• skrållis

    BF i Januari 2015, 1a barnet, någon mer?

    Just plussat igen efter ett tidigt missfall, blev gravid igen på första försöket, så nu hoppas jag de håller i sig.

    Första barnet och är 32 år. Otroligt glad och samtidigt orolig.

    Vill gärna följa fler :)

  • Svar på tråden BF i Januari 2015, 1a barnet, någon mer?
  • nova01

    Jag och min sambo plussade svagt i söndags, vi testade igen i tisdags och fick något starkare pluss. Det blir vårt första barn och vi blev båda ganska förvånade att det gick så fort, jag tog ut min kopparspiral för mindre än en månad sedan! Vi är såklart glada, men lite förvirrade båda två. 

  • skrållis

    Grattis till er, och vilken lycka att de ändå gick så fort, vi har försökt cirka 1 år innan missfallet, så nu hoppas jag verkligen de går vägen.
    Har du några symtom?

  • malinzeid

    Grattis :)

    Jag plussade förra veckan, och är helt överlycklig. Slutade med ppiller för 2 månader sedan så det har gått ganska fort. Mår väldigt bra fast har väldigt ömma bröst, får springa på toa minst 2 gånger i timmen, klöks väldigt lätt vid känslig dofter, annars mår jag prima, hur mår ni andra ?

  • sandranoren

    Grattis alla tre! :)

    Jag hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag skulle börjat på ny p-pillerkarta 5 april, men vi bestämde oss för att nu var det dags att börja försöka. Fyra veckor efter, den 3 maj, plussade vi. :) gjorde ett clearblue digitaltest på söndagen och jodå, gravid 2-3 veckor. Lite chockade blev vi allt, inte trodde vi det skulle gå så fort!

    Har inte riktigt förstått att jag är gravid..

  • skrållis

    Grattis till er alla och kul att ni verkar må bra :)
    Själv känner jag typ ingenting, inte ens ömma bröst..men men de kanske kommer, just nu är de bara stickan som visar ett plus som jag får tro på :)

    Var bor ni och hur gamla är ni?

  • sandranoren

    Jag är 23 år och bor i Kinna.

    Jag känner ingenting heller, och är ändå v8 (7+2). Trodde att illamåendet dragit igång då jag i måndags mådde ordentligt illa på morgonen, dock utan att kräkas. Kom tillbaka under kvällen och var likadant i tisdags. Men onsdag och idag har jag inte känt någonting. Hade det inte varit för pluset och ännu ingen mens så hade jag aldrig inte trott att jag varit gravid.

  • Ypperlig

    Hej! Jag är 27 år och väntar första barnet, plussade 15/5, och ska enligt beräkningar precis ha gått in i vecka 7. Otroligt spännande, men vågar som ts säger inte riktigt tro på att vi ska ha barn än.. vill bara passera vecka 12 till att börja med. Mår bra i övrigt, ömma bröst, thats it! :)

  • sandranoren

    Verkar som de flesta mår bra än så länge, skönt! :)

    Har ni kontaktat mvc ännu eller hur tänker ni där?

  • Ypperlig
    sandranoren skrev 2014-05-22 22:02:26 följande:
    Verkar som de flesta mår bra än så länge, skönt! :)
    Har ni kontaktat mvc ännu eller hur tänker ni där?
    Jag kontaktade samma dag som jag plussat digitalt. :) Fick ett datum för inskrivning den 19 juni. Känns hur långt bort som helst!
Svar på tråden BF i Januari 2015, 1a barnet, någon mer?