• Anonym (orolig tjej)

    Är jag psykiskt sjuk?

    hej, jag är en tjej på snart 14 somrar som misstänker ibland att jag är psykiskt sjuk.. Jag har varit med om väldigt mycket i mitt liv, förälder som alkoholist, förlorat släkt o m.m. Jag har även varit i "depression" eller om man nu lättare ska säga mått jävligt dåligt i några år. Ibland får jag sjuka tankar, t.ex. om att döda någon jag ser som går förbi mig. / ett exempel
     jag får helt enkelt bara sjuka tankar, sen får jag även tvångstankar.. Jag är jätte orolig, för jag vill såklart inte få sjuka tankar och tro att jag är psykiskt sjuk vilket jag kanske är. Folk ser mig jämt som normal, ser normal ut o beter mig väl ganska normalt. Jag får bara sjuka tankar som jag inte berättat till NÅGON att jag får.. vad tror ni? :( 

  • Svar på tråden Är jag psykiskt sjuk?
  • Anonym

    Hej!

    Jag förstår hur du känner...

    Jag hade ungefär samma grej när jag var yngre (15 typ) .. Hade jämt me mig kniv ute, och kunde nästan vara beredd på att hugga någon som satte sig breve mig på tunnelbanan.

    Jag var så krigsinställd hela tiden, och arg! Alltid beredd...

    Det pågick i flera år. Hamnade i trassel med både de ena och det andra. en hel del droger och en hel del slagsmål... En kväll på en fest fuckade jag ur. (18 år gammal) Rånade en person under festen, och jag var nästan helt beredd på att skära halsen av hen när hen började gråta O böna och be... Helt sjukt.. Jag blev sedan dömd för grovt rån, och de räddade mig... Tog itu med mycket och fick sedan diagnosen borderline,adhd och antisocialpersonlighet.

    Jag önskar att jag hade fått hjälpen tidigare, men är glad att jag har fått den nu iaf.

    Är mycket lugnare idag men kan fortfarande gå loss om det behövs men nu väljer jag det själv.

    Ta hand om dig! Prata med någon, ta hjälp!

Svar på tråden Är jag psykiskt sjuk?