• Anonym (Förälskad....?)

    Kan man helt plötsligt bli förälskad i någon man redan känt sedan tidigare?

    Jag går i en kurs där det är endast ett enda läsår.

    Och snart så slutar man här, mindre än en månad kvar nu. Alltså har jag gått här i hela åtta månader.

    Jag har påträffat denna dam som går i en helt annan kurs. Och har träffat henne då & då. Men aldrig har vi småpratat. Heja litegrann. Kanske har byt ord en gnutta med varandra, men aldrig en hel kommunikation.

    Fast för 2-3 dagar sedan. Började vi prata ännu mer. Vi kom närmare. Inte på det sättet att det klickade. Utan vi pratade mer som kompisar skulle jag vilja säga det.

    Men för min del, kanske det började klicka litegrann. (Jag vet inte)

    Det jag tänkte var att det var roligt att lära känna någon som man har sett varandra i korridorren utan att ens blivit vänner eller så. Det var mer att jag tänkte att var trevligt.

    Men igår. Så pratade jag med en professionell person för andra gången. Och det känns så otroligt skönt att äntligen få prata med någon. Så man kände sig glad för det.

    Och samma dag, så träffade man denna dam igen. Och vi småpratade.

    Kanske har det någoting med att göra att jag äntligen mår bättre, och börjar återigen finna intresse för det motsatta könet, eller så har det någoting med henne att göra, som jag faller för.

    Jag kan inte heller säga att jag har gått och blivit förälskad i henne. Men någoting är det. Det pirras inte i magen eller så.

    Utan mer känslan av att det skulle vara trevligt att umgås med henne. Kanske lära känna henne mer. Göra aktiviteter tillsammans.

    Detta är oerhörd svårt. Då jag har två teorier varför jag känner såhär.

    Jag ser henne smart, trevlig, annorlunda, hyfsat hård men ändå mjuk av sig. Och då faller jag för henne.

    Eller så kan det vara såhär: Jag har fått en professionell person att gå till (ÄNTLIGEN) och jag har sett henne två gånger. Och dessa två gånger har hon verkligen analyserat mig väl och förstår mig verkligen. Och jag tror verkligen att hon kan hjälpa mig.

    Jag har gått och blivit glad över att jag äntligen fåt hjälp, och i samma stund så träffar jag henne. Jag finner tillbaks intresset för det motsatta könen.

    Men tja...

    Vet egentligen inte vad jag ville diskutera. Det var mer någon inlägg som jag ville skriva av mig och visa för folket och höra eran åsikter och tycke.

    Vad tror ni?
    Vad tänker ni om detta?

    Några åsikter/komentar?

  • Svar på tråden Kan man helt plötsligt bli förälskad i någon man redan känt sedan tidigare?
  • fialotta28

    Tycker det är toppen att du börjar må bättre och hittat en trevlig kvinna att prata med. Tycker absolut att det kan vara värt att bygga på. Kanske inte nödvändigtvis som kärlekspar utan som vänner. Ni verkar trivas med varandra, synd att kasta bort.


  • Anonym (Förälskad....?)
    fialotta28 skrev 2014-05-03 23:06:21 följande:

    Tycker det är toppen att du börjar må bättre och hittat en trevlig kvinna att prata med. Tycker absolut att det kan vara värt att bygga på. Kanske inte nödvändigtvis som kärlekspar utan som vänner. Ni verkar trivas med varandra, synd att kasta bort.


    Jag är faktiskt inte hundra procent säker om hon tänker/känner samma sak.
    Kanske hon bara tänker i stil med: ''Tja, han är bara en snubbe''

    Samtidigt så får jag en känsla av att hon känner någon gnutta samma sak. Eller så är det bara en inbillning.

    Jag är dessutom oerhörd rädd för att gör bort mig.

    Jag menar, jag har nyligen kommit tillbaks på ''banan'' igen, om du nu förstår vad jag menar.

    Jag har mått oerhörd dåligt att jag tappat intresse för visa saker, och jag har blivit mer eller mindre i mig själv. Inte blivit fullständig asocial. Men att jag har tappat intresset för det motsätta könen bland annat. Men fortfarande har jag ju haft positiv inställning. Man kan ju inte vara otrevlig.

    Men nu när jag äntligen mått bättre, så har jag av slumpen kommit närmare henne.

    Jag känner bara denna känsla ''Hoppas, hon känner likadant, hoppas hon känner likadant''

    Jag känner en stor rädsla över att hon kanske tycker jag är en idiot eller något liknade negativt.

    Jag är oerhörd rädd för att jag har gjort/kommer göra bort mig för henne.


Svar på tråden Kan man helt plötsligt bli förälskad i någon man redan känt sedan tidigare?