• AmElSo

    Bf Januari 2015

    HEJHOPP!
    Äntligen plussat och nu håller vi alla tummar och tår att det går vägen!
    Tänkte om det finns några fler som nyss plussat och vill följas åt och ha någon och bolla lite tankar med :)


  • Svar på tråden Bf Januari 2015
  • MrsGustaf

    Hej! Jag är gärna på! :D Plusade härom dagen och har bim i morgon. Känns fortfarande helt galet och overkligt! Tänkte jag skulle kontakta bm i nästa vecka för att bekräfta. Har du fått datum för bf?

  • mylady

    Får jag hoppa in?

    Vi plussade nu tidigt på morgonen :)

    Vi har väntat såååå länge på detta plus. Började försöka januari 2012. Har gjort utredning och fått äta pergotime ägglossningsstimulerande.

    Julafton 2014 fick vi till slut vårt första efterlängtade plus. Vilken lycka. Men tyvärr blev det missfall i V 8. ett jobbigt sådant med tabletter som inte tog och sen skrapning. Efter det har vi fått vänta och nu denna cykel ätit pergotime igen.

    Så det är svårt att tro på Stickan. Digitalt som säger 2-3veckor. Men vi är sååå glada

    Har inte känt nånting. Första gången kände jag flera dar innan. Men molvärken har lite smått börjat komma då o då.

    Vi har BF ca 13 jan

  • MrsGustaf
    mylady skrev 2014-05-10 07:43:48 följande:

    Får jag hoppa in?

    Vi plussade nu tidigt på morgonen :)

    Vi har väntat såååå länge på detta plus. Började försöka januari 2012. Har gjort utredning och fått äta pergotime ägglossningsstimulerande.

    Julafton 2014 fick vi till slut vårt första efterlängtade plus. Vilken lycka. Men tyvärr blev det missfall i V 8. ett jobbigt sådant med tabletter som inte tog och sen skrapning. Efter det har vi fått vänta och nu denna cykel ätit pergotime igen.

    Så det är svårt att tro på Stickan. Digitalt som säger 2-3veckor. Men vi är sååå glada

    Har inte känt nånting. Första gången kände jag flera dar innan. Men molvärken har lite smått börjat komma då o då.

    Vi har BF ca 13 jan


    Stort grattis!! Vilket lyckobesked! Måste kännas helt fantastiskt när ni har den resan bakom er. Det kommer säkert gå jättefint denna gången!

    Har du räknat ut nåt bf-datum än? Min kalender verkar säga 14 jan. Men har inte varit hos barnmorskan än. :)
  • mylady

    Tack :)

    Ja det är verkligen en glädje!

    Med diverse app uträkningar verkar det vara 13 jan BF

  • mylady

    Har ni ringt BVC än?

    Jag har idag ringt BVC samt hon som haft hand om vår utredning. Så nu är tider för inskrivning bokade.

    Vi fick även tid för ett tidigt ultraljud om två veckor. så det känns väldigt bra efter det jobbiga missfallet. Hoppas att man kan lugna nerverna då och få höra ett fint litet hjärta slå. men fy vad nervös man kommer att vara. får bara ont i magen av att tänka på det. Tänk om det visar samma som förra gången? ett dött foster i v 5. huva

    längtar samtidigt då det kommer kännas så mycket verkligare

  • miaaa

    Hej allihop och grattis till plussen....
    Vi plussade svagt i fredags på bim.
    Är superlycklig!
    Var på ett hälsosamtal igår, vecka 5+2 idag.
    Beräknad förlossning är 15 januari.
    Hoppas vi får följas åt.

  • sourpussy

    Då går jag med... :) två tester igår visa plus så jag hoppas. Vill ha det bekräftat och är så nervös för missfall efter allt man läst här inne på FL.
    Vi har försökt i snart två år och åt förra månaden pergotime men hoppade en månad för min sambo fick problem med prostatan. Men det verkar ha tagit ändå, fast vi hade sex EN gång. Ofattbart...vi som kämpat så Förvånad

Svar på tråden Bf Januari 2015