• Anonym (Fundersam)

    Vad händer efter döden

    Som rubriken lyder undrar jag vad som händer efter döden, det kan ju dock ingen veta..


    Men vad tror ni?


    Folk säger att man kan dö för en sekund och då ser man ett ljus typ.
    Kommer man till himmelen eller helvetet, blir man ett spöke, eller händer ingenting alls? 


    Jag önskar att själen far iväg till ett underbart ställe där man får träffa sina nära & kära som också är döda. 


    Vad tror och hoppas ni? 


    Sååå tacksam för svar. 


    Är så nyfiken samtidigt som jag är lite smårädd. 

  • Svar på tråden Vad händer efter döden
  • Anonym (Yayo)

    Jag brukar ha samma tankar som dig, tyvärr har jag inget svar på dina frågor då jag lever än!

  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Yayo) skrev 2014-04-20 23:06:22 följande:
    Jag brukar ha samma tankar som dig, tyvärr har jag inget svar på dina frågor då jag lever än!
    Nä de e just det att man inte har nåt svar.. hmm kan tänka hur länge som helst :) 
  • Pissenisse

    Äh, jag tror att man får bo i små gulliga stugor med alla man älskar som redan gått bort och så väntar man där uppe på resten som man älskar. Och så får man äta choklad, utan att bli tjock. Jag har absolut inget som tyder på att det är så men heller inget som bevisar något annat så det är ju lika bra att tänka så;) förresten så regnar det nog aldrig där heller!

  • Anonym (Fundersam)
    Pissenisse skrev 2014-04-20 23:52:37 följande:
    Äh, jag tror att man får bo i små gulliga stugor med alla man älskar som redan gått bort och så väntar man där uppe på resten som man älskar. Och så får man äta choklad, utan att bli tjock. Jag har absolut inget som tyder på att det är så men heller inget som bevisar något annat så det är ju lika bra att tänka så;) förresten så regnar det nog aldrig där heller!
    Haha det låter underbart! Ska tro på dig i fortsättningen! :)) 
  • Anonym (D)

    De här tankarna kan göra mig lite nedstämd ibland också. Men framförallt på grund av två saker; dels om jag önskar att jag gjorde något i livet jag aldrig gjorde, och dels att man aldrig vet när detta inträffar.
    Brukar försöka tänka bort detta eftersom att det ofta leder till milslånga tankeresonemang med mig själv, för hur man än vrider och vänder på det får vi inga svar förrän vi väl är döda.

  • Anonym (Hmm)

    Jag tror inte något sker. Man dör och livet är över helt enkelt. Hoppas verkligen det är så. Fy fan för att få leva ett liv till :S

  • Fin

    Himlen, Helvetet och tusen väntande oskulder etc. är nog bara påhittat av maktgiriga gubbar för att styra massorna...

    När det är slut är det slut... Så lev livet ordentligt och sitt inte hemma och tjura :) 

  • Scoops
    Fin skrev 2014-04-22 16:02:08 följande:
    Himlen, Helvetet och tusen väntande oskulder etc. är nog bara påhittat av maktgiriga gubbar för att styra massorna...

    När det är slut är det slut... Så lev livet ordentligt och sitt inte hemma och tjura :) 
    1000 oskulder..f jag föredrar en som vet vad han gör ;) Kan ni tänka er vilken evighet det skulle ta att lära 1000 oskulder ha sex? Jag hoppas väl på återfödelse av något slag, men helt krasst tror jag att allt bara tar slut.
Svar på tråden Vad händer efter döden