• Danni90

    IVF 2014

    Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

  • Svar på tråden IVF 2014
  • Malinka87

    Hej! Jag och min man är också remitterade till Sahlgrenska för IVF, precis av samma anledning, för få spermier, men dem som finns är "pigga". Remissen är skickade nyligen så det känns som att det är lika bra att ställa in sig på att det blir till hösten. Kul att följas åt!

  • Danni90
    Malinka87 skrev 2014-05-01 23:25:44 följande:

    Hej! Jag och min man är också remitterade till Sahlgrenska för IVF, precis av samma anledning, för få spermier, men dem som finns är "pigga". Remissen är skickade nyligen så det känns som att det är lika bra att ställa in sig på att det blir till hösten. Kul att följas åt!


    Hej förlåt att jag svarar sent! Det ska bli spännande att följas åt! Vår remiss skickades igår då jag gjorde min spolning av äggledarna och allt såg exemplariskt ut! Jag hoppas verkligen att det ska ta sig för oss vi får oxå vår ivf till hösten och längtar jättemycket till detta då vår utredning tagit ett år nu. Vart bor ni! Själva bor vi i Trollhättan :)
  • Malinka87
    Danni90 skrev 2014-05-13 10:48:04 följande:
    Hej förlåt att jag svarar sent! Det ska bli spännande att följas åt! Vår remiss skickades igår då jag gjorde min spolning av äggledarna och allt såg exemplariskt ut! Jag hoppas verkligen att det ska ta sig för oss vi får oxå vår ivf till hösten och längtar jättemycket till detta då vår utredning tagit ett år nu. Vart bor ni! Själva bor vi i Trollhättan :)
    Absolut ingen fara med svaret! Iaf så TRODDE jag att våran remiss skulle skickas i dagarna när jag skrev till dig förra gången.Men får vänta en extra månad på min spolning av äggledarna, då läkarna hade hux flex ledigt i 2 veckor. Så jag skulle bli "prioriterad" nästa gång. Man har ju fått höra några gånger att alla undersökningar/IVF verkligen är en test för sitt tålamod. Så nu väntar jag alltså på spolningen innan remissen skickas. Du som precis gjorde undersökningen: Gjorde det ont? Tog lång tid? Känns något obehag efteråt?
    Vi bor utanför Skara :) Hur gamla är ni?  Mycket frågor nu, haha ;)

    Det är tydligen väldigt olika hur lång tid utredningar osv. tar, från att vi ställde oss i kö tills nu har det gått ett halvår.  Fast jämför man med att vi har försökt själva utan resultat i 3 år så är det igenting för mig, skönt att ha fått reda på att vi kan få hjälp.

  • Danni90

    Du kan få vänta upp till 9 mån för spolningen det svaret fick jag att dem prioriterar dem som är äldre och väntat längre! Så jag fick en tid i måndags på marlen privat klinik på Marie alberts i Trollhättan kostar 200:- dem är nyöppnade sedan i Mars och jag var dem första som dem gjorde spolning på så nu ska dem börja med detta! Boka dit där istället för jag ringde efter tider över hela Sverige på privat kliniker även Stockholm och det finns inga tider innan sommaren det är svårt att få några tider under maj juni juli! Men ring henne värt det hon var fantastisk! Man ska ha med sig sina journaler! Här är numret 0520-96100 jag fick tid på en gång! Jag och min sambo är 24 och 28 så vi inte så gammla

    Men vi har villa bil o fasta jobb och är gifta så nu är det bara en liten som saknas Daniela heter jag :) jag har även fått gå ner 16 kg nu för att ha rätt BMI för vad som gäller för ivf då jag tidigare var överviktig. BMI gränsen är 30. Hoppas du får tid snart till spolningen :)

  • Danni90

    PS! Spolningen gjorde inte ont! Man kan få lite mensvärk liknande efter men det botar lite Ipren ;)

  • mared

    Hejhej!

    Jag och min sambo fick för några veckor sedan veta att vi inte kommer kunna få barn på det "vanliga" sättet då hans spermaprover visade 0% levande spermier.. Så för oss är det också ivf som gäller.. Vi väntar på att få en tid för biopsi för att se om dom hittar några spermier.. Så vi ska få ställa oss i kö efter biopsin. Jag hoppas att vi komma få börja med första försöket någon gång under 2014.. 

    Vi tillhör Huddinge sjukhus. 

  • Malinka87
    Danni90 skrev 2014-05-15 12:12:22 följande:
    PS! Spolningen gjorde inte ont! Man kan få lite mensvärk liknande efter men det botar lite Ipren ;)

    Hej, o nu är det jag som får ursäkta mig för sena inlägg. 
    Nu har jag gjort min spolning av äggledarna i onsdags så äntligen är remissen skickade. Skönt att jag bara behövde vänta en extra månad på det och inte nio(!)  tack för tipset om den privata kliniken. Jag hade absolut ringt dit om jag inte hade fått tiden i Skövde.
    Och som du sa så gjorde det inte ont utan mer lite "mensvärK" efteråt. Skönt att det är gjort så NU är remissen skickade.
    Jag frågade min läkare om man fick nån typ av "bekräftelse" från sahlgrenska när remissen är mottagen och det sa han att man fick. Har ni fått någon sån än??

    Jag och min man är också relativt "unga". 27 och 30, men det känns ändå som att det var dags för en liten för längesen :)

  • Malinka87
    mared skrev 2014-06-01 22:22:24 följande:
    Hejhej!

    Jag och min sambo fick för några veckor sedan veta att vi inte kommer kunna få barn på det "vanliga" sättet då hans spermaprover visade 0% levande spermier.. Så för oss är det också ivf som gäller.. Vi väntar på att få en tid för biopsi för att se om dom hittar några spermier.. Så vi ska få ställa oss i kö efter biopsin. Jag hoppas att vi komma få börja med första försöket någon gång under 2014.. 

    Vi tillhör Huddinge sjukhus. 

    Hej Mared!

    Roligt att du hänger på vårat lilla IVF gäng!
    Då håller vi tummarna för att det inte drar ut på tiden för biopsin, vet hur det är att gå runt o vänta på tider.
    Hur länge hade ni försökt innan ni bestämde er för att göra en utredning osv?
    Gör det även IVF på Huddinge eller skickas remissen till annan ort?

  • mared

    Hej Malinka87 :) Vi hade försökt i typ precis 1 år innan vi sökte hjälp. Jag gjorde en abort innan jag träffade min sambo och aborten var lite jobbig med rester som fanns kvar och jag började även blöda väldigt mycket efter typ ett halvår efter, förmodligen så försvann resterna då. Så vi trodde att det berodde på aborten å att allt inte stod rätt till. Men allt såg bra ut med ultraljudet och blodproverna. Men sambons spermatest såg väldigt dåligt ut.. Så därför väntar vi på biopsin.. vi började utredningen i januari så allt har gått fort ändå tycker vi.. så nu känns det extra jobbigt att bara gå runt och vänta :(. Vi kommer göra IVF på Huddinge, om allt går som det ska :) Hur länge hade ni försökt innan ni bestämde er för utredning?

  • Malinka87
    mared skrev 2014-06-09 21:11:18 följande:
    Hej Malinka87 :) Vi hade försökt i typ precis 1 år innan vi sökte hjälp. Jag gjorde en abort innan jag träffade min sambo och aborten var lite jobbig med rester som fanns kvar och jag började även blöda väldigt mycket efter typ ett halvår efter, förmodligen så försvann resterna då. Så vi trodde att det berodde på aborten å att allt inte stod rätt till. Men allt såg bra ut med ultraljudet och blodproverna. Men sambons spermatest såg väldigt dåligt ut.. Så därför väntar vi på biopsin.. vi började utredningen i januari så allt har gått fort ändå tycker vi.. så nu känns det extra jobbigt att bara gå runt och vänta :(. Vi kommer göra IVF på Huddinge, om allt går som det ska :) Hur länge hade ni försökt innan ni bestämde er för utredning?
    okej, vi började också våran utredning i januari så vi har väl haft tur ändå. Många som får vänta väldigt länge har jag förstått.
    Nu i sommar har vi försökt i 3 år , och det är väl av lite olika anledningar som det blev att vi valde att vänta. Men nu känns det ändå skönt att veta att vi kommer få hjälp. Och sen om det lyckas orkar jag inte ens tänka på nu. Också skönt att kunna njuta utav sommaren och att  veta attI IVF kommer igång i höst.
Svar på tråden IVF 2014