• Äldre 21 May 09:25
    9421 visningar
    5 svar
    5
    9421

    Jag vill donera mina ägg

    Hejsan Hur går man tillväga skulle vilja donera mina ägg privat till ett par Kan man göra det?

  • Svar på tråden Jag vill donera mina ägg
  • Äldre 19 Jun 18:18
    #1

    Du tar kontakt med ditt landsting och oftast då kvinnokliniken/fertilitetsmottagningen och får då komma i kontakt med rätt personer. 

    Man donerar inte ägg till en specifik kvinna, om det inte är en syster. Man donerar till kön, så att den som passar in på din profil (utseendemässigt) kan få ägg från dig. Donator och mottagare är alltid anonyma för varandra. Barnet kan om det vill ta reda på sina biologiska rötter när det fyllt 18, men det är inte särskilt troligt att det händer, kanske om man vill veta något om ärftliga sjukdomar osv. 

    Tycker absolut du ska donera om du känner att det är rätt för dig.

    Lycka till!

  • dds
    Äldre 9 Jul 16:38
    #2
    #1   va
  • Äldre 2 Nov 22:20
    #3

    Vad då "Va?"
    Mer specifikt, vad är det du inte förstår?

  • Äldre 2 Dec 06:35
    #4

    Nej, man kan inte donera privat till någon utvald i Sverige. Spermadonatorer kan ju göra det utan lov, för de klarae sig med en burk och en spruta, men äggdonation kräver medicinska insatser så det är bara att fökja reglerna. Eller kolla upp reglerna i andra länder.

  • Äldre 30 Oct 20:21
    #5

    Hej!

    Är denna tråd aktiv? 

    Vi är ett par som söker med ljus ock lykta efter en kvinna som vill donera sina ägg. Det får vara till oss, eller korsdonation., Det väljer paren/donatorn :)

    läs mer på min blogg eller maila :)

    www.vartvantrum.blogg.se

    vartvantrum@gmail.com

Svar på tråden Jag vill donera mina ägg