• Parisaa

    Kistahöjden nyproduktion

    Finns det någon här inne som har köpt hus på kistahöjden i Stockholm? Vore kul att lära känna sina grannar


  • Svar på tråden Kistahöjden nyproduktion
  • Vickan I

    Lite nyfiken, är du/ni uppväxta runt omkring där ute innan ni köpte hus där? Blir kommunikationer närmast från Kista C el Husby?

  • Parisaa

    Jag är inte uppväxt i sthlm men har bott här i 6 år, jobbar i kistagalleria så kista känner man till. Jag tror nog att det är närmast till kista c.. en bra fråga! Kistahöjden är ju ett helt nytt område, blir förskola o sånt där dessutom. Det ligger ju "ensamt" och det älskar jag. Familjevänligt. Det ligger nog i mitten av allt.

    Funderar ni på att köpa? :)


    Vickan I skrev 2014-04-26 07:57:16 följande:
    Lite nyfiken, är du/ni uppväxta runt omkring där ute innan ni köpte hus där? Blir kommunikationer närmast från Kista C el Husby?

  • Karollina

    Vi tänkte kolla på hus där på onsdag, husen ser fina ut, men osäker på området. När öppnar dom förskolor där?

  • forskolekock

    Jag bor i kistahöjden flyttade dit i maj trivs mycket bra kommer från Sollentuna ursprungligen så vart inte så läbg väg att flytta vilket var planen. Ville bo i närheten.

  • Parisaa

    Vad roligt :) vilket hus bor ni i? Vi bor i dem ljusa :)

    Hade glömt att kolla läget på detta forum. Vi trivs super och var oxå tidigare från Sollentuna. Läget känns jätte bra här. Förskolan är beräknad runt 2015/16. Min tös har kommit in på dem nya vid gallerian iaf. Känns bra det med.


    forskolekock skrev 2014-08-06 10:08:44 följande:

    Jag bor i kistahöjden flyttade dit i maj trivs mycket bra kommer från Sollentuna ursprungligen så vart inte så läbg väg att flytta vilket var planen. Ville bo i närheten.


  • ParisaG

    Hej! 
    Vi ska flytta in i början på nästa år men jag är också nyfiken på grannarna vi kommer att ha! Trivs ni bra där nu? Hur är förskolan?

  • forskolekock

    Jag trivs utmärkt i kistahöjden. Suveräna grannar och fina människor vart man än går.

    Inte bosätta sig inom blå linje ja då har man inte mycket koll på blå linje. Blå linje är allt från Kungsholmen till hjulsta. Vilka fördomar folk har.

    Förskolan kommer tidigast vara klar 2015 vad jag hört. Blir säkert en grym förskola med massa bra mat.

  • forskolekock
    PrimitivaKönsroller skrev 2014-10-07 18:06:26 följande:

    Skulle aldrig bosätta mig i en blå förort frivilligt (med blå menar jag någon på blå linjen).


    Blå förort vad menas?
Svar på tråden Kistahöjden nyproduktion