• Runes
    Äldre 23 May 14:25
    891 visningar
    9 svar
    9
    891

    Obligatorisk hälsokontroll för asylinvandrare?

    I Kodjos val kunde vi se att en del som hade "skabb, rabies och TBC" var isolerade på Malta. Här är alla kontroller frivilliga.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Obligatorisk hälsokontroll för asylinvandrare?
  • K med lilla E
    Äldre 23 May 14:39
    #1

    Absolut NEJ. Våra skattepengar kan gå till svenskar som behöver hälsokontroll, det är inte det lättaste att få på din närmsta vc om du inte har form av besvär som behöver utredas. Jag nästan svimmar när jag tänker på vad det skulle kosta om vi skulle hälsokontrolla alla som söker asyl här.

  • Runes
    Äldre 23 May 14:52
    #2
    K med lilla E skrev 2014-05-23 14:39:15 följande:
    Absolut NEJ. Våra skattepengar kan gå till svenskar som behöver hälsokontroll, det är inte det lättaste att få på din närmsta vc om du inte har form av besvär som behöver utredas. Jag nästan svimmar när jag tänker på vad det skulle kosta om vi skulle hälsokontrolla alla som söker asyl här.
    Så du vill han in dessa sjukdomar okontrollerat med de som får PUT eller kan smitta personalen?

    Vi har redan fått TBC-smitta i skolor och dagis, en sjukdom som var utrotad.
  • Äldre 23 May 14:57
    #3
    K med lilla E skrev 2014-05-23 14:39:15 följande:
    Absolut NEJ. Våra skattepengar kan gå till svenskar som behöver hälsokontroll, det är inte det lättaste att få på din närmsta vc om du inte har form av besvär som behöver utredas. Jag nästan svimmar när jag tänker på vad det skulle kosta om vi skulle hälsokontrolla alla som söker asyl här.
    Det lär ju vara en del svenskar som behöver gå på hälsokontroll om vi får in skabb, rabies och TBC. Är det inte smidigare att starta vid källan?
  • Äldre 23 May 15:11
    #4

    Men är det verkligen så?!! Jag har ett adopterat barn och vi fick inte komma till Bvc eller något annat heller förrän vi genomgått en "tropikundersökning" Den innebar bl a blodprov, avföringsprov och topsning efter multiresistenta bakterier... Trodde faktiskt att det gällde alla nyanlända.

  • Äldre 23 May 15:13
    #5

    Btw skabb har vi redan och har alltid haft och rabies får vi nog inte från asylsökande. Mer troligt från insmugglade djur...

  • Runes
    Äldre 23 May 15:13
    #6
    Bjoer skrev 2014-05-23 14:57:33 följande:
    Det lär ju vara en del svenskar som behöver gå på hälsokontroll om vi får in skabb, rabies och TBC. Är det inte smidigare att starta vid källan?
    Enda risken är upptäckt av ett mer omfattande vårdbehov när vi redan har brist på vårdpengar.
  • VSB
    Äldre 26 Jul 07:16
    #7

    www.google.se/search&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&gfe_rd=cr&ei=QzjTU5q0NI3K8geXg4CQBA


    Ett bättre parti dsp.forum24.se/dsp.html
  • Molle1­981
    Äldre 26 Jul 11:34
    #8

    Sånt vi får räkna med, är diskriminerande att undersöka dem ju, stackars människor. Får vänja oss, kanske de tar med sig ebolan med snart. Kanske ska desinficeraa deras packning med för att minska förekomsten av kackerlackor och vägglöss med!

  • Runes
    Äldre 1 Aug 05:14
    #9
    Molle1981 skrev 2014-07-26 11:34:32 följande:
    Sånt vi får räkna med, är diskriminerande att undersöka dem ju, stackars människor. Får vänja oss, kanske de tar med sig ebolan med snart. Kanske ska desinficeraa deras packning med för att minska förekomsten av kackerlackor och vägglöss med!
    Kolla hur det var med USA och Ellis Island
Svar på tråden Obligatorisk hälsokontroll för asylinvandrare?