• Anonym (trasig)

    Min stora kärlek och trygghet dog 1 månad innan jag skulle föda vårat barn.

    Vet inte hur jag ska börja.. Hela mitt liv är förstört. Min kille var mitt allt, vi gjorde allt tillsammans, var aldrig ifrån varandra, vi förberedde för vårat oplanerade men älskade barn. Han var min första kärlek, första förhållande och jag var hans .Och nu ska han begravas, långt ner i jorden, helt ensam. Vi hann bara få nästan 2 år ihop, men jag kände honom sen jag var liten. Jag är 19, han blev bara 20 :'( han hann inte ens uppleva sin 21 årsdag iår. Jag vill bara skriva av mig och kunna vara anonym. Jag är beräknad att föda våran lilla son nästa vecka och min kille dog för två veckor sen. Jag kan inte ens se fram emot barnet längre känns det som. Han som längtade efter att få träffa sin son, så fick han aldrig ens få se det. Han var mitt liv, mitt allt på riktigt, nu finns han inte här längre. Jag har aldrig känt mig så ensam. Att ligga själv i sängen utan min älskling som håller om mig och säger ''jag älskar dig'' varje kväll, känns som att ligga i en mörk grotta helt själv och kall. Jag vill inte leva en dag till utan honom, jag tillhör inte den här världen utan honom, han var den ända killen jag någonsin kommer vilja ha. Min framtid är förstörd, vi skulle skaffat flera barn efter denna som är påväg, åkt på semestrar, bli gamla ihop. Jag vill ha hans närhet, allt känns så tomt utan den. Nu kommer jag leva ensam resten av mitt liv, för jag kommer aldrig ens fundera på en annan kille, Aldrig! Usch nej, vill ha min, som inte finns mer. Jag vill försöka leva vidare för barnets skull såklart. Men tänker varje dag på att ta livet av mig, att jag hade velat dö med honom. Och det hade jag gjort om jag inte hade barnet efter honom. Jag kommer aldrig klara av livet igen, min stora kärlek och min trygghet är borta. Jag kommer aldrig få se honom i livet igen, få ett samtal från honom, krama och pussa honom, höra hans röst. Hur ska jag klara av att ligga i sängen varje kväll utan honom och hans närhet brevid mig tills jag blir gammal och dör? Jag vill inte mer, ångesten tar över mitt liv och det gör för ont.

  • Svar på tråden Min stora kärlek och trygghet dog 1 månad innan jag skulle föda vårat barn.
  • Anonym (Magda)

    Jag beklagar sorgen, det gör ont i mig att läsa dit inlägg Hjärta

    Jag förstår att allt känns meningslöst och hopplöst just nu, men jag försäkrar dig, att när ert barn kommer, så kommer du att känna en gränslös kärlek, och även om barnet påminner dig om din förlust, så kommer det även att hjälpa dig att minnas det fina ni haft.

    Du har förlorat ditt livs kärlek, men snart kommer en liten som behöver dig, det kommer att bli bättre {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (O)

    Jag kan knappt föreställa mig vad du går igenom... Enorma styrkekramar till dig! Att prata med personer som har varit med om liknande saker brukar hjälpa, det kanske finns ngn stödgrupp där du bor?

  • Aimee68

    Åh det gör ont att läsa vad du skriver 😥 jag har ingen aning vad du går igenom men förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt. Vad säger man egentligen till någon som förlorat en älskad partner? Hoppas ändå att du finner glädje och lycka i ert barn så småningom när du hunnit landa i din sorg. Kram❤️


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Anonym (A)

    Jag vet inte vad jag ska skriva, mer än att se till att ha någon att prata med. Har du ingen nära vän eller familj, så ta hjälp utifrån. Och så tror jag att ditt lilla barn kommer att hjälpa dig i din sorg, hen är ju en del av din kille.

  • TigerLilySwe

    Jag har inte inte att lägga på dig som läker, inget som lindrar. Men jag kan dela med mig av en historia. Min kusin dog innan hans barn hann födas. Han var några år äldre än ni och omkom i en bilolycka. Och livet gick vidare, sonen är en kopia på sin pappa idag. Han blev en trygg vuxen och han har fått syskon. Livet går vidare även om du inte kan se det eller känna det just nu. Kanske framtiden kan få komma till er längre fram och tiden får på visa hur den kommer att se ut. På något vis finns en väg även för dig och den lille, en väg som leder framåt. Men vi vet inget om den ännu, men helt säkert finns den. Försök hänga kvar veckan ut och omge dig med människor som kan ge dig stöd, kärlek och omtanke. Din kraft och energi behövs snart för den lille... Livet är inte rättvist, det har ingen någonsin påstått, men ibland känns det så jäkla grymt och orättvist. Kram på dig, ljus och kärlek♡.

  • FIame

    Jag beklagar också sorgen, men det finns tid för sorg och sen måste man mentalt börja förbereda sig för att släppa sorgen och gå vidare istället för att fastna i ältande. Du är ung och det finns många bra män som du kan leva med om du har god uppfostran och väljer med omsorg.

    Om vi ser krasst på din situation så förhåller det sig såhär: Han lever inte längre och han kan därför inte lida, du lider och det är numera av rent egoistiska skäl som du lider. Det är en jobbig sanning, det tyckte jag också när jag förlorade min familj, men samtidigt har jag kommit till insikten att det faktiskt är just sanning och ju snabbare man inser det, desto snabbare går man vidare.

  • Anonym (gammal dam)

    Det är med tårar i ögonen och gråten i halsen som jag läser din historia. Mina tankar finns hos dig och ditt ofödda barn. Trots att jag varit med ganska länge, så finns det ingenting jag kan säga som kan ge dig tröst.

    Du ska bara veta att DU är viktig, du känner dig svag och maktlös, men du kommer att bli en stark människa, och du kommer att bli en underbar mor till ert barn. Hjärta

  • Anonym (T)

    Så sorgligt, vet inte vad jag ska skriva.... All styrka till dig.

Svar på tråden Min stora kärlek och trygghet dog 1 månad innan jag skulle föda vårat barn.