• Sandiieliie

    Gravid med barn nr 2 och 3

    Jag är gravid i vecka 15 och väntar vad dom tror enäggstvillingar. Jag är så spänd på kön och undrar om man kan se det så tidigt? Läste i en gravid bok att man kan se från vecka 14 om man är duktig. Håller på att spricka av nyfikenhet ^^

    Någon mer som väntar tvillingar till hösten?

  • Svar på tråden Gravid med barn nr 2 och 3
  • amela

    Hejsan.
    Jag väntar också tvillingar. Även hos mig barn 2 och 3 :). Har sedan innan en 1-årig dotter. Är i vecka 13 nu och är supernervös inför varje UL. Vi fick veta att vi väntar enäggstvillingar redan i vecka 8. Vilken chock det var, men nu har vi accepterat situationen och längtar efter de små liven. Längtar till nästa UL i vecka 16 då vi får se dem igen och även få veta vilket kön de har. Hur har du mått än så länge? Jag inbillade mig att alla besvär kommer försvinna efter v12, precis som med förra graviditeten. Men nu får jag inse att det inte är så med tvillingarna. Blodtrycket är låg, foglossningen spökar och illamåendet bara ökar :(. Men det är det värt!!!

  • Sandiieliie

    Härligt! Min son är 16 månader :) Vart bor du? :)
    Jag har mått jätte illa, kräkts utav bara lite vatten fram tills för 3 veckor sedan (vecka 18 idag) , foglossning, hurmörsvängningar som är värre än med sonen, huvudvärk och uppsvällda fötter och händer. Men som du sa, det är värt det. :)

    Jag tycker dock en sak är märklig med min graviditet, enligt senaste UL så var barnen 15 cm redan då ( vecka 16) och enligt gravidboken och appen så ska man vara i vecka 19 / 20 då. Enligt min mens ska jag vara i vecka 19 / 20 men bm säger vecka 18. Har dom flyttat dig något?

  • amela

    Hejsan!
    Jag bor i Borås. Du då?
    Jag mådde också jätteilla av vatten under min förra graviditet. Fick gå runt med 1L ingefärste vart jag än gick för att inte må dåligt :) Jag har börjat få huvudvärk denna veckan. Varenda dag får jag ont, det kommer framåt kvällen. Hur är din huvudvärk? Tycker det är konstigt att den börjat komma varje dag, har annars sällan ont. Har även börjat märka att ringen på fingret börjar göra ont. Det verkar som om svullnaden är på gång :(.
    Ja, det var konstigt. Men det är skönt att de iaf växer. Det är jag jättenojjig över. Vid vårt andra UL flyttade de fram oss ca 10 dagar, från den 5 dec till den 26 nov. Får se hur det blir vid nästa UL om 8 dagar.
    Jobbar du eller är du föräldraledig? Jag fick ett vikariat när dottern var 7 månader och har jobbat sedan dess. Det går ut nu i juni och jag vet inte riktigt vad jag ska göra sen. Känner att jag inte riktigt klarar av att vara föräldraledig. Man har ganska fullt upp med dottern.

  • Sandiieliie

    Jag bor i Falun. Min huvudvärk kommer och går lite, har det inte varje dag längre och det är skönt. Illamåendet är också bättre men jag har fått enorm foglossning. Kan knappt kissa för det gör så ont i blygdbenet. Känns som denna graviditet ska ge mig alla krämpor som finns. :P

    Jag ska på UL imorgon, får se vad dom säger då. :) Jag är föräldraledig men sonen börjar på dagis 8/8. Kommer gå hemma då och bara vänta på bebisarna eftersom jag är beräknad till 10/11. Ingen som vill anställa mig då i alla fall.

  • amela

    Hejsan.
    Hur har sommaren varit? Vi har haft en riktigt skön sommar. Åkte iväg på 2 veckors solsemester, vilket var väldigt välbehövligt :). Semestern gjorde ett under för min foglossning. Jag känner mig som en tonåring igen utan foglossningen ;). Hur har UL gått? Vi var på vårt i måndags och fick reda på att vi har 2 pojkar i magen. De är ca 10 dagar mindre än de borde vara, men allt ser bra ut annars. Är så nojjig inför varje UL, längtar så tills de kommer ut. Så nu håller jag på att leta efter namn. Killen vill hellre vänta med namnletandet tills pojkarna är födda och man vet att allt är ok, men jag är så uttråkad hemma. Vet ni vad det är för kön än?

     

Svar på tråden Gravid med barn nr 2 och 3