• Äldre 16 May 17:28
    2211 visningar
    11 svar
    11
    2211

    vill inte mer....

    Är extremt nedstämd/deprimerad. Är i vecka 37, orkar inte en dag till. Vad gör jag? Kan inte prata med sambon, vill inte skrämma honom med alla hemska tankar. Ska man hitta på krämpor så de kanske kan överväga att sätta igång en. Eller tar de depressionen som tillräcklig anledning. Känner jag behöver medicin nu för att inte hamna i det svartaste mörkret. Slutade med all min medicin när jag blev med barn. Började bli extremt tufft för 2 veckor sedan. Nu orkar jag inte mer. Hjälp!


  • Svar på tråden vill inte mer....
  • Limali­ie
    Äldre 16 May 17:38
    #1

    Börja med medicinen igen, om det är antidepressiva vi pratar om. De flesta får man äta som gravid, det gör jag. Cipralex och det var aldrig prat om att sluta pga graviditet.

  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 16 May 19:09
    #2

    Tala med din bm så får hon skicka dig till MVC läkare så får de ta ställning för om du ska ta tabletten eller inte.

  • Äldre 17 May 07:30
    #3

    Men vad hemskt. Jag tycker definitivt du ska förklara hur du känner så du kan börja med medicinen igen. Man ska INTE gå och må dåligt. 
    Jag tycker dock du ska prata med din sambo, han kanske Vill stötta dig. 

  • Äldre 17 May 19:30
    #4

    Jag tycker både du ska prata med din sambo för stöd, och med din barnmorska om igångsättning. Om det nu är så att det ger negativa konsekvenser på barnet med din medicin. Du är ju ändå i vecka 37, så barnet är ju "färdigt". Säg som det är och som du känner. Lycka till.

  • Äldre 18 May 21:47
    #5

    Kan bara instämma med övriga, prata med din sambo och din BM, så får dom avgöra vad som är bäst att du börjar äta medicin trots att du är gravid eller om dom ska sätta igång dig. En förlossning och en liten bebis kräver en "stark" och nöjd mamma så sök hjälp  Hjärta  Kraaaam 

  • Äldre 19 May 12:53
    #6

    Har varit hos BM idag. Enligt henne så är det svårt att bli igång satt. Har fått tid på psyk imorgon, hoppas de har någon lösning. Vill inte vara helt slut och körd i bottnen innan den riktigt tuffa tiden börjar. Tack för svara och råd!

  • Äldre 20 May 16:41
    #7
    joelsa skrev 2014-05-19 12:53:25 följande:
    Har varit hos BM idag. Enligt henne så är det svårt att bli igång satt. Har fått tid på psyk imorgon, hoppas de har någon lösning. Vill inte vara helt slut och körd i bottnen innan den riktigt tuffa tiden börjar. Tack för alla svar och råd!

  • Äldre 20 May 17:15
    #8

    Jag hoppas det kommer gå bra hos psyk...

  • Äldre 7 Oct 23:13
    #9

    Massor med energi till dig! Känner igen känslan, är inte deprimerad men är nygravid och spyr hela nätterna, får ångest över graviditeten när jag sitter där i mörkret på toan och undrar vad jag tagit mig för?! Ta all hjälp du kan få och försök se längre fram, det är snart över!

  • SatanL­endMeA­Dollar
    Äldre 7 Oct 23:17
    #10

    Det finns typ ingen som "vill mer" ryck upp dig och sträck på dig och ta en promenad istället för att tänka så mycket.

  • Äldre 11 Oct 23:42
    #11

    Tur att det är ett några månader gammalt inlägg, så TS slapp uppleva det bemötande som "Satan..." står för i inlägget ovan.

    TS, hoppas du fick hjälp med att bryta depressionen innan bebisen kom!

Svar på tråden vill inte mer....