• spöke

    Förra årets namnras - vilket pojknamn har du tröttnat på?

    Det här är de tio pojknamn som minskade mest (procentuellt sett) under förra året.Hampus
    Max
    Alex
    Neo
    Rasmus
    Erik
    Joel
    Otto
    Noel
    Felix

    Vilket pojknamn har du tröttnat mest på av dessa? Tycker du att deras tid är ute? 

    Nyfiket Spöke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förra årets namnras - vilket pojknamn har du tröttnat på?
  • Natulcien
    Jag är hjärtligt trött både på Neo, Noel och Hampus. Svårt att välja där...

    Men Max, Alex, Erik och Joel är ju fortfarande lika fina och tidlösa. Glad 
  • fluu

    Jag har tröttnat mest på Hampus och Rasmus på så sätt att jag bara tänker på min egen generation. Jag är också väldigt trött på Neo för att det är så hemskt....

    Jag är däremot förvånad över att Otto kom och vände så snabbt. Synd. Erik känns som ett namn som alltid kommer stå sig till någon del i alla fall. Gillar Erik skarpt. Felix och Otto är också vackra.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Alva3

    Neo och Hampus, En av mina söner heter Maximilian, kallas max så det tycker jag är jättefint


    William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • SannaM

    Haha! Många namn jag absolut inte gillar där! Röstade på Hampus, och tätt efter kommer Rasmus, Neo, Noel, Joel och Erik. 

  • Cilla93

    Enda jag tycker är fina är Joel, Erik och Otto. 


     


    Men värst av dessa var nog Neo och Noel. 

  • Dixie

    Rasmus känns "förlegat" och Neo tycker jag inte om, för det är en förkortning på neonatalavdelningen!

  • trolliz

    Hampus har jag inte stött på så mycket att hinna tröttna på men känns inte så jätte kul.

    Max tycker jag mycket om men blir irriterad att alla ska heta det. Skulle nästan kunna strunta i det men kan intr strunta i hamburgarkedjan :/

    Alex har alltid funnits och kommer väl stanna. Inte reflekterat över men förstår inte varför drt är så populärt?

    Neo röstade jag på. Känner mig hemsk då en bekants son heter så. Men är så trött på det. Känns knappt som ett namn - sorry!

    Rasmus tycker jag om! Tycker det borde bli mer poppis faktiskt, inte tröttnat då ingen knappt heter det. Bara känt en (i min ålder), träffat några.

    Erik hade jag svårt för förr men börjar gilla mer och mer, klassiskt och gångbart. Beror på hur det bärs antar jag.

    Joel känns sisådär men har inte kunnat tröttna då inte så många hetat så än.

    Otto är både gulligt och fint! Mer tack :)

    Noel, lite halvtrött kanske. Känns inte som det slog ut riktigt ordentligt men känns rätt likt neo, klibbar sig i munnen litegrann.

    Felix tycker jag inte varit så vanligt på sistone?! Är rätt kär i det men hatar att varumärken ska förstöra så mycket. Låt namb vara namn!!! :(

    Har en seriefigur på fyra år som fått heta så :)

Svar på tråden Förra årets namnras - vilket pojknamn har du tröttnat på?