• Äldre 6 May 19:50
    1908 visningar
    6 svar
    6
    1908

    medicinsk abort v 8+1

    hej, va idag på min gynklinik och tog första tabletten för abort...


    har gråtit som fasiken, och undrar om detta verkligen va rätt val, bm la fram en bild på den lille " räkan" som fanns i min livmoder. och ja satt då med den gula tabletten i handen o när den väl va svald fick ja som en klump i magen..


    ville bara där ifrån fortast möjligt.


    nu ska ja tillbaka om 2 dagar för o få slidpillrerna som då ska fixa  så att aborten fullbordas.


    och då säger min bm att " det kommer göra ONT, du kommer blöda massvis. "


    o det hela gjorde mig rädd, detta har aldrig hänt mig förr och jag kommer aldrig göra en abort igen.
    denna abort gjordes pga att det inte funkar att få ett barn till världen just nu.


    Just nu mår ja riktigt kasst...


    hur mådde ni när ni gjorde abort?:(

  • Svar på tråden medicinsk abort v 8+1
  • Äldre 6 May 19:56
    #1

    Jag gjorde tre stegs abort i vecka 15+ cirka. Jag valde också att ta bort det för att det inte var rätt tillfälle för oss att ta det till världen. Jag mådde inte bra under tiden som jag låg inlagd för aborten. Det gjorde ont som fan och man blöder mycket, det gör man. Men tyvärr så finns det ingen återvändo. Se till att vara omringad av människor som förstår och stöttar dig, det hade jag och det hjälpte verkligen!!! Önskar dig lycka till och jag beklagar för din skull...

  • Äldre 6 May 19:57
    #2

    Två stegs* ska det stå

  • Äldre 6 May 22:37
    #3
    whydoyoucare skrev 2014-05-06 19:56:50 följande:
    Jag gjorde tre stegs abort i vecka 15+ cirka. Jag valde också att ta bort det för att det inte var rätt tillfälle för oss att ta det till världen. Jag mådde inte bra under tiden som jag låg inlagd för aborten. Det gjorde ont som fan och man blöder mycket, det gör man. Men tyvärr så finns det ingen återvändo. Se till att vara omringad av människor som förstår och stöttar dig, det hade jag och det hjälpte verkligen!!! Önskar dig lycka till och jag beklagar för din skull...

    den enda jag har kan man säga är min sambo o partner. men han blir mest irriterad när man tar upp det, för han mår inte heller bra pga detta.


    men är lite rädd för smärtan som kommer komma, o hur ja kommer må efter.


    :(

  • Äldre 7 May 11:18
    #4

    Att han mår dåligt förstår jag, det gjorde både jag och min pojkvän när vi tog beslutet. Men åk inte dit själv, men om du har en vän eller familjemedlem som kan följa med så vore det bra. Det kan vara en svår och tuff situation för din sambo att hantera. Angående smärtan så kan du tänka dig en mensvärk, som även sitter i ryggslutet och som kommer från helvetet. Men den går att hantera! Du dör inte, smärtan är nästan det minsta du kan oroa dig för

  • Äldre 8 May 15:07
    #5

    hm,-.. kl 8 idag va ja uppe och fick mina tabletter som man körde upp i slidan..


    nu kl halv 2 fick ja 2 som aj fick svälja... allt som hänt är att små små små blodröda klumpar har kommit ur mig, nu när ja kom hem så fick ja ut liiite mer. kan de varit fostret? de va som en mörk liten gegga:/

  • Äldre 21 Jul 19:56
    #6

    jag fick som 4-5 klumpar som verkligen kändes. men de va inte fostret utan rester för när ja kom akut till akuten så va fostret kvar efter en vecka

Svar på tråden medicinsk abort v 8+1