på Syrien,Iran,Pakistan,Saudarabien,Somalia-de länderna talar väl sitt tydliga språk? Om du varit kristen här och blir muslim händer ingenting,men nåde dig om du konverterar i Pakistan t.e.x!

  • Kristoffer18

    Kenneth fenomenet, familjeliv e väldigt drabbad

  • Gert
    Kristoffer18 skrev 2014-04-17 20:08:57 följande:
    Mycket fredlig
    I see. Fråga Mona Walter om hon håller med. :)
  • Gert
    Threezool skrev 2014-04-17 20:09:29 följande:
    Så om jag skulle söka upp en kristen som konverterade så skulle automatiskt kristendomen vara våldsam? Det är ju människor som hotar inte religionen, vad är det med alla de rasistiska trådarna som dyker upp nu på kort tid? Fyi så är jag emot alla religioner utom kanske buddhismen.
    Om du skulle dödshota den kristna som konverterat skulle kristendomen nog anses vara våldsam. Nu har även kristendomen en väldigt våldsam historia bakom sig, men det är inte vad tråden handlar om.

    Rasistiska trådar? Skicka mejl till SVT och klaga.
  • Threezool
    Gert skrev 2014-04-17 20:15:35 följande:
    Om du skulle dödshota den kristna som konverterat skulle kristendomen nog anses vara våldsam. Nu har även kristendomen en väldigt våldsam historia bakom sig, men det är inte vad tråden handlar om. Rasistiska trådar? Skicka mejl till SVT och klaga.

    Så en eller ett par personer kan alltså definiera vad miljoner av människor tycker? Bara de gör det under en religions namn, snacka om att dra alla över en kam.
  • Gert
    Threezool skrev 2014-04-17 20:18:20 följande:

    Så en eller ett par personer kan alltså definiera vad miljoner av människor tycker? Bara de gör det under en religions namn, snacka om att dra alla över en kam.
    Nej. Observera att jag inte tar ställning. Jag frågade om islam är en fredlig eller en våldsam religion, och du utgår ifrån att jag tycker att det är en våldsam religion.
  • Threezool
    Gert skrev 2014-04-17 20:21:21 följande:
    Nej. Observera att jag inte tar ställning. Jag frågade om islam är en fredlig eller en våldsam religion, och du utgår ifrån att jag tycker att det är en våldsam religion.

    Men om du tyckte att kristendomen är våldsamma om jag hade hotat en som konverterade så betyder det i förlängningen att du tycker likadant om islam och då tar du ställning för att det är våldsamt.
  • Gert
    Threezool skrev 2014-04-17 20:31:13 följande:

    Men om du tyckte att kristendomen är våldsamma om jag hade hotat en som konverterade så betyder det i förlängningen att du tycker likadant om islam och då tar du ställning för att det är våldsamt.
    Nu drar du mig över en kam.
Svar på tråden Hotades efter att ha konverterat från islam till kristendom