• MammaTillV

    Ni som drack hallonbladste, vilken vecka födde ni i?

    Berätta även gärna NÄR (graviditetsvecka) ni började dricka det och om ni hade en snabb förlossning eller ej och hur det gick.
    Någon som det startade förlossningen för? Kombinerade du det med något annat "knep" som gjorde att det funkade extra bra?
    Tacksam för svar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som drack hallonbladste, vilken vecka födde ni i?
  • CeeJay

    Hihi, tror jag gick på det och började dricka hallonbladste i v 37... födde i v 42+0

  • fröet2015

    Ja, jag drack det de sista veckorna, minns inte riktigt, men jag tror från vecka 37. Födde v 41+0. 

  • Ciliaja

    Började dricka vecka 35. Är i vecka 37+3 nu och bebis verkar ha de bra där inne så hon stannar nog ett tag till ;)

  • oldy

    Började dricka det i v35 & födde i v38. Förlossningen tog 29 timmar från vattenavgång och jag blödde massor efteråt. Men det kanske hade varit värre annars, vem vet..

  • Hmv89

    Drack inget hallonbladste med mina två första - de föddes v 36 och v 38. Andra förlossningen gick på 3 h från första värken och blödde 4 veckor efteråt.

    Med tredje drack jag teet från v 35. Mestadels för att slippa avslaget så länge (och underlättade det förlossningen så var det såklart ett plus med den innan hade gått snabbt utan ändå). Lillan föddes 40+3 och förlossningen tog 18 h, pinvärkar som gjorde så att jag öppnades lååååååångsamt. Idag, 7 veckor senare, har avslaget NÄSTAN försvunnit. Ingen positiv skillnad för mig alltså.

  • VictoriaL

    Började dricka i vecka 35, v.42+0 blev jag igång satt och födde 13 h efter igångsättningen påbörjades.
    Hade dock avslag i en och en halv vecka efter förlossningen och sen vet jag inte om de berodde på hallonbladstet.


  • Lavish

    Drack det sen v 35 el så och födde en vecka över tiden. Usla pinvärkar i flera dagar dessutom. Så man kan inte säga att det hjälpte nått... 

  • Pinkypie

    Började dricka hallonbladste i v. 37 eller så. Födde på BF+2 och blödde väldigt lite under förlossningen och efteråt.

  • lawendel

    Började dricka det i v 35, födde bf+16 och det var en hemsk uttagen förlossning som avslutades med sugklocka. Hade avslag i 12 veckor med och är övertygad att allt var hallonbladsteets fel, haha

  • Mum2014

    Drack min första kopp i vecka 40+0 alltså på bf datumet. Vattnet gick 4 timmar senare och 12 timmar efter det så var hon ute :) blödde ganska lite i 2 veckor efter förlossningen. Första barnet.

  • Serahjay
    jag började dricka det i v 36-37. Drack litervis varje dag! 

    Vattnet gick på fredagen och värkarna kom igång på natten till söndagen. Fick dropp kl 10:00 och se var hon ute 13:13. En snabb och "smärtfri" förlossning. :) Jag tror det är pga teet. Rekommenderar det till alla jag känner ohch tänker själv dricka det igen :)
  • Serahjay
    Serahjay skrev 2014-09-01 23:04:09 följande:

    jag började dricka det i v 36-37. Drack litervis varje dag! 

    Vattnet gick på fredagen och värkarna kom igång på natten till söndagen. Fick dropp kl 10:00 och se var hon ute 13:13. En snabb och "smärtfri" förlossning. :) Jag tror det är pga teet. Rekommenderar det till alla jag känner ohch tänker själv dricka det igen :)


    Kanske ska berätta att jag födde en vecka för tidigt.
Svar på tråden Ni som drack hallonbladste, vilken vecka födde ni i?