• Äldre 21 Apr 08:01
    1563 visningar
    5 svar
    5
    1563

    Oro!!

    Hej! Det finns säkert trådar om detta sedan innan men jag har iaf inte lyckats hitta något... Jag har flera frågor i ett och är enormt tacksam för "svar" då oron bara stiger... Jag är gravid i 39+4, andra barnet. Första förlossningen startade med att jag fick kraftiga blödningar en dag och fick åka in till förlossningen och ligga kvar där ett dygn pga att de trodde att jag fått havandeskapsförgiftning. Min dotter föddes innan de hann konstatera havandeskapsförgiftning. Hon är född bf+13, 1,5 dygn efter första blödning. Nu är det alltså dags snart igen... Har haft ont till och från några dagar men inget ihållande.. När jag suttit i soffan och reser på mig eller när jag sitter och ska kissa så känns det som att det knäpper till i underlivet och jag blir "rädd" att något ska komma ut?!.. Någon som varit med om detta? Detta har pågått i ca 2 v tid. Inatt har jag kräkts samt haft diarrer 3-4 ggr.. Mår fortfarande illa men känner mig pigg... Är detta normalt? Tacksam för alla tankar, egna erfarenheter, svar :)


  • Svar på tråden Oro!!
  • Äldre 21 Apr 08:18
    #2

    Tack för svar! Glömde såklart skriva att en stor slemklump släppte redan förra veckan.. Men bm sa att de kan gå upp till en månad efter att slemproppen gått :/ hade gärna pratat med min bm men hon är tyvärr sjukskriven och jag har tid hos en ny bm på onsdag och tänker att jag kan vänta till dess med hopp om att jag får ev svar här :) jag har kraftiga sd emellanåt men aldrig många efter varandra utan en gång i timmen typ sen är de "dött" igen... :/ vill att han ska komma ut NU! Hihi

  • Äldre 21 Apr 08:19
    #3
    mirri83 skrev 2014-04-21 08:13:07 följande:
    Nu är det ett tag sen jag födde sist, mina förlossningar startade dock alltid med att slemproppen gick o ca två dagar senare då satte förlossningsarbetet igång. Det jag minns under de två dagarna var just det där knäpparna i underlivet o att jag blev jättedålig i magen. Har du tur kanske det är nåt på gång Men är du orolig så ska du ringa din barnmorska

    Se svar ovan :)
  • Äldre 21 Apr 18:48
    #5
    mirri83 skrev 2014-04-21 10:04:40 följande:
    Du kan ju alltid ringa förlossningen, de kan alltid svara på dina frågor. Dem kan mer om det än vi här på FL Lycka till nu, kommer gå jättebra. Jag väntar mitt tredje barn i september så jag har mitt goda framför mig

    Ja självklart kan de mer :) tänkte mest om någon upplevt liknande! Tack o lycka till sj när det är dags :)
Svar på tråden Oro!!