• Anonym (TS)

    Hur länge var han "världens bästa" innan första slaget kom?

    Jag har sett många trådar om det här och det verkar finnas ett mönster... jag tror inte många stannar med en kille som slår en på första dejten, utan det kommer oftast efter ett par månader/år. Du som varit tillsammans med en man eller kvinna som misshandlat dig, hur länge var han/hon världens bästa, snällaste, gulligaste innan första slaget kom?


    Jag själv har varit i två förhållanden där jag blivit misshandlad och i båda fallen kom första slaget efter ca ett halvår, precis efter att vi flyttat ihop.

  • Svar på tråden Hur länge var han "världens bästa" innan första slaget kom?
  • Anonym (Örfilad)

    Vi hade varit tillsammans 15-16 månader och bott i hop någon månad, 2x örfil. Var så ångerfull.

    Andra omgången kom ca 3 månader senare. Innan det hade han slagit sönder en dörr hotat med att slänga en byrålåda i huvudet på mig.

    Han var ångerfull (grät) och lovade det aldrig skulle hända igen.

    Jag sa att hände det igen skulle jag tala om för släkt och vänner samt polisanmäla det.

    När vi varit tillsammans nästan 5 år kom det igen, hot, slag och fasthållning av mig som resulterade i blåmärken. (Inför barnen)

    Jag berättade för släkt o vänner och flyttade.

  • Anonym (bra)
    Anonym (Örfilad) skrev 2014-05-04 12:50:56 följande:
    Vi hade varit tillsammans 15-16 månader och bott i hop någon månad, 2x örfil. Var så ångerfull.
    Andra omgången kom ca 3 månader senare. Innan det hade han slagit sönder en dörr hotat med att slänga en byrålåda i huvudet på mig.
    Han var ångerfull (grät) och lovade det aldrig skulle hända igen.
    Jag sa att hände det igen skulle jag tala om för släkt och vänner samt polisanmäla det.
    När vi varit tillsammans nästan 5 år kom det igen, hot, slag och fasthållning av mig som resulterade i blåmärken. (Inför barnen)
    Jag berättade för släkt o vänner och flyttade.
    vad bra att du lämna grisen :) finns tyvärr för många som inte gör det.
  • Anonym (Nästan 1år)

    Hade en pojkvän när jag var 18 som slog, det tog nog nästan ett år, han slog mig hårt mot tinningen så jag nästan svimmade. Drog i stort sett direkt.

  • Anonym ()

    öh relativt direkt. det var en jäkligt komplicerad relation där vi, efter att inte ha träffats på drygt tio år, var tvungna att flytta ihop. han våldtog mig och slog mig direkt och det "lättaste" var att bara ha ett förhållande med honom. på så vis fick jag åtminstone lite kontroll över situationen. kunde kasta ut honom efter två år. 

  • Anonym (Lämnade direkt)

     Efter sju månader kom första och enda smällen. En rungande örfil så jag for i golvet och slog i huvudet i elementet.  Han tyckte att jag betett mig alltför artigt och trevligt åt mot en manlig försäljare i en elektronikbutik vi just besökt. Chockad lämnade jag honom där han gråtande låg på golvet och bad om förlåtelse, för att aldrig mer komma tillbaka. Vi levde tack och lov inte tillsammans.

  • Anonym (psykisk misshandel)

    Efter ca 2 månader. Jag berättade hur många sexpartners jag hade haft. Han blev galet arg och sa åt mig att gå. Sen ringde han och ville att jag skulle komma tillbaka. Han skällde ut mig och örfilade mig, inte så hårt. Han sa samtidigt att han ville ha mig och vi hade försoningssex.

    Just då upplevde jag det som en del av ett sexuellt spel och jag kände mig inte slagen, bara dominerad.. Har insett senare att hans dominanta beteende är konstant och inte bara sexuellt, och att han har nära till aggression och fysiskt våld i allmänhet, även om han aldrig har slagit mig hårt.

  • Anonym (Örfilad)
    Anonym (bra) skrev 2014-05-04 13:13:31 följande:
    vad bra att du lämna grisen :) finns tyvärr för många som inte gör det.
    Jo, men visst är det så tyvärr.

    Psykisk misshandel fick jag emellan åt.

    Blev han arg på nåt, jobbet, sin morsa eller vad som. Var det jag som fick ut för det, psykiskt. Jag var en hora, ett luder, dum i huvudet, mm mm

    Man blir riktigt hjärntvättad.

    Det konstiga var, att jag berättade för honom att en kille jag varit tillsammans med 3-4 år innan honom hade misshandlat mig psykiskt och då hette det "så skulle jag aldrig kunna göra" och liknande.

    Men det var ju vad han gjorde OCH värre.

    Kanske lite OT, men fick höra att man inte skulle berätta för nästkommande pojkvän att man blivit behandlad så, för då ansåg de att man accepterade sånt beteende och gjorde likadant de.

    Nån annan som hört det? Eller som det blivit så för?
  • Anonym (tear)

    Jag tror det är svårt att säga en specifik tid, det verkar faktiskt kunna vara allt från några veckor till flera år innan det börjar. Kanske är ett par månader-halvår vanligast? Jag tror istället att det psykiska våldet smyger sig, på och sedan blir det värre samt kanske utmynnar i fysiskt våld när de känner att de har en på kroken. Det kan vara just när man precis flyttat ihop, när man gift sig, skaffat barn. Allt sådant som gör det svårare att lämna. Alltså när du precis gjort dessa saker är det sista du ju vill att avbryta relationen och detta vet de instinktivt och då har de makt över en Det är ju också därför dessa slags personer ofta stressar med att ta nästa steg, för att det leder till att de har större makt över offret. 

  • Anonym (TS)
    Anonym (Örfilad) skrev 2014-05-04 20:50:29 följande:
    Jo, men visst är det så tyvärr.
    Psykisk misshandel fick jag emellan åt.
    Blev han arg på nåt, jobbet, sin morsa eller vad som. Var det jag som fick ut för det, psykiskt. Jag var en hora, ett luder, dum i huvudet, mm mm
    Man blir riktigt hjärntvättad.
    Det konstiga var, att jag berättade för honom att en kille jag varit tillsammans med 3-4 år innan honom hade misshandlat mig psykiskt och då hette det "så skulle jag aldrig kunna göra" och liknande.
    Men det var ju vad han gjorde OCH värre.

    Kanske lite OT, men fick höra att man inte skulle berätta för nästkommande pojkvän att man blivit behandlad så, för då ansåg de att man accepterade sånt beteende och gjorde likadant de.
    Nån annan som hört det? Eller som det blivit så för?
    Jag har inte hört det men det blev så för mig. Jag vet inte om det var anledningen att Kille 2 slog mig också, men han sa ofta "jag förstår att Kille 1 slog dig för du är så jobbig/horig/elak" osv. Varken kille 1 eller 2 hade haft ett seriöst förhållande innan (alltså bara ONS eller så) och jag var enligt dem båda anledningen att de slog, för de var absolut inte elaka killar förrän de träffade mig Rynkar på näsan
Svar på tråden Hur länge var han "världens bästa" innan första slaget kom?