• Anonym (Skolfrågan)

    Engelska skolan Sthlm, bra? Hjälp med tankar tack!

    Min son (11 år) har blivit erbjuden en plats i Engelska skolan till hösten. Nu går han i en vanlig kommunal skola och det funkar ok. Skolan och klassen är bra men sonen har vissa problem med de sociala koderna och mådde bättre när han hade en lite mer "fyrkantig" lärare med starkare regler och rutiner. Han är smart och duktig i skolan när han väl kommer igång, hade mycket bra resultat på nationella proven i trean osv.

    Är det någon här som vet något om engelska skolan i Stockholm och som kan ge med bu och bä? Platsen han blivit erbjuden är i den nya skolan som ska starta i Liljeholmen. Internationella Engelska skolan.

  • Svar på tråden Engelska skolan Sthlm, bra? Hjälp med tankar tack!
  • Anonym (Skolfrågan)

    Ingen som har erfarenhet?

  • Anonym (Skolfrågan)

    Nu kanske någon med erfarenhet sitter framför datorn!?

  • ShinMama

    Mina styvsyskon går där och trivs väldigt bra, det är mer ordning och reda än i en vanlig skola, lite striktare och det verkar som att en del elever sätter sig emot det och inte alls gillar det, skitungar ;D jag tycker det låter kanon, struktur, ordning och reda, det behöver barn!

  • Anonym (Skolfrågan)
    ShinMama skrev 2014-04-23 21:46:26 följande:
    Mina styvsyskon går där och trivs väldigt bra, det är mer ordning och reda än i en vanlig skola, lite striktare och det verkar som att en del elever sätter sig emot det och inte alls gillar det, skitungar ;D jag tycker det låter kanon, struktur, ordning och reda, det behöver barn!
    Tack för ditt svar

    Någon mer som har information?
  • Anonym (Också fått plats)

    Vi har också fått plats där i höst.. Hjälper till att puffa för mer info Bor ni i närheten TS?

  • Anonym (Skolfrågan)
    Anonym (Också fått plats) skrev 2014-05-02 19:03:27 följande:
    Vi har också fått plats där i höst.. Hjälper till att puffa för mer info smile1.gif Bor ni i närheten TS?
    Njae, inte direkt nästgårds men det tar knappt 10 minuter med tunnelbanan!

    Vilken klass ska ditt barn börja i och var du på mötet förra lördagen?
  • Anonym (Också fått plats)

    I 4:an i sånt fall.... Vi var på mötet, ni också?

    Så svårt att veta om vi gör rätt.

    Nu går han i en F-6 skola så kommer ändå behövs byta inom några år..

    Och engelska skolan överlag verkar ju kanon..

    Har ni tackat ja till platsen?

  • Anonym (Skolfrågan)
    Anonym (Också fått plats) skrev 2014-05-02 21:33:08 följande:
    I 4:an i sånt fall.... Vi var på mötet, ni också?
    Så svårt att veta om vi gör rätt.
    Nu går han i en F-6 skola så kommer ändå behövs byta inom några år..
    Och engelska skolan överlag verkar ju kanon..
    Har ni tackat ja till platsen?
    Han börjar femman och vi har tackat ja (sista dagen för svar var idag vill jag minnas, vi har fått bekräftelse på vårt brev nu i veckan. Att vi tackat ja till platsen alltså). Har ni inte svarat än?
  • Anonym (Också fått plats)

    Har också tackat ja. Hoppas att det blir bra och att han inte saknar sina klasskompisar och nuvarande lärare för mycket :)..

Svar på tråden Engelska skolan Sthlm, bra? Hjälp med tankar tack!