• Äldre 22 Apr 22:19
    2544 visningar
    3 svar
    3
    2544

    Min man tror att han är för stor!

    Min man och jag väntar vårat första barn, vi är i v 26 nu och han är rädd för att ha sex.
    Han är orolig att han är för stor och att han kan skada barnet om han inte är väldigt försiktigt.
    Den enda ställningen som känns ok för honom är att vi ligger på sidan med honom bakom.Han tycker att det känns som att alla andra stäöllningar utgör en större risk för barnet.
    Han är oxå orolig för att komma i mig för han  är rädd att det kan utlösa en för tidig förlossning.

    Själv känner jag mig inte ett dugg orolig och tycker att han är lite för orolig.
    Jag har inte haft några komplikationer under min graviditet.

    Finns det någon anledning att vara orolig?

  • Svar på tråden Min man tror att han är för stor!
  • Äldre 22 Apr 22:23
    #1

    Nej, det finns ingen anledning att vara orolig. Barnet ligger väl skyddat och utlösning sätter absolut inte igång förlossningen. Han har kanske hört talas om den sk. färdknäppen? Det är en helt annan sak, då är förlossningen redan igång och färdknäppen bara sätter fart på det hela. (Jag tvivlar på att färdknäppen ens är vetenskapligt bevisat. För oss funkade det dock, MEN då var värkarna igång men svaaaaga och kom och gick och det var precis vid BF.)

    Det är lugnt. Kanske går det över för din sambo. Om inte annat så..är det ju bra att han har gott självförtroende om sin lille vän, haha. Bättre att han anser sig vara väldigt stor, än det motsatta. Och, lite gulligt att han oroar sig för barnet. Han blir nog en bra pappa.

  • Äldre 22 Apr 22:25
    #2

    Nej det gör det inte, bara köra på så länge det känns bra. Och för att sperman ska starta förlossningen så krävs det stora mängder, så ingen fara där

  • Äldre 22 Apr 22:36
    #3

    Jag har haft mkt sex båda mina graviditeter och mina barn har varken skadats el fötts för tidigt. Kör på!

Svar på tråden Min man tror att han är för stor!