• Äldre 13 May 10:54
    2523 visningar
    3 svar
    3
    2523

    Vill ha ett syskon till vår änglaflicka

    Förlorade min dotter för drygt 2 månader sedan och det ända jag kan tänkta på är att jag vill ha ett barn, ett til litet syskon till vår stora kille. Jag vet att jag kanske borde vänta med att skaffa barn så att jag får sörja klart vår lilla Ebba men det är så svårt. Jag vill ha en liten bebis! Överallt är det gravida mammor och mammor med sina småttingar, jag håller på att bli tokig. Jag orkar inte se dem. Jag tror att jag skulle må bättre om jag blev gravid. Då har jag ju nåt positivt att fokusera på även om jag kommer att vara orolig. Bara att hoppas att jag blir gravid snabbt men chansen att bli gravid minskar ju vid 35 och jag närmar mig 35 med stormsteg. Känner att jag är orolig för allt. Orolig för att nåt ska hända min stora kille, orolig att jag inte kan bli gravid och orolig för att nåt ska hända bebisen om jag nu blir gravid. Är det nån som känner igen sig i detta? Är det fel att vilja ha ett barn till så snabbt?

  • Svar på tråden Vill ha ett syskon till vår änglaflicka
  • Äldre 13 May 11:00
    #1

    Har inte varit i din sits, men jag tror absolut att det du känner är helt normalt.

    Jag har en familjemedlem som är barnmorska och jag har för mig att hon sagt att det är väldigt vanligt att man blir gravid igen inom ett år, från det att man förlorat ett barn.

    Skickar varma kramar ?? och lycka till!

  • Äldre 13 May 11:01
    #2
    MaMMaCC skrev 2014-05-13 11:00:28 följande:

    Har inte varit i din sits, men jag tror absolut att det du känner är helt normalt.

    Jag har en familjemedlem som är barnmorska och jag har för mig att hon sagt att det är väldigt vanligt att man blir gravid igen inom ett år, från det att man förlorat ett barn.

    Skickar varma kramar ?? och lycka till!


    Det skulle vara hjärtan och inte frågetecken <3
  • Äldre 15 May 11:18
    #3

    Hej TS, jag beklagar förlusten av din flicka {#emotions_dlg.flower} Jag förlorade min lille gosse strax innan jul, så jag vet vad du går igenom  <3  Det verkar rätt vanligt att man vill bli gravid så snart som möjligt efter vad som hänt oss, man behöver något att se fram emot helt enkelt! Men som du själv påpekade, så är det också viktigt att sörja din Ebba. Sorgen kommer alltid att vara med oss, på ett eller annat sätt, förhoppningsvis blir det "mer hanterbart" längre fram, men vi kommer alltid att sakna det liv med våra små som vi mist.
    Jag tror att om man blir gravid direkt så kanske det känns som en enda lång graviditet, och den där tiden när sorgen är som allra mest akut, kan nog lätt förvandla graviditeten till ett stort stressmoment?
    Men det viktigaste är att du och din partner gör det som känns bäst för er, och glöm inte att ta hand om varandra! 
    Jag finns här om du behöver prata {#emotions_dlg.flower}

    PS. om du behöver stöd, så finns det en hemlig fb-grupp för oss mist-föräldrar. Maila sjalarsageraldrigfarval@outlook.com

Svar på tråden Vill ha ett syskon till vår änglaflicka