• Minnasmamma

    Lillpojken ??

    I slutet av Mars, nu i år, förlorade vi våran son i magen. Var nästan halvvägs i graviditeten.

    Fruktansvärt sorgligt och väldigt smärtsamt. Jag fick föda fram den lilla lilla pojken och fick efteråt en hel del komplikationer.

    När vi låg inne på avd hade jag förberett mig så mycket jag kunde, hade med mig en liten filt som jag ville lägga honom i och titta på honom för att göra det "på riktigt" och för att ta in vad som hände.

    När jag sen fick in honom på rummet så blev jag nästan rädd och det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag var väldigt ledsen och min kropp var helt trasigt trött.

    Det här va alltså för snart två månader sen.
    Jag har flera gånger ångrat att jag inte tog något foto och jag har haft kontakt med kuratorn på sjukhuset och pratat om det men igår ringde kuratorn igen, och efter samtalet kom vi överens om att jag skulle ringa till bårhuset, vilket jag gjorde.

    Den fantastiska kvinnan på bårhuset förberedde det så himla fint i kapellet och igår lade jag vår fina lilla lilla pojke i en kista. Jag höll i honom och tog foton och bäddade ner honom. Trodde att det skulle kännas läskigt men det kändes värdigt, fint och kärleksfullt.

    Är nu så tacksam över att jag fick möjligheten att ta farväl en gång till, och göra som jag ville. På mitt sätt.

  • Svar på tråden Lillpojken ??
  • annika52

    Vad fint att du fick ta ett eget farväl på ditt sätt.Det gör nog det bättre för dig att kunna gå vidare så småningom.
    beklagar men hoppas det blir ett fint minne för dig.

  • lnzmra

    Hej minnasmamma!
    Jag beklagar verkligen din förlust
    Jag och min sambo fick efter rul reda på att vår son hade hjärt problem så vi tog beslutet att avbrytagraviditeten var då i v 21+5 då vi avbröt
    Saknaden och sorgen tär på en hela tiden!
    Vi fick ett fint avsked av vår son, vi hade på sjukhuset en namncernoni och vi fick ha honom jos oss så länge vi var på avd.
    Svåraste var att lämna honom där och själv åka hem (
    Styrke kram

  • Vinterprinsessa

    Hej! Åh vad jag känner igen mig i era berättelser... Vi avbröt också graviditeten i vecka 21+6 i januari då vår lille son hade hjärtfel samt Catch 22. Ett så svårt beslut och jag tänker på honom varje dag. Jag ångrar inte beslutet men känslan var ändå när jag lämnade sjukhuset, att jag åkte hem till vår lilla dotter men lämnade lilla pojken kvar. :( Tycker fortf att det är ganska jobbigt o prata om det, vet inte varför, har ju ältat det mkt osv. Får snart en ny chans med ÄD o hoppas det går bra denna gång..

Svar på tråden Lillpojken ??