• RockTheRebell

    BF Januari 2015

    Hej!


    Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!


    Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)


     


    Bildtråd:


    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html


     


    BF-tråd:


    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

  • Svar på tråden BF Januari 2015
  • lillahanna

    Å va kul :) Lägger till i mina favoriter, BF 3 januari fick jag veta när jag ringde och boka tid för inskrivningen som jag har 23 maj. Allt känns nytt och spännande å nervöst (första barnet på g, haft 2 st mf så hoppas denna stannar kvar). Försöker till 100% att sluta röka å de går sådär. :/

  • RockTheRebell

    Hej! Kul med någon mer! Det finns någon bra sluta röka bok hörde jag i tråden när jag väntade min första. Det är så viktigt! Speciellt som ni haft lite tråkigheter innan! Försök ha det som boost kanske? Rökte innan min första men kunde inte med ju mer jag ville ha barn o det var svårt att få till. Sen funkade det


    lillahanna skrev 2014-04-27 22:17:09 följande:
    Å va kul :) Lägger till i mina favoriter, BF 3 januari fick jag veta när jag ringde och boka tid för inskrivningen som jag har 23 maj. Allt känns nytt och spännande å nervöst (första barnet på g, haft 2 st mf så hoppas denna stannar kvar). Försöker till 100% att sluta röka å de går sådär. :/

  • Yilla

    Hoppar in här jag med, BF 1/1 just nu. :)


    Tog sig på 11:e försöket! Tredje barnet blir det (minst), har tvillingar sen innan.

  • MillaPo

    åh kollade precis ef en bf tråd jan 2015. har Bf den 3 januari som det ser ut just nu o det blir vårt andra barn, har en dotter som e 2,5år.

  • Semlan79

    Halloj!


     


    Bf 6/1 med en liten Hoppsan :)


    Det blir mitt sjätte barn, sambons tredje!


    De andra är födda -00, -03, -06 (mina sedan ett tidigare äktenskap) samt -11 och -13!

  • meuuran

    Hejsan!

    Va härligt med en tråd där man kan få prata av sig lite! :)

    1 barnet vilket gör att allt än så länge känns otroligt häftigt och samtidigt lite skrämmande/spännande.

    Beräknat bf 6 januari! :)

  • marsmamma87

    Hej tjejer! 
    Hoppar gärna också in i den här tråden, BF 2/1 som det ser ut just nu. Det är mitt andra barn, har en pojke som är född -12 sedan innan. 
    Hoppas vi alla får följas åt ända till januari nu:)

  • RockTheRebell

    Åh vad kul med ändå fler :D välkomna att skapa tjatter så sidorna rullar :) min erfarenhet av bf grupper är att det är väldigt trevligt med både blivande och flerbarnsmammor :) vi har en kille på 20 månader och en kraschad graviditet bakom oss med en lillebror så vi vet vad sorg är och det kommer skina igenom när det närmar sig ultraljuden antar jag men det är bland annat därför vi behöver varandra! Men givetvis mest för glädje, tips och funderingar. Inga frågor är dumma och kom ihåg att en läst text kanske inte lät som du hör den när personen skrev den! Ni som har barn innan! Har era barn fötts vid bf/tidigare/senare? Vi gick över med första. Vad har alla för graviditetskänningar?! Jag somnade en timme förut! Annars är det mest att det ilar i livmodern och att det känns som när mjölken rann till i brösten när man ammade hehe.

  • Den och den

    Hej på er!

    BF 3/1 om allt går vägen denna gång. Har för mycket tråkiga graviditeter i ryggsäcken för att jag ska ropa hej. Men vill ändå vara med i sånna här trådar. Man kommer aldrig "in" i en grupp om man joinar i vecka 12 ;)

    Jag har 7 tidigare graviditeter bakom mig, varav två blivit mina älskade barn på 4 och 8 år. Sen drygt 2 år tillbaka är jag skiljd från deras pappa och träffade en ny man några månader efter uppbrottet. Vi jobbat på en bebis sen i November :). Han har inga barn sen tidigare. 

    Ang känningar så är det det vanliga med molvärk... Och så är jag trött! Så trött så jag tänker gå och lägga mig senast 21.30, ;). 
    Annars ingenting.. inget illamående eller så. Men det kan ju komma lite senare! 

    Min äldsta föddes 11 dagar efter BF efter igångsättning och min yngsta är född 7 dagar innan BF efter igångsättning p.g.a. Havandeskapsförgiftning... 

  • Den och den

    Rökare här också förresten. Men för min del har det varit ganska lätt att bara lägga av helt enkelt. Jag brukar röka upp det paket jag har när jag plussat och sen blir det inte mer :)

Svar på tråden BF Januari 2015