• Anonym (mamma)

    11 år och string?

    Hej, jag vet inte ens om detta är rätt kategori men ändå... jag har ett problem tror jag... Eller en fråga iallafall.. Min dotter är 11 år och har tjatat på mig väldigt länge nu att hon vill ha ett par stringtrosor, så för ett tag sen köpte jag de och nu är de det enda dom använder.. Hon får typ panik när de inte finns några rena till henne. Jag vet inte varför hon ville ha de men de kan bero på att jag bara använder string så hon kan ha  fått de från mig, så jag undrar om ni tycker de var fel att jag köpte ett par till henne för nu vill hon inte använda något annat.. 

  • Svar på tråden 11 år och string?
  • Anonym (string är bäst)

    Vad är frågeställningen? Om det är fel eller rätt? Jag vet massor av tjejer som tycker vanliga trosor åker upp på rumpan och är otrevliga att bära. Och därför använder string. Inget fel i det kan jag tycka. Och självklart gör hon som du gör. Har du string vill ju hon ha det också. Är ju ganska självklart. Sen är det ju upp till dig att värdera string och icke string. Varför bär du det?

  • Anonym (string är bäst)
    Modernmom skrev 2014-04-24 13:47:27 följande:
    Jag tycker det var ALLDELES för tidigt och jag skulle aldrig köpa det åt min dotter vid den åldern.
    Och vilka värderingar lägger du på stringtrosor? Anser man själv att de är bara för sexighet så självklart plockar en unge upp det och då ska hon inte ha string. Men är det för bekvämlighets skull så spelar det ju ingen roll.

    Dock ett varningens finger - stringtrosor kan bädda för infektioner. Därför är de rent hygienmässigt inte nån höjdare.
  • Akua

    Tycker också det är för tidigt! När hon själv har pengar till att köpa syting, fine, och tycker hon då att det är skönare än vanliga trosor så. Men det går inte att utesluta att hon ville ha string för att det finns en viss sexuell laddning i det och då är det fel. Hoppas på att det bara var för att hon vill vara som mamma!

  • Akua
    Akua skrev 2014-04-24 13:54:45 följande:
    Tycker också det är för tidigt! När hon själv har pengar till att köpa syting, fine, och tycker hon då att det är skönare än vanliga trosor så. Men det går inte att utesluta att hon ville ha string för att det finns en viss sexuell laddning i det och då är det fel. Hoppas på att det bara var för att hon vill vara som mamma!

    KÖPA STRING, såklart, inte köpa syting som min iPad så lustigt ändrade till!!
  • Modernmom
    Anonym (string är bäst) skrev 2014-04-24 13:48:52 följande:
    Och vilka värderingar lägger du på stringtrosor? Anser man själv att de är bara för sexighet så självklart plockar en unge upp det och då ska hon inte ha string. Men är det för bekvämlighets skull så spelar det ju ingen roll.

    Dock ett varningens finger - stringtrosor kan bädda för infektioner. Därför är de rent hygienmässigt inte nån höjdare.
    Stringtrosor är varken bekvämt eller hygieniskt. De är till för att inte troskanten ska synas utanpå. Alltså ett sätt att göra sig fin för andra. Stringtrosan har också en sexuell betydelse för många och för att visa upp att man har det. Minns ni året då stringtrosan skulle synas ovanför byxkanten med en kort midjetröja? Kom inte och säg att det inte ligger något sexuellt över string. I så fall anser jag att man är både blind och döv.

    Jag som är vuxen använder string för att jag vill känna mig extra sexig för min man och för att jag inte vill att några troskanter ska synas i vissa byxor, men det är långt ifrån alla. Oftast när jag hipster-trosor.
  • Gathehielm

    Om min dotter ville ha string i den åldern skulle hon bannemig få betala för det själv.


    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (mamma)
    Anonym (string är bäst) skrev 2014-04-24 13:19:05 följande:
    Vad är frågeställningen? Om det är fel eller rätt? Jag vet massor av tjejer som tycker vanliga trosor åker upp på rumpan och är otrevliga att bära. Och därför använder string. Inget fel i det kan jag tycka. Och självklart gör hon som du gör. Har du string vill ju hon ha det också. Är ju ganska självklart. Sen är det ju upp till dig att värdera string och icke string. Varför bär du det?
    Jag använder string för att jag tycker de är skönt och sexigt..
  • Flisan79

    Mina döttrar kommer inte få ha sting fören i tonåren.

    Jag själv har det för att det är bekvämast och snyggast under kläder. Känner mig inte extra sexig alls. Men jag förstår att det signalerar sex för andra så det är inget för barn.

Svar på tråden 11 år och string?