• MammaIna88

    ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

    Tänkte att vi som är gravida och har bf i augusti och september kan samlas här då det vore kul att följas åt. Säg gärna ålder, vart ni bor samt om ni har flera barn. Jag börjar. Jag är 25 och väntar mitt 3:e barn. Mina två andra är födda 2007 och 2010. Jag bor i svanesund.

  • Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!
  • Gulört

    Jag är 27 och väntar mitt tredje till den 16/8. Mina två andra är födda -07 och -10 som dina Mammalna88. :) Bor i sydcentrala Skåne.

    Hur är det med er så här långt? Jag har i stort sett (äntligen!) slutat må illa, vilket jag alltså har gjort fram tills för ungefär 2 veckor sedan - konstant. Det är väldigt skönt att kunna fungera någotsånär igen både privat och på jobb!

  • Det svarta fåret

    Jag är 28år och väntar mitt femte barn, mina barn är födda 2005, 2006, 2008 och 2010. Bor i Blekinge.

  • LitenR

    Har bf den 14.8. Fyller snart 30 och har redan en pojke som är född juni 2012. Bor på Åland! :)

  • MammaIna88
    Gulört skrev 2014-04-20 13:32:04 följande:
    Jag är 27 och väntar mitt tredje till den 16/8. Mina två andra är födda -07 och -10 som dina Mammalna88. :) Bor i sydcentrala Skåne. Hur är det med er så här långt? Jag har i stort sett (äntligen!) slutat må illa, vilket jag alltså har gjort fram tills för ungefär 2 veckor sedan - konstant. Det är väldigt skönt att kunna fungera någotsånär igen både privat och på jobb!

    Åh vad kul! Vad heter dina barn? Jag mår fortfarande illa men har mått illa till vecka 27-30 alla graviditeter så är inte förvånad. Tack gode gud för lergigan comp annars hade jag inte kunnat lämna toan ;) Däremot upplever jag att kroppen är svagare denna gången då jag redan har jätteont i ryggen, blir andfådd och får hög puls vid minsta ansträngning samt blir trött väldigt lätt. Och mitt järnvärde 130 var enligt bm bra så ingen aning vad det kan vara. Någon mer som har det så?
  • Gulört

    Hej alla! Verkar som vi kan bli ett par stycken då. :)

    Jag tror inte jag vågar skriva ut mina barns namn här, för om folk jag känner tittar in vet de helt säkert vem jag är - de är inte supervanliga. ;) Har i alla fall både en pojke och en flicka, och flickan är yngst. 

    Fy för illamående som inte ger med sig! Jag har haft ett helvete den här gången - och ingenting har hjälpt! Absolut inte lergigan - den kräktes jag av så fort jag tog den. :/ Men nu är det som sagt mycket bättre som tur är.

    Jag hade en omgång av extrem yrsel och trötthet som aldrig la sig. Var yr flera timmar i sträck en kväll, men det gick över det med. Vissa graviditeter tar väl helt enkelt mer på ens ork? Mitt järnvärde var också helt ok hittills, trots att jag äter vegetariskt och har gjort länge.

  • miap01

    Hoppar in här :) 33 år, väntar vårt tredje barn 24/9, rul på onsdag :) kommer förmodligen snittas i slutet av augusti, snittades i v 35 med mina andra barn då jag har ett medfött hjärtfel.

    Har en pojke född 07 och en flicka född 09, så det är ett litet tag sedan man hade bebis :)

  • ems86

    Hallå tjejer! Va roligt med den här gruppen! Hänger gärna på. Är 28 och väntar mitt första barn 31/8, bor i Malmö.

Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!