• Äldre 21 May 16:34
    20620 visningar
    232 svar
    232
    20620

    Behöver gå ner 20 kg

    Hej!
    Är en småbarnsmamma på 29 år som är 166 cm lång och väger 83,3 kg. Behöver stöd och pepp att få siffrorna att rasa på vågen ;) Mitt mål är 65 kg (absoluta drömmålet 60 kg) men kommer att ha en hel del delmål på vägen. Första målet är 79,8 kg vilket är en viktnedgång på 5 % från stratvikten (84 kg) för 1 vecka sedan. Har precis börjat med Viktväktarna och med en MASSA fusk första veckan blev det ändå en viktnedgång på 0,7 kg. Hoppas att det är fler här inne som vill följas åt i kampen mor kilona!!!!

  • Svar på tråden Behöver gå ner 20 kg
  • Äldre 21 May 21:33
    #1

    hej,

    har också många kg att bli av med. är 28år och har 2 barn (4 & 6år)

  • Äldre 22 May 09:29
    #2

    Hej!

    Jag vägde mig i början av veckan, jag väger 93,3 kg, 170cm lång. Min målvikt är 60kg (mer om jag bygger muskler). Har aldrig vägt såhär mycket och trivs inte alls.

    I tisdags började jag med vlcd, jag har skaffat ett motionskort på Itrim och skall träna där ikväll första gången, sedan blir det 3ggr i veckan. Jag är föräldraledig så kommer även gå en promenad om dagen!

    Nu kör vi!! :)

  • Äldre 22 May 11:01
    #3

    Jag har också massa kilon att bli av med.. Liksom dig är mitt slutgiltiga mål 65kg, nu väger jag 85. Nästan samma viktresa vi har framför oss!

    Är med i en annan tråd här med men där är inte superduper mycket aktivitet, jag är gärna med här också! Kram

  • Äldre 22 May 11:11
    #4

    Härligt om vi blir ett gäng här inne som kan peppa varandra! Hur gör ni? Har ni viktdag 1 gång i veckan/mån? Jag har iaf viktdag 1 dag/v på onsdagar. Ska ta och ta lite mått och så oxå tänkte jag, och sen kolla måtten 1 gång/mån.

  • Äldre 22 May 11:16
    #5

    Jag har också vikt att göra mig av med.
    Körde viktklubb förra våren och gick till slut ner till 75 (startvikt 95) men tyvärr har man gått upp lite och ligger nu på 86, men tyvärr trappas vikten upp lite smygande =(

    En arbetskamrat på jobbet har börjat köra lchf. Jag har anammat detta men då bara genom att ta bort pasta, ris, potatis och bröd för att se om det kan spela roll.

    Jag väger mig på måndagar. Får hoppas det fungerar. Än så länge går det helt okej.
    Vi ska på semester 5/6 så tänkte börja med att köra tills dess mest för att se hur det går och har det gått bra så kör jag nog igång igen efter semestern, svårt på semestern.

  • Äldre 22 May 12:57
    #6

    Jag väger mig på söndagsmornarna. Räknar kalorier med appen Shape-up och kämpar på med mina löprundor. (Målet är tre gånger i veckan men nu är det typ en och en halv i veckan. Haha!) Är dock rätt bra på att promenera, har en liten terrier som måste ut.

    Kan ju även lägga till att jag som mest vägt 93, så jag har ju gått ner litegrann. Fråga mig inte hur bara..

  • Äldre 22 May 18:44
    #7

    jag gjorde ett jätte ryck med vikten sep 2011 till nov 2012. då gick jag ner från 110 till 86kg. jag tränade nästan varje dag och det gick ut över familjen och att jobba 100%, träna och driva företag vid sidan om gjorde att jag gick in i väggen. nu försöker jag hitta en bättre balans och inte vara riktigt lika hård mot mig själv denna gången. och viktigast av allt låta det ta tid så jag inte stressar så mycket.

    viktdag kommer jag ha max en gång i månaden. på min förra resa hade jag jätte mycket hjälp av en tråd här inne på FL.

  • Äldre 23 May 16:44
    #8

    Idag var jag på mitt första pulspass på itrim! Det va grymt, kan verkligen rekommendera till er som har svårt att a er till gymmet. Skonsamma maskiner (används till rehab). 30 sekunder på varje station, 3 varv så har man tränat 30 min :) bästa var att man kunde bestämma sin egen takt!

    Hur går det för er? Trevlig helg!

  • Äldre 25 May 14:22
    #9

    Jag har haft en helt okej vecka med maten, men inte superbra. Det visade sig på vågen - exakt samma som förra veckan.. Menmen! Jag har ju inte gått upp iallafall :) Vad tycker ni, ska alla ha sina egna väg-dagar eller ska vi bestämma en då vi redovisar för att skapa lite press? Jag är rätt flexibel men förstår om ni som tex bara väger er en gång i månaden inte känner för det :)

  • Äldre 25 May 14:32
    #10

    Att stanna i vikt är ju ingen fara :) man vill ju inte gärna gå upp men skulle det hända är det bara ta nya tag!

    Jag ska väga mig varje måndag, imorgon är första, så jag redovisar då!

Svar på tråden Behöver gå ner 20 kg